Paweł Prauss Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 Podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w miejscowości Landres we Francji działo się jak w tytule, oficjalne wyniki dostępne tu: http://www.f2cmbl.org/images/InformationsWC18/%20CM%202018%20Official%20Results.pdf W telegraficznym skrócie sytuacja wygląda następująco: zespół w składzie: Dominik Siuda - pilot, Jakub Mucha - mechanik zdobyli złoto i tytuł Mistrzów Świata w klasie F2C - modeli do wyścigu zespołowego latających na uwięzi w kategorii wiekowej juniorów, nasi seniorzy (zespoły w składzie: Mariusz Brożek - pilot, Piotr Żyłka - mechanik; Wacław Golisz - pilot, Wojciech Lesiuk - mechanik; Krzysztof Piotrowski - pilot, Michał Dzikowski - mechanik) zdobyli drugie miejsce zespołowo w klasie F2C - modeli do wyścigu zespołowego latających na uwięzi, srebro za wynik zespołu otrzymali również nasi juniorzy startujący w F2C :-)) Kacper Walania zdobył brąz i tytuł Drugiego Wicemistrza Świata w klasie F2A - modeli prędkich latających na uwięzi w kategorii wiekowej juniorów. To na razie tyle, postaram się również o jakieś foto i/lub filmiki... Gratuluję Wszystkim Medalistom. p.s. Usłyszeć Mazurka Dąbrowskiego na takiej imprezie to wspaniałe uczucie. 2
Włodek Ulas Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 Gratulacje dla medalistów i dodajmy ze Krystian Bożęcki zajął 11 miejsce w F2b, najlepsze miejsce w histori startów w tej kategori przez naszych reprezentantów. Gratulacje
Paweł Prauss Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Opublikowano 23 Lipca 2018 Masz Włodku oczywiście rację, szczególnie, że w F2B startowało aż 85 zawodników!!! Nie pamiętam tak licznie obsadzonej przez zawodników imprezy i tyczy się to w jednakowym stopniu wszystkich czterech konkurencji
stema Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 Brawa dla wszystkich nagrodzonych. Widać, że bardzo dobrych młodych mamy. To cieszy.
modelpiotrek Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 Czyżby uwieź wracała do łask Wielkie Brawa !!!!! dla zwycięzców i całej ekipy !!!!!
Paweł Prauss Opublikowano 23 Lipca 2018 Autor Opublikowano 23 Lipca 2018 Uwięź nigdy łask nie utraciła, cały świat doskonale się nią bawi, ten kto nie spróbował nie wie nawet co traci ???? A jak raz spróbujesz to już nigdy nie przestaniesz...
modelpiotrek Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 Hehehe Paweł no tak masz rację po wielu latach znowu bym polatał w F2B
woj-tech Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 Do pooglądanie galeria zdjęć ale tylko z akrobacji -LINK 1
stema Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 Hehehe Paweł no tak masz rację po wielu latach znowu bym polatał w F2B Pokręcił bym się znów chętnie wokół "rury" w F2A, pomęczył w F2B i poprzepychał w kole w F2C. Zawodniczo tylko w wyścigu startowałem, a widzę na zdjęciach, że koncepcja akrobatek nie zmieniła się.
Paweł Prauss Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Zapomniałem jeszcze o jednym dość istotnym szczególe, a mianowicie w trakcie minionych MŚ ustanowione zostały dwa nowe rekordy Polski w klasie F2C - modeli latających na uwięzi do wyścigu zespołowego. I tak, w wyścigu na dystansie 10 km (100 okrążeń toru, z minimum 2 międzylądowaniami): w dniu 16.VII.2018r. zespół w składzie Wacław Golisz-pilot, Wojciech Lesiuk-mechanik, uzyskał rezultat 3:13,2 (trzy minuty, trzynaście i dwie dziesiąte sekundy); w tym samym dniu kilka godzin później zespół w składzie Mariusz Brożek-pilot, Piotr Żyłka-mechanik, uzyskał rezultat 3:12,6 (trzy minuty, dwanaście i sześć dziesiątych sekundy)!!! Jest to na razie nowy nieoficjalny rekord Polski - czeka na zatwierdzenie... Rekordzistom składam najszczersze gratulacje!!!
tytan12 Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Do pooglądanie galeria zdjęć ale tylko z akrobacji -LINK Super zdjęcia,dzięki .
stema Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Gratulacje dla ścigantów. Na jakich silniczkach teraz się lata?
Paweł Prauss Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Między innymi na takich: http://lerner-modellbau.com/product_info.php?products_id=147 lub takich: http://profikharkov.hol.es/f2c-2/ jest jeszcze wiele innych dostępnych konstrukcji o bardzo zbliżonych osiągach... Silnik to jednak nie wszystko, potrzeba jeszcze do niego odpowiedniego zbiorniczka, który jest nie mniej skomplikowany i niewiele tańszy zarazem... a wygląda tak: http://lerner-modellbau.com/product_info.php?cPath=45&products_id=137
stema Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 No proszę, to zawsze F1 w modelarstwie była, ale żeby można gotowe zbiorniczki i śmigła kupować? Kiedyś samemu mozolnie się śmigła projektowało i wykonywało, a zbiorniczki lutowało się z blachy z puszek po rybkach. Kiedyś pojemność zbiorniczka była 10 cm3, a potem zmniejszono do 7,5 cm3. Jaka jest ich pojemność teraz?
Paweł Prauss Opublikowano 26 Lipca 2018 Autor Opublikowano 26 Lipca 2018 Od dłuższego już czasu pojemność zbiorniczka wraz z całą armaturą to max. 7cm3 i wystarczało to niektórym na 50 okrążeń z gazem poniżej 18sekund/10okrążeń, ale regulamin się niedawno zmienił i wymagane są co najmniej 2 międzylądowania w biegach eliminacyjnych i półfinałowych (100 okrążeń) oraz co najmniej 4 w finale (200 okrążeń). Aktualny kodeks jest dostępny tu: https://www.fai.org/sites/default/files/documents/sc4_vol_f2_controlline_18.pdf Zbiorniczek oprócz tego, że umożliwia szybkie ciśnieniowe napełnianie, to dodatkowo daje podlew (regulowany) do gaźnika, podlew pod tłok (też regulowany), ma specjalną komorę zapewniającą dawkę paliwa na okrążenie startowe no i oczywiście posiada wyłącznik....zdarzają się też egzemplarze posiadające zaworek zwrotny i pracujące na nadciśnieniu podawanym z karteru... Niektóre zbiorniczki umożliwiają uruchamianie silniczka już w trakcie tankowania i takie tam inne bajery. Jak już wcześniej wspomniałem to zbiorniczki są nie mniej skomplikowane od samych silniczków i generalnie ciężko (choć nie niemożliwe) by było samemu taki wykonać.
stema Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 Dziękuję Pawle za te 7,0, a nie 7,5 cm3. Widać źle pamiętałem i dziękuję też za te 114 stron regulaminu. Tak podejrzewałem i nie chciało mi się szukać. Przepraszam.
Paweł Prauss Opublikowano 26 Lipca 2018 Autor Opublikowano 26 Lipca 2018 Ten regulamin dotyczy wszystkich klas uwięziowych, o F2C jest na stronach 35-43, więc nie aż tak dużo :-))
Paweł Prauss Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Trochę więcej informacji + zdjęcia można znaleźć tutaj: https://www.aeroklub-polski.pl/aktualnosci/medalowe-sukcesy-polskich-modelarzy-lotniczych-w-klasie-f2/
RomanJ4 Opublikowano 18 Grudnia 2018 Opublikowano 18 Grudnia 2018 Może by takim przegonić konkurencję... ? http://archivesite.jetex.org/archive/jetxfiles/200401.html
Rekomendowane odpowiedzi