marek rokowski Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 po roku sezonowani asie na półce w końcu projekt zaczął nabierać kształtu zrobiliśmy go oczywiście razem ze Sławkiem "skórka" drukowany depron przeznaczony do laminowania srodek/rdzenie: epp W pierwszej kolejności pociąłem projekt i zalaminowałem powierzchnie drukowane . Do laminowanai wystarczy zwykłe żelazko i kartka papieru ksero jako podkład zalaminowałem także oraz krawędzie usterzeń: folia kładziona na zakładkę potem zabrałem się za kadłub: na część środkową nakleiłem sklejkowe wzmocnienia: część skeljkową smaruję cienko soudalem a na zewnątrz, po obwodzei elementu nanoszę linię kleju ca element epp zwilżam wodą a następnei spryskuję przyśpieszaczem popolączeniu elementów CA wiaże uszczelniając przestrzeń gdzie wypienia sie soudal podobnei naklejam wręgę silnikową oraz skeljam ze sobą kolejne elementy kadłuba czy skrzydeł następnie po wyschnięciu przymierzam jedną z części "skórki": skórke przykeljam keljem 3M 77 dodatkowo krawędzie doklejam CA do styropianu (z czasem 77ka ma tendencje do rozklejania się) i tak oto powstała lewa strona kadłuba:) cdn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2018 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Dla mnie Pilatus nieodłącznie kojarzy się z filmem "Air America" Polecam jak jeszcze jest ktoś kto tego nie oglądał. https://www.youtube.com/watch?v=vscvM8ysAwM https://www.youtube.com/watch?v=O0O6De9XahE Pilatus PC-6C/H-2 Turbo Porter, 238, z filmu Air America. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Chyba raczej nie turbo - ale pewności nie mam . Film stary , a samolot pewnie jeszcze parę lat starszy- znaczy dla producenta tańszy. Mam takie dwa jeden pod spalinę szykuję , drugi od Marka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 korzystając z wolnej chwili wkleiłem w ogon serwa kierunku i wysokości oraz przeciągnąłem bowdeny do kadłuba następnei wyciąółem "drzwi" które będą mocowane na neodymkach a potem okleiłem drugą stronę kadłuba musiałem dokleić uzupełniający pasek na łączeniu poszycia na ryjku naciąłem dremelkiem kieszenie zawiasów SW i SK i wkleiłem je na miejsce obrobiłem krawędzie wewnętrzne poszycia lotek i klap a następnie okleiłem przygotowane ze styroduru profile rozmierzyłem miejsca gdzie powinny zostac wklejone serwa lotek i klap kieszenie pod serwa: obrysowuję serwo pisakiem, nacinam skalpelem krawędź na głębokość grubości serwa a następnie nacinam siatkę o oczkach ok 5mm. Usuwam "kostki " przy pomocy kleszczyków postanowiłem wkleić w kadłub końcówki przedłużek do serw a w skrajne sklejkowe profile wtyczki - dzięki temu montaż skrzydła odbywać się będzie z równoczesnym podpięciem zasilania serw na koniec dnia wkleiłem usterzenie poziome do jutra powinno wszystko doschnąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Taki pomysł z przed chwili. Z drzwiami to miałbym pomysł, jeśli wyposażenie wypadłoby w dziobie albo po drugiej stronie wzmocnienia w części towarowej, to zrobiłbym drzwi otwarte a na wzmocnieniu nakleiłbym lustro. Lustro by zrobiło przestrzeń w środku. Mogło by fajnie wyglądać takie otwarte cargo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 witaj wychodzi n to że głównym widokiem w cargo był by pakiet wszystko wskazuje ż wyjdzei pod środkiem ciężkości ciąg dalszy pracy przy skrzydłach musiaęłm spreparować zawiasy które będą miały punkt obrotu wewnątrz lotki zaostrzonym pręcikiem węglowym wykonałem otwory pod "sworznie" czyli pręt alu szczelinę w lotce wykonałem grotem lutownicy transformatorowej pręciki mają ok 5cm długości-dzięki temu nie wygniotą sie zbyt szybko w stryrodurowej lotce zmontowałem zestawy (zawias od strony klapy ma wspólny pręt z lotką a tak wygląda żebro przykadłubowe z wklejonymi złączkami przewodów od serw oczywiście w skeljkowym wzmocnieniu kadłuba wkleiłem gniazda wtyków dzięki temu montaż skrzydła automatycznie podpina napędy no i na koniec oczywiście przymiarka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 6 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2018 co nieco poszło do przodu Pilatusek dostał drukowany nos -ma być wypraska vacu -ale do prototypu zostawię wydruk dostał też zastrzały z płaskowników węglowych, mocowanie kółka ogonowego, podwozie główne i obklejone płaty skrzydeł no i tymczasowo zamocowane skłądane śmigło z kołpakiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 7 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2019 no i nim trafił w powietrze na dobre - dostał.. narty! niestety week-end z posypką zniweczył plany oblotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi