jacekb Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Jak w temacie potrzebna pomoc w nauce obsługi programu. Czyli co i jak .
Czaro Opublikowano 19 Października 2008 Opublikowano 19 Października 2008 Ale chcesz drukować żeberka, optymalizować aerodynamikę, czy projektować własne profile?
jacekb Opublikowano 20 Października 2008 Autor Opublikowano 20 Października 2008 Myślę o projektowaniu płatów, czyli głównie o rysowaniu żeberek.
Mareq Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Temat trochę zbyt obszerny. Nikt tu nie będzie pisał kompletnej instrukcji. Powiedz co chcesz zrobić a my ci podpowiemy jak.
jacekb Opublikowano 22 Października 2008 Autor Opublikowano 22 Października 2008 Cały pic polega na tym że potrzebuję narysowac skrzydło a żeberka wyeksportować do dwg dxf najlepiej do prt.
Mareq Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Zakładam, że chodzi ci o płat konstrukcyjny, więc: -naciskasz ikonkę z płatemkonstrukcyjnym lub z menu Panels wybierasz Wing Panels Management -otwiera ci się okienko Wing Panels Management w nim z menu Panels Management wybierasz New Ribbed Panel - otwiera się okno a w nim podajesz pierwszą partię danych: Panel Name: nazywasz jakoś swoje skrzydło Description: tu możesz sobie wpisać jakiś dodatkowy opis Wing Plan Type: wybierasz trapezowe lub eliptyczne skrzydło. Przy prostokątnym wybierasz trapezowe a później dajesz identyczne cięciwy na początku i końcu panelu. Panel lenght: podajesz rozpiętość (ale połowy płata, bo projektuje się połówkę) Root chord: podajesz cięciwę płata przy kadłubie Tip chord: cięciwa na końcówce Leading Edge Swept-Back: podajesz wartość przesunięcia krawędzi natarcia na końcówce w stosunku do żebra przykadłubowego. Root Incidence Angle: kąt skręcenia płata po stronie przykadłubowej Tip Incidence Angle: kąt skręcenia płata na końcówce Jeśli nie stosujesz zwichrzeń w płacie to zostaw dwie ostatnie wartości na 0. Po naciśnięciu Apply na dowolnym etapie edycji danych w tym oknie, masz aktualizowany wygląd połówki skrzydła. Na dzisiaj tyle, bomuszę iść spać. Pokombinuj troszkę sam. Nie wiem czy mam dalej robić taki opis dla dalszych etapów, czy tylko będziesz podawał co jest niejasne. Oszczędzi to trochę moją klawiaturę :lol2: .
jacekb Opublikowano 24 Października 2008 Autor Opublikowano 24 Października 2008 I oto właśnie chodzi. Jeszcze przydałaby mi się wiedza jak wstawić dźwigary i inne listeweczki oraz jak ażurować żebra. Takie informacje na temat obsługi tego programu przydadzą się zapewne niejednemu :lol2: konstruktorowi i dostajesz za to +
Mareq Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 No to wieczorem będzie dalsza część.
jacekb Opublikowano 29 Października 2008 Autor Opublikowano 29 Października 2008 I nastała cisza :shock:
cobra Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Czy w Profili 2.xx można gdzieś odczytać, jaki jest optymalny kąt natarcia dla danego profilu?
Czaro Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Masz na myśli optymalny, czyli kąt dla największej doskonałości? Jeśli tak to: Menu polars - drawing polars the same airfoil vs diferent Re (type 1). Przedział kątów natarcia 0-10, krok co pół stopnia. Zaznaczasz wielkość Re, odpowiadającej prędkości lotu jaka Cię interesuje, klikasz Draw. Menu polars- Show Cl/Cd(alpha). Wartość kąta dla szczytu wykresu to optymalny kąt natarcia.
cobra Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Zatem dla mojego płata (centropłat o cięciwie 24 cm) wychodzi: Re=150000 odpowiada mniej-więcej prędkości 9 m/s. Czyli mam ustawić kąt zaklinowania płata około 5 stopni w stosunku do statecznika poziomego?
Czaro Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Nie nie. Kąt zaklinowania skrzydła to nie to samo co analityczny kąt natarcia profilu i to nie jest taka prosta zależność.
cobra Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 :cry: :? A o czym w takim razie mówi tek kąt 5 stopni wyznaczony w Profili?
jacekb Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Opublikowano 4 Listopada 2008 A może ktoś wie jak samemu można wprowadzić nowy profil, dokładnie chodzi o profil Bartel 37-IIA
olo Opublikowano 4 Listopada 2008 Opublikowano 4 Listopada 2008 Jak masz już współrzędne to trzeba je wklepać. tym oknie gdzie szukasz i wybierasz profile ,,Menagement>New Airfoil i wstukujesz Kolejne okienka się zrobią jak naciskasz ,,* " to obok miejsca na współrzędne z lewej strony.
jacekb Opublikowano 4 Listopada 2008 Autor Opublikowano 4 Listopada 2008 Właśnie szukam współrzędnych
Czaro Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 :cry: :? A o czym w takim razie mówi tek kąt 5 stopni wyznaczony w Profili? To jest optymalny kąt natarcia dla skrzydła o nieskończonym wydłużeniu. Zwróć uwagę, że to kąt natarcia, czyli pomiędzy cięciwą, a kierunkiem strug. Żeby utrzymać taki kąt natarcia na skrzydle statecznik musi wytwarzaną przez siebie siłą nośną równoważyć moment pochylający skrzydła. A to znaczy, że niekoniecznie będzie pracować na 0 kącie natarcia, co wynikałoby z 5st kąta zaklinowania. W skrzydle o skończonym wydłużeniu taki optymalny kąt natarcia różni się od teoretycznego o jakieś 1..2st. Do liczenia takich spraw polecam program XFLR5. Zwróć jeszcze uwagę, że w tym momencie prędkość optymalna twojego modelu jest dość mała, co zaczyna mieć znaczenie gdy powieje wiatr. W modelach dąży się do tego, żeby ta prędkość była jak największa, wtedy masz największy zasięg praktyczny. Generalnie przyjęło się ustawiać skrzydło względem kadłuba na +2...3st, a statecznik na 0. I na początek tego bym się trzymał A może ktoś wie jak samemu można wprowadzić nowy profil, dokładnie chodzi o profil Bartel 37-IIA Menu Airfoil management - Management - New airfoil. I ręcznie wpisujesz koordynaty. Ewentualnie Import i wskazujesz plik z profilem w danym rozszerzeniu. Jeśli chcesz wpisywać koordynaty stą: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/297c1282d8ba1022.html to ja już to zrobiłem: http://www.yousendit.com/download/Y2orak96SEJFc0kwTVE9PQ
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.