Skocz do zawartości

profili


jacekb

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam, że chodzi ci o płat konstrukcyjny, więc:

 

-naciskasz ikonkę z płatemkonstrukcyjnym lub z menu Panels wybierasz Wing Panels Management

 

-otwiera ci się okienko Wing Panels Management w nim z menu Panels Management wybierasz New Ribbed Panel

 

- otwiera się okno a w nim podajesz pierwszą partię danych:

Panel Name: nazywasz jakoś swoje skrzydło

Description: tu możesz sobie wpisać jakiś dodatkowy opis

Wing Plan Type: wybierasz trapezowe lub eliptyczne skrzydło. Przy prostokątnym wybierasz trapezowe a później dajesz identyczne cięciwy na początku i końcu panelu.

Panel lenght: podajesz rozpiętość (ale połowy płata, bo projektuje się połówkę)

Root chord: podajesz cięciwę płata przy kadłubie

Tip chord: cięciwa na końcówce

Leading Edge Swept-Back: podajesz wartość przesunięcia krawędzi natarcia na końcówce w stosunku do żebra przykadłubowego.

Root Incidence Angle: kąt skręcenia płata po stronie przykadłubowej

Tip Incidence Angle: kąt skręcenia płata na końcówce

Jeśli nie stosujesz zwichrzeń w płacie to zostaw dwie ostatnie wartości na 0.

 

Po naciśnięciu Apply na dowolnym etapie edycji danych w tym oknie, masz aktualizowany wygląd połówki skrzydła.

 

 

Na dzisiaj tyle, bomuszę iść spać. Pokombinuj troszkę sam. Nie wiem czy mam dalej robić taki opis dla dalszych etapów, czy tylko będziesz podawał co jest niejasne. Oszczędzi to trochę moją klawiaturę :lol2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli optymalny, czyli kąt dla największej doskonałości? Jeśli tak to:

Menu polars - drawing polars the same airfoil vs diferent Re (type 1). Przedział kątów natarcia 0-10, krok co pół stopnia. Zaznaczasz wielkość Re, odpowiadającej prędkości lotu jaka Cię interesuje, klikasz Draw.

Menu polars- Show Cl/Cd(alpha). Wartość kąta dla szczytu wykresu to optymalny kąt natarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cry: :?

A o czym w takim razie mówi tek kąt 5 stopni wyznaczony w Profili?

To jest optymalny kąt natarcia dla skrzydła o nieskończonym wydłużeniu. Zwróć uwagę, że to kąt natarcia, czyli pomiędzy cięciwą, a kierunkiem strug. Żeby utrzymać taki kąt natarcia na skrzydle statecznik musi wytwarzaną przez siebie siłą nośną równoważyć moment pochylający skrzydła. A to znaczy, że niekoniecznie będzie pracować na 0 kącie natarcia, co wynikałoby z 5st kąta zaklinowania.

W skrzydle o skończonym wydłużeniu taki optymalny kąt natarcia różni się od teoretycznego o jakieś 1..2st. Do liczenia takich spraw polecam program XFLR5. Zwróć jeszcze uwagę, że w tym momencie prędkość optymalna twojego modelu jest dość mała, co zaczyna mieć znaczenie gdy powieje wiatr. W modelach dąży się do tego, żeby ta prędkość była jak największa, wtedy masz największy zasięg praktyczny.

Generalnie przyjęło się ustawiać skrzydło względem kadłuba na +2...3st, a statecznik na 0. I na początek tego bym się trzymał ;)

 

 

A może ktoś wie jak samemu można wprowadzić nowy profil, dokładnie chodzi o profil Bartel 37-IIA

Menu Airfoil management - Management - New airfoil. I ręcznie wpisujesz koordynaty. Ewentualnie Import i wskazujesz plik z profilem w danym rozszerzeniu.

Jeśli chcesz wpisywać koordynaty stą:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/297c1282d8ba1022.html

 

to ja już to zrobiłem:

http://www.yousendit.com/download/Y2orak96SEJFc0kwTVE9PQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.