Jump to content

Lotki


miros18

Recommended Posts

Możesz zrobić wszystko :D

ale myślę, że troche szersze i do końca płata.

Ktoś tu na forum już pisał, że najlepiej ok.22% cięciwy powinna mieć szerokość lotki.

Mam tak zrobione lotki w skrzydle ze wzniosem i sprawuje się to całkiem nieźle :)

Link to comment
Share on other sites

Ktoś tu na forum już pisał, że najlepiej ok.22% cięciwy powinna mieć szerokość lotki.

 

Czy aby na pewno jeśli chodzi o lotki krawędziowe?

 

Jeśli Twój model ma wznios dedykowany do lotów bez lotek to raczej należałoby go usunąć lub sporo zmniejszyć.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli Twój model ma wznios dedykowany do lotów bez lotek to raczej należałoby go usunąć lub sporo zmniejszyć.

 

Jeśli to do mnie to tak napisze, a jeśli nie to też napisze :D (bo też mam ze wziosem takie skrzydełko)

Jest to pierwsza wersja skrzydła jaką do niego zrobiłem. Model w założeniu miał się "trzymać powietrza z całej siły" i być bardzo stateczny. To się udało, a i lata się nim bardzo przyjemnie. W rozpoczętym przeze mnie wątku o tym modelu możesz przeczytać, że będę (zbieram się już od dawna ale czasu ni ma :? ) robić do niego skrzydełko takie jak opisujesz, czyli bez wzniosu, oraz może inne wersje.

 

ps. co do tych 22% to takie mam na całej długości płata i mam bardzo dobra kontrole nad modelem więc uważam, że to zdaje egzamin :)

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

Panowie, to ja pisałem o tych 22 %. To takie, że tak powiem, uśrednienie.

 

Współczesne profile modelarskie (szybowcowe laminarne) są tak skonstruowane, że do większości z nich przewidziano zastosowanie powierzchni sterowej o długości od około 20 % do 24 % długości całego profilu. Są także specjalne profile "klapowe", jak na przykład cała rodzina HQ, gdzie specyfikacja podawała dokładnie, ile ma mieć klapa / lotka.

 

Dla dociekliwych - popatrzcie na projekty wyczynowych szybowców klas F3B, F3J, czy F3F. Powierzchnie sterowe są na całej rozpietości skrzydeł, każda powierzchnia sterowa może pełnić funkcję lotki jak i klapy, także nie ma podziału na "szersze" klapy i "węższe" lotki. Jeśli lotka / klapa będzie za wąska, to generalnie wpłynie to nekorzystnie na własności profilu.

 

Dla profili szybowcowych, lepiej używać jak najmniejszych wychyleń wszelkich powierzchni sterowych, ponieważ każde wychylenie steru to utrata prędkości, a co za tym idzie wysokosci.

 

Tomek

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.