Skocz do zawartości

mvvs 15ccm vs asp 15ccm vs super tigre 15ccm


Krzycho165

Rekomendowane odpowiedzi

ASP możesz od razu wykreślić z listy,mocny,ale z tego co wiem trudny do regulacji(mój 7,5 reguluje się bardzo fajnie,ale słyszałem nieciekawe opinie o 15-tce).Co do MVVS-to już chodzi bardzo fajnie,regulacja znacznie łatwiejsza niż ASP,moc diabelska,dość wysoka kultura pracy,super tigera nigdy nie mialem ale z tego co na lotnisku widziałem postawiłbym go pomiędzy ASP a MVVS.Ze względu na cene w porównaniu do jakości wziąłbym na Twoim miejscu super tiger 15cc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASP możesz od razu wykreślić z listy,mocny,ale z tego co wiem trudny do regulacji(mój 7,5 reguluje się bardzo fajnie,ale słyszałem nieciekawe opinie o 15-tce).[...]

Zdecyduj się 8)

 

Ja do ASP byłem negatywnie nastawiony, ale trafiła się okazja i kupiłem ASP 32A II. Bzdura. Silnik złoto - reguluje się banalnie prosto, ładnie pali i ma dużo mocy. Kiedyś ASP miał duży rozrzut jakościowy i nie wiadomo było co się trafi, teraz nie słychać narzekań bo jakość się poprawiła. W najgorszym wypadku trafisz na silnik za ciasno spasowany, który będzie wymagał dłuższego docierania. Ogólnie, mniejsze silniki są trudniejsze w regulacji, nawet OS MAX 15LA potrafi być kapryśny.

 

Gdybym ja miał wybierać brał bym ASP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o kulture pracy o której mówi kolega to zrozumie jesli powiesz tak w przypadku silnika OS max Saito czy Yamada te silniki reaguja na każdy nawet najdelikatniejszy ruch manatką przy mvvs to brzmi troche jak no Warburg hmmm Polonez to jest już wyższa kultura pracy silnika. Ani MVVS ani ASP nie będzie chodzic niezawodnie na dłuższą mete obydwa silniki wymagajją czestych regulacji i lubią kaprysić w powietrzu MVVS lubi czasem wystrzelić paliwem z gaznika w oczy a ASP gasnąć na wolnych obrotach.Miałem 6 MVVS-ów i wszystkie sprawiały problemy z ASP jest kilka sztuk na lotnisku i problemów z nimi nie brakuje.Lepiej dozbierać i zainwestować w firmowy silnik który pochodzi kilka sezonów.Dla przykładu OS max 46AX 3 sezony wyczuwalne lekkie luzy ASP 46 po 2 sezonach znaczne luzy i klekotanie.

 

PS jesli juz tani Chinski silnik to 4 takt one chodza bardzo dobrze może byc ASP/Magnum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, mój os46ax niby dotarty a jakoś tak drewniano chodzi, i niezaleznie czy mały czy duży gaz prawie taki sam odgłos wydaje z siebie. ST40 miał dużo większy gwizdek (chociaż pojemność niby mniejsza) natomiast bardzo źle się regulował przy wilgotnym powietrzu. I OS tak się jakoś dziwnie ustawia igłą- niby przykręcasz, a obrotów bardzo mało przybywa, a jak już sa dobre to potrafi zgasnąć, ST był bardzo konkretny na ustawienie igły- czasem 2 ząbki robiło wyraźną różnicę.

Chociaż, optycznie OS dużo lepiej wygląda (i bezpieczniejszy w obsłudze), no i zdecydowanie mniej brudzi model.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie doskonale wiem ze najlepszym z mozliwych silników spalinowych 2t w modelarstwie jest os max lecz niestety jaknarazie wszystko rozbija się o kase bo jakby niepatrzeć mvvs 15 jest o połowe tanszy od os fx 91 czy ax 120 , nieszukam silnika perfekcyjnego bo takich niema kazdy ma swoje pewne kaprysy zawsze zdazy się kiepski egzemplaz... poszukuje odpowiedzi na pytanie który z ww silników jest najlepszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał MVVS. Mam 4 mvvsy 3,5 i nie mam z nimi najmniejszego problemu. Jest tylko jedno ALE. Musisz go dotrzeć i to porządnie. Np silnik MVVS 3,5 nadal dociera się po 2 l paliwa... Ale to prawdziwa technologia ABC i sprawdzona marka. Poza tym MVVS lata na paliwie 80/20 i ma taką moc jak reszta silników na paliwie z nitrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj jeżeli się zdecydujesz na MVVS to zrobisz naprawdę dobry krok. Na lotnisku modelarskim wiele razy widziałem jak jeden z kolegów latał z tym silnikiem poj. 15ccm. i mocy miał pod dostatkiem, był zamontowany w U-CAN-DO.60 . Minimum w tym silniku tak stabilne że aż słuchać było miło a przejście na max. po około 2-3 min. bez zająknięcia jednym słowem wyrób godny polecenia. Raz dotarty dobrze i potem wyregulowany optymalnie potrafi odpalać przez cały sezon bez regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz post wyżej od mojego co napisał japim fakt że sinik , o którym pisze jest mniejszy od silnika 15 ccm. ale nie ulega wątpliwości że "dobre" docieranie to zapewnienie długiego żywota dla silnika więc nie ma co żałować tłustej mieszanki :wink: , zresztą instrukcja podpowie ci wszystko. Niemniej jednak ja na twoim miejscu wypaliłbym jako docieranie 3 litry mieszanki a potem do lotu delikatnie zubożać mieszankę ponieważ w ten sposób dociera się nadal. Po około 15-20 takich lotach spokojnie można ustawić skład mieszanki optymalnie

Edit. podczas pisania wyprzedził mnie Rekrut :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem, mój os46ax niby dotarty a jakoś tak drewniano chodzi, i niezaleznie czy mały czy duży gaz prawie taki sam odgłos wydaje z siebie. ST40 miał dużo większy gwizdek (chociaż pojemność niby mniejsza) natomiast bardzo źle się regulował przy wilgotnym powietrzu. I OS tak się jakoś dziwnie ustawia igłą- niby przykręcasz, a obrotów bardzo mało przybywa, a jak już sa dobre to potrafi zgasnąć, ST był bardzo konkretny na ustawienie igły- czasem 2 ząbki robiło wyraźną różnicę.

Chociaż, optycznie OS dużo lepiej wygląda (i bezpieczniejszy w obsłudze), no i zdecydowanie mniej brudzi model.

pzdr

 

Mogą byc tylko dwie przyczyny zbyt nisko lub wysoko zbiornik os tego nie lubi lub zle wyregulowana srubka składu mieszanki tak chodzi 46AX http://pl.youtube.com/watch?v=JHGhusxNdL0 Jaką metodą ustawiałes tą małą srubeczke?

Chciałbym to widziec jak mvvs dobrze chodzi bo byłem juz na wielu lotniskach i jeszcze sie z tym nie spotkałem

 

PS Czy którys z tych kolegów co chwali mvvs latał 3D nisko tzn przelot powiedzmy 30sekund na wolnych i potem postawił model do zawisu i otworzył gaz bo mi mvvs w ten sposób sgasł z 5 razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek872 - a jest wg. Ciebie jakiś 2t jak "kopniesz" w gaz, który nie zaleje się po wychłodzeniu świecy dłuższą pracą na wolnych obrotach??

 

Aby minimalizować taki efekt stosuje się podtrzymanie żarzenia świecy, i czy miększa pojemnośc tym efekt wychładzania jest większy, dlatego dobrze jest nie tylko do latania bez prędkości stosować podtrzymanie żarzenia - większe modele, to i ciężar jednej celi nic nie zmienia.

 

Wygląda na to, że nie bardzo do końca rozumiesz jak pracuje silnik żarowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek:

 

Mam na przykład - co prawda lekko przerobionego, ale to właściwie tylko rozwiert i polerka - MVVSa 2,5ccm który z wolnych obrotów przechodzi błyskawicznie do ok 17,5-17,8k rpm (zależnie od nitro na więcej niż 10% nie próbowałem).

 

Często jednak specjalnie ustawiam silniki na przelaniu, przez co zalewają się na wolnych obrotach i nie mają przejścia, ale to wynika ze specyfiki latania jakie preferuję czyli pełne otwarcie przepustnicy i sporo przeciążeń więc odkręcam mocniej kurek.

 

Armand zresztą pisze jak minimalizować efekt wychładzania świecy.

 

Mam sporo 'znajomych' mvvsów większych i mniejszych i mało kto narzeka.

Jeden ze znajomych swoją zrobił przez pomyłkę dwa loty na paliwie bez oleju (!) i co ciekawe, silnik po remoncie "młotkowym" nadal działa :)

 

W mvvsach czasem warto zajrzeć do środka i poprawić kanały bo są czasem niechlujnie odlane. Chociaż to co ostatnio znalazłem w Os 30fs też mnie zadziwiło i wprawiło w ruch dremela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zdjęcia mojego silnika 3,5ccm przygotowanego do startów w klasie fsr 3,5 STD...

 

1. Uszczelninie skrzyni korbowej - dorobiony o-ring

7d1f5812810f84c6.jpg

 

2. Pokombinowane kanały...

e8de2c37a8a92297.jpg

 

3.Wypolerowany wał.

43a14f914081fc3f.jpg

 

27d71f5bd69f2138.jpg

 

4. Wypełnienie kanału w wale.

450537dde1cfd158.jpg

 

5. Komplet rupieci

51cc8ed4d0efbe2b.jpg

 

6."Delikatnie" przerobiona tuleja ;-)

f2eef5dfd404b5d0.jpg

4983e8ef0df7c42a.jpg

5b0a78e1dab041b4.jpg

14e6f414e571c3a4.jpg

6b2013e1fd7b0b20.jpg

 

7.Wyfrezowany-wylżony i wyrzeźbiony tłok...

413e67f10a71b2c3.jpg

 

8. Trzy nacięcia na tłoku- dla lepszego smarowania

4a07324e8ca5c773.jpg

 

9.Stalowa korba i "sprytne" otwory w tłoku...

c133ad884fbe1e5b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.