Janek Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 No - dobre, ja nie dotykałem się do tulei bo nie mam przyrządu którym mógłbym sprawdzać czasy. W zasadzie mógłbym podciąć od strony skrzyni (tak jak u ciebie trochę krzywo ) Ale poza tym to większość tych numerów robiłem. Możesz wyokrąglić jeszcze wylot z wału. Ciekawe to wypełnienie wału, czym to? Co jest zrobione w kanałach, podział to chyba już był? Czop wału dobrze jest spolerować na równo bo rysuje dekiel. W jakim położeniu pokrywają się dodatkowe otwory tłok/cylinder? I gdzie dorwałeś stalową korbę? Ten silnik wygląda już dość nieźle na dzień-dobry, choćby wał z okrągłą tarczą. Z gaźnikiem coś się działo, jakieś podwyższenie cy cuś? Aha no i ile to wszystko dało (jeśli da się jakoś zmierzyć w tych marine)? Bo na mój gust ze 30% spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 23 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2008 A może mały konkurs... Co to za silnik... Podpowiedź: Bardzo popularny... w Europie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Panowie - robi się OT. Wracamy do głównego pytania. Przemek - pełen "szacun" za takie modyfikacje. Pytanie - ale to może już do nowego wątku - czy startowanie takimi silnikami jest jeszcze dopuszczalne? - bo do seryjnego silnika to chyba tylko korpus jest podobny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Byś lepiej odpowiedział na moje pytania Modelmaniaku, bo tradycyjnie bufonada się zaczyna zamiast dyskusji. No chyba że nie jestem godzien znać odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 radek872 - a jest wg. Ciebie jakiś 2t jak "kopniesz" w gaz, który nie zaleje się po wychłodzeniu świecy dłuższą pracą na wolnych obrotach?? Aby minimalizować taki efekt stosuje się podtrzymanie żarzenia świecy, i czy miększa pojemnośc tym efekt wychładzania jest większy, dlatego dobrze jest nie tylko do latania bez prędkości stosować podtrzymanie żarzenia - większe modele, to i ciężar jednej celi nic nie zmienia. Wygląda na to, że nie bardzo do końca rozumiesz jak pracuje silnik żarowy. Zapewniam CIe że os maxa mozna trzymac 10 min na wolnych otwierasz gaz na maxa i bez zająkniecia wchodzi na pelne obroty.Bez róznicy czt w pionie czy w poziomie tylko trzeba spełnic kilka wymagan 1 to swieca wymieniona z oryginalnej OS 8 na A3 2 to odpowiednia regulacja srubeczki składu mieszanki trzeba ja dokrecac i testowac przejscie na wysokie aż zgasnie wtedy lekko popuscic i 3 odpowiednia instalacja paliwowa.Z takim ustawieniem latałem na róznych paliwach bez problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Humm, przecież piszesz, że wiesz jak regulować silniki, dobierac świece, itd. To nie potrafisz sobie poradzić z MVVS - dziwne. Umiesz regulować OS to sprzedaj MVVS i kup OS - proste. Humm, to albo nie do końca ogarniasz problem albo nie daje się tak ustawić MVVS. Zapewne da sie tak wyregulowac MVVS i nie tylk zmieniając to o czym napisałeś, jest jeszcze parę czynników mających wpływ, ale ja nie "walczę" jak nie muszę z regulacją silnik zakładam podtrzymanie żarzenia świecy - zmiana warunków otoczenia która wpływa na regulację silnika żarowego, konfort i bezpieczeństwo, przemawia za stosowaniem podtrzymania. Choć każdy może "walczyć" jak chcę, i zapewnię spokojnie, że twierdzenie o tym że możesz trzymać OS Twoje 10 min na wolnych obrotach i nie zająknie się przy gwałtownym dodaniu gazu jest nieprawdziwe - obyś się nie przekonał o tym 1m na ziemią jak "poderwiesz" model i "kopniesz" w gaz. Modelmaniak - a startowałeś w tym sezonie na tym silniku?? Przeżywa jeden bieg?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 czemu miałby nie przeżyć? Ten silnik Modelmaniaka to jakiś marine, one często są 5-7 portowe, stąd ta tuleja może dla nas wyglądać szokująco. http://www.novarossi.com/content_uk/products/engines/top/marine/t21-7m.htm edit o tu ładnie widać te tuleje http://www.fsrvho.fora.pl/budujemy-fsr-v-3-5,15/jaki-wybrac-silnik-do-modelu,18-15.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Janek "na modelarni" mam dwóch kolegów z scisłej czołówki Polski w FSR i "haczkach" i jakoś czasami mają dużo "części zapasowych" po zawodach :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 hehe, no pewnie tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 Ab z oryginalnej OS 8 na A3 2 to odpowiednia regulacja srubeczki składu mieszanki trzeba ja dokrecac i testowac przejscie na wysokie aż zgasnie wtedy lekko popuscic i 3 odpowiednia instalacja paliwowa.Z takim ustawieniem latałem na róznych paliwach bez problemów. zrobie jak mówisz, może mam coś źle wyregulowane. A na oryginalnej OS8 nie będzie prawidłowo działać jeśli to nie 3D ale zwykła treningowa akrobatka? co do instalacji paliwowej, no to mam zbiornik maksymalnie blisko silnika a kadłub jest niski i nie ma możności żadnej regulacji. Paliwo z 5% nitro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 ja na os8 latałem ale znacznie szybciej wchodzi na obroty na os A3 ustaw sobie max obroty na paliwie w pionie a potem z bardzo niskich tak po 30 sekundach otwieraj gaz na maxa jak najszybciej sie da.Zgas silnik dokręć lekutku srubke mieszanki i to samo pełny gaz wolne obroty przez 30 sekund i gwizdek dokrecaj tak stopniowo srubke aż silnik sie zadusi co będzie oznaczało granice potem lekko popusc i w powietrze Jesli silnik jest dopiero po dotarciu i nie regulowałes srubki wolnych to za kazdym razem po dokreceniu będzie lepiej wchodzić na obroty.W zeszłym tygodiu docierałem OS 55AX i tak jak wszystkie OS maxy które miałem srubka wolnych wykręcona prawie na maxa zgasł mi 2 razy w powietrzu, ale to normalne po prostu sie przelewa.Producent celowo ustawia bogatą mieszankę na docieranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 24 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 hmmm niekumam os gasnie i to normalne;d;d mvvs gasnie i jest ponoc szczytem daremnoty xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2008 MVVS do kombatów bo ma wiecej mocy os max do 3D bo ma wiekszy moment obrotowy i jest mniej zawodny o tak powiem Chociaz 91FX mq 2.8ps i 15x6 smigło kreci bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Rozwiązanie zagadki: Przerobiony silnik to 3 kanałowy ruski MDS 3,5... wodny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.