kamil_rc Opublikowano 10 Lutego 2007 Opublikowano 10 Lutego 2007 Witam. Mam taki problem z tym silnikiem. Daje gaz do 2/3 powoli i silnik sie wyłacza i szarpie smigłem. Jak dam na ful gaz to tak samo. Silnik lezał około 2 tygodni i przettem był uzywant i nie było zadnych problemów. Wiecie co sie mogło stac??
marcin133 Opublikowano 10 Lutego 2007 Opublikowano 10 Lutego 2007 Może napiszesz coś przede wszystkim o bateriach? i może jeszcze coś o regulatorze? Bo może się okazać że być może bateryjki też długo leżały...???
kamil_rc Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Opublikowano 10 Lutego 2007 Akumlatory sa nowe. Mam pakiet 3s1p 2200mah. Regulator to tower pro 30A. Smigło 11"x6".
motyl Opublikowano 10 Lutego 2007 Opublikowano 10 Lutego 2007 Nowe nowe a naładowane ?? I czy zawsze wszystkich trzeba za jężyk ciągnąć ??
marcin133 Opublikowano 10 Lutego 2007 Opublikowano 10 Lutego 2007 Kamilu my naprawdę nie jesteśmy jasnowidzami Jeśli już chcesz uzyskać na takie pytanie odpowiedź na jakie zadajesz postaraj się podać jak najwięcej informacji które sam wiesz: - typ silnika, parametry - rodzaj baterii oraz ich stan - jakie śmigło - model regulatora Większość już podałeś ciągnięty za język. Nie znamy jeszcze stanu Twoich akumulatorów. Dlaczego to takie ważne? Ano dla tego bo opisujesz objawy właśnie rozładowanych aku!! A więc czekamy abyś raczył dopełnić listę danych.. .... Jasna cholera - więcej już nie wytrzymam....
kamil_rc Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Opublikowano 11 Lutego 2007 Typ silnika Emax BL2215/25. Smigło 11"X6" Akumlatory li-pol 3s1p firmy 3e model 2200mah 10C. Akumlatory oczywiscie naładowałem bo sa nowe. Regulator Tower Pro ESC 30A. Juz chyba wiem co sie stało. Akumlatory maja za mała wydajnosci i regiel odcina prad. Jeszcze zrobie jeden test z zasilaczem 12V 7A i zobacze czy efekt bendzie taki sam jak na akumaltorach.
qba Opublikowano 11 Lutego 2007 Opublikowano 11 Lutego 2007 Akumlatory oczywiscie naładowałem bo sa nowe. Nieprawda :wink:
kamil_rc Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Opublikowano 11 Lutego 2007 Czemu nieprawda? Przeciez kazde aku nalezy naładowac po zakupie
qba Opublikowano 11 Lutego 2007 Opublikowano 11 Lutego 2007 hehe jeszcze ślepy byłem przeczytałem ze naładowane bo są nowe sry
kamil_rc Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Opublikowano 11 Lutego 2007 Przeprowadziałem eksperyment z zasilaczem komputerowym do ładowarki. Podłaczyłem ten zasilacz 8A gaz 1/3 i juz silnik zdech podobnie jak przy akumaltorach. To jeszcze jedna próba, i znowu. Teraz juz wiem ze aku ma za mała wydajnosc.
Krychol RC Opublikowano 11 Lutego 2007 Opublikowano 11 Lutego 2007 Sprawdź poprzez miernik przy ilu amperach silnik gaśnie jeżeli bęndzie ok 22A to na pewno masz za mało wydajny aku.Bo jak wiadomo z aku 2200mAh 10C można pobierac 22A
kamil_rc Opublikowano 11 Lutego 2007 Autor Opublikowano 11 Lutego 2007 tylko ze miernik mam tylko do 10A. Ale juz wiem ze to sprawa wydajnosci bo przy innych aku nie mam takich problemów.
Krychol RC Opublikowano 11 Lutego 2007 Opublikowano 11 Lutego 2007 No żeczywiście do 10A ja mam do 25A.
Marek:D Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 powiem krótko regulatory tower pro sa do bani!!! EDITw moim wypadku regiel TP się nie sprawdził nijak je zaprogramować(pika jak mu sie podoba) zreszta przez ten regulator posadzilem lipole odradzam kupna tego regulatora mi tez tak wariowal e-max (1,3kg ciagu) po kupieniu dynama nie ma problemu silnik ma owiele wieksza moc i nie robi takich niespodzianek
attyla Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Szanowny Marku jeżeli uważasz że regulatory Tower Pro są do bani i jak piszesz "posadziłes przez nie lipole" to opisz to w sposób konkretny tak aby inni mogli z tego skorzystać to pozwoli zachować forum jako miejsce wymiany informacji konkretnych . Ja ze swej strony mogę napisać zupełnie odwotnie to sprzedawcy niedołaczaja poprawnej instrukcji, regulatory są proste i prosto się je programuje , regulator 30A obciążałem prądem do 25A i wszystko było ok, nigdy pakietr po lotach niemiał mniej jak 9,5V .
hubert_tata Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 powiem krótko regulatory tower pro sa do bani Konkretnie który model i jak doszedłeś do tak radykalnych poglądów po jednym przypadku
tomekr Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Opublikowano 20 Sierpnia 2007 kamil_rc, Nie ma prostszego sposobu, żeby sprawdzić baterię, jak pomierzyć jej napięcie, po pierwsze świeżo naładowana bateria powinna mieć ok. 12-12.6V, podczas pracy napięcie na świeżej bateri nie powinno spaść poniżej 9V, jeśli spada poniżej 9V to do weryfikacji potrzebna jest znajomość prądu której bez bocznika nie pomierzysz, ale nie wszystko stracone. Z tabeli danych silnika http://www.xdealers.com/index.php?main_page=product_info&products_id=132 widać, że obciążenie jest akceptowalne, pozostaje sprawdzić sam silnik. Najprościej pomierz prąd silnika bez obciążenia, powinien być nie większy niż 1,5-1,8A (w to co piszą, że 0,5A to ja nie wierzę), jeśli większy prąd to silnik może ma zwarcie, jeśli mniejszy niż 1,5A i napięcie przy obciążeniu śmigłem spada poniżej 9V to walnięty jest pakiet, jeśli prąd i napięcie w porządku to regulator - oczywiście istnieje pewien margines błędu w tej ocenie, np. silnik może padać pod obciążeniem. A w ogóle to zrób sobie bocznik np. http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=2983 .
Marek:D Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Tak konkretnie to miałem model regulatora tower pro "MAG 8" 30A(z allegro nowy) a silnik e-max BL 2810 http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=27_146&products_id=1811 to link do silnika, 2 miesiące składałem jaka 18(zniechecilem sie do elektrykow). W warsztacie wsadziłem w model całą elektronikę i zacząłem programowanie regulatora. Podczas programowania korzystałem z instrukcji to tego regulatora. Niestety pikanie jest okropnie szybkie, ciężko odróżnić sygnał krótki od dugiego(miałem wrażenie że są same krótkie) ale jakoś zaprogramowałem na te 3 cele li poli i to mi wystarczyło. w ładowarce najpierw ładowałem małym prądem i ustawiłem na 2 cele, później na 3 i jakoś się naładowało. Niestety z aku 2200mAh(15c) zrobiły się po jakimś czasie 1500mAh :cry: Obecnie regulator leży daleko ode mnie. Następny przypadek: Kolega kupił ten sam regulator i miał podobne objawy tyle że rozładowało mu prawidłowo ale silnik miał małą moc i potrafił się wyłączyć. Kiedy zmienił na dynama 30A totalna zmiana jego samolot lata jak rakieta i nie ma problemu. EDIT sorki za problemy ale to wszystko bylo przez zla instrukcje i nie regiel nawalil tylko prawdopodobnie aku
attyla Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Marku z tego co piszesz miałes problem z rozróznienem "pipkania" regulatora no cóż nie można tego uznac za wadę regulatora z racji tego ze wszystkie regulatory tak się programuje jesli nie posiada się karty do programowania, sam miałem z rozróznieniem problemy ale pól godziny ćwiczeń i spokojnie wszystko dało się ustawić. Co do pakietu to objawy o których piszesz wskazują na słaba wydajnośc pradową pakietu i regulator po prostu odcinał z powodu spadku napięcia poniżej 9V, jesli silnik nie pobierał prądu napięcie na pakiecie wzrastało i znowu chwilę działał , jakiej firmy był pakiet czy było to jego pierwsze użycie i czy wczesniej sprawdzałeś z innym regulatorem jego pracę? miałem podobną przygodę z pakietem Youtong 2200 15C który okazał się kompletnym bublem nie potrafił oddać prądu większego niż 7A wymieniony na nowy też okazał sie niesprawny.
hubert_tata Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Z takim regulatorkiem z Allegro i ja miałem kłopoty: http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=1838&start=0 Jednak skoro zaprogramowałeś go poprawnie, to będzie raczej wina pakietu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.