Jump to content

Problem z silnikiem EMAX


kamil_rc

Recommended Posts

Witam.

Mam taki problem z tym silnikiem. Daje gaz do 2/3 powoli i silnik sie wyłacza i szarpie smigłem. Jak dam na ful gaz to tak samo.

Silnik lezał około 2 tygodni i przettem był uzywant i nie było zadnych problemów.

Wiecie co sie mogło stac??

Link to comment
Share on other sites

Kamilu my naprawdę nie jesteśmy jasnowidzami :) Jeśli już chcesz uzyskać na takie pytanie odpowiedź na jakie zadajesz postaraj się podać jak najwięcej informacji które sam wiesz:

 

- typ silnika, parametry

- rodzaj baterii oraz ich stan

- jakie śmigło

- model regulatora

 

Większość już podałeś ciągnięty za język. Nie znamy jeszcze stanu Twoich akumulatorów. Dlaczego to takie ważne? Ano dla tego bo opisujesz objawy właśnie rozładowanych aku!! A więc czekamy abyś raczył dopełnić listę danych.. :D

 

 

 

.... Jasna cholera - więcej już nie wytrzymam....

Link to comment
Share on other sites

Typ silnika

Emax BL2215/25.

Smigło 11"X6"

Akumlatory li-pol 3s1p firmy 3e model 2200mah 10C. Akumlatory oczywiscie naładowałem bo sa nowe.

Regulator Tower Pro ESC 30A.

Juz chyba wiem co sie stało. Akumlatory maja za mała wydajnosci i regiel odcina prad. Jeszcze zrobie jeden test z zasilaczem 12V 7A i zobacze czy efekt bendzie taki sam jak na akumaltorach.

Link to comment
Share on other sites

Przeprowadziałem eksperyment z zasilaczem komputerowym do ładowarki.

Podłaczyłem ten zasilacz 8A gaz 1/3 i juz silnik zdech podobnie jak przy akumaltorach. To jeszcze jedna próba, i znowu. Teraz juz wiem ze aku ma za mała wydajnosc.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

powiem krótko regulatory tower pro sa do bani!!! EDITw moim wypadku regiel TP się nie sprawdził

nijak je zaprogramować(pika jak mu sie podoba) zreszta przez ten regulator posadzilem lipole odradzam kupna tego regulatora mi tez tak wariowal e-max (1,3kg ciagu) po kupieniu dynama nie ma problemu silnik ma owiele wieksza moc i nie robi takich niespodzianek

Link to comment
Share on other sites

Szanowny Marku jeżeli uważasz że regulatory Tower Pro są do bani i jak piszesz "posadziłes przez nie lipole" to opisz to w sposób konkretny tak aby inni mogli z tego skorzystać to pozwoli zachować forum jako miejsce wymiany informacji konkretnych :). Ja ze swej strony mogę napisać zupełnie odwotnie to sprzedawcy niedołaczaja poprawnej instrukcji, regulatory są proste i prosto się je programuje , regulator 30A obciążałem prądem do 25A i wszystko było ok, nigdy pakietr po lotach niemiał mniej jak 9,5V .

Link to comment
Share on other sites

kamil_rc, Nie ma prostszego sposobu, żeby sprawdzić baterię, jak pomierzyć jej napięcie, po pierwsze świeżo naładowana bateria powinna mieć ok. 12-12.6V, podczas pracy napięcie na świeżej bateri nie powinno spaść poniżej 9V, jeśli spada poniżej 9V to do weryfikacji potrzebna jest znajomość prądu której bez bocznika nie pomierzysz, ale nie wszystko stracone. Z tabeli danych silnika http://www.xdealers.com/index.php?main_page=product_info&products_id=132 widać, że obciążenie jest akceptowalne, pozostaje sprawdzić sam silnik. Najprościej pomierz prąd silnika bez obciążenia, powinien być nie większy niż 1,5-1,8A (w to co piszą, że 0,5A to ja nie wierzę), jeśli większy prąd to silnik może ma zwarcie, jeśli mniejszy niż 1,5A i napięcie przy obciążeniu śmigłem spada poniżej 9V to walnięty jest pakiet, jeśli prąd i napięcie w porządku to regulator - oczywiście istnieje pewien margines błędu w tej ocenie, np. silnik może padać pod obciążeniem.

A w ogóle to zrób sobie bocznik np. http://pfmrc.pl/viewtopic.php?t=2983 .

Link to comment
Share on other sites

Tak konkretnie to miałem model regulatora tower pro "MAG 8" 30A(z allegro nowy) a silnik e-max BL 2810

http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=27_146&products_id=1811

to link do silnika, 2 miesiące składałem jaka 18(zniechecilem sie do elektrykow). W warsztacie wsadziłem w model całą elektronikę i zacząłem programowanie regulatora. Podczas programowania korzystałem z instrukcji to tego regulatora. Niestety pikanie jest okropnie szybkie, ciężko odróżnić sygnał krótki od dugiego(miałem wrażenie że są same krótkie) ale jakoś zaprogramowałem na te 3 cele li poli i to mi wystarczyło. w ładowarce najpierw ładowałem małym prądem i ustawiłem na 2 cele, później na 3 i jakoś się naładowało. Niestety z aku 2200mAh(15c) zrobiły się po jakimś czasie 1500mAh :cry:

Obecnie regulator leży daleko ode mnie. Następny przypadek:

Kolega kupił ten sam regulator i miał podobne objawy tyle że rozładowało mu prawidłowo ale silnik miał małą moc i potrafił się wyłączyć. Kiedy zmienił na dynama 30A totalna zmiana jego samolot lata jak rakieta i nie ma problemu.

EDIT sorki za problemy ale to wszystko bylo przez zla instrukcje i nie regiel nawalil tylko prawdopodobnie aku

Link to comment
Share on other sites

Marku z tego co piszesz miałes problem z rozróznienem "pipkania" regulatora no cóż nie można tego uznac za wadę regulatora z racji tego ze wszystkie regulatory tak się programuje jesli nie posiada się karty do programowania, sam miałem z rozróznieniem problemy ale pól godziny ćwiczeń i spokojnie wszystko dało się ustawić. Co do pakietu to objawy o których piszesz wskazują na słaba wydajnośc pradową pakietu i regulator po prostu odcinał z powodu spadku napięcia poniżej 9V, jesli silnik nie pobierał prądu napięcie na pakiecie wzrastało i znowu chwilę działał , jakiej firmy był pakiet czy było to jego pierwsze użycie i czy wczesniej sprawdzałeś z innym regulatorem jego pracę? miałem podobną przygodę z pakietem Youtong 2200 15C który okazał się kompletnym bublem nie potrafił oddać prądu większego niż 7A wymieniony na nowy też okazał sie niesprawny.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.