Damian-str Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Witam. Kupiłem niedawno pompkę ręczną do benzyny http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6277 był do niej dołączony kawałek przewodu paliwowego, gdy włożyłem go do benzyny spuchł (jego średnica zrobiła się większa)i zrobił się kruchy. Czy to normalne, jaka może być tego przyczyna,? Benzyna jakiej używam to zwykła 95 z BP, a olej kupiłem firmy „Husqvarna” niestety u mnie w mieście można kupić jeszcze tylko Mixol a gdzieś czytałem, że nie polecają go do silników modelarskich. Pozdrawiam Damian
Boogie Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Z tego co widze, jest to przewód silikonowy, który jednak jest rozpuszczany przez benzyne. Polecam tygonowe przewody- najczęściej żółte np. http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=2655 A olej kupiłeś mineralny, czy syntetyczny? Do docierania polecane sa oleje mineralne- np castrol 2T EDIT:polsike znaki by się przydały(mod)
motyl Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Boogie, przewody paliwowe najlepiej zaopatrzyć sie w serwisie kosiarek U nas w Sthilu za 1mb liczą sobie 6zł, a przewód oryginalny amerykański
Damian-str Opublikowano 26 Października 2008 Autor Opublikowano 26 Października 2008 Niestety nie wiem czy to olej mineralny czy syntetyczny, na razie silnik wypalił jakieś 0,5l paliwa z tym olejem w proporcji 1;35 jak myślicie mogę używać dalej tego oleju czy lepiej kupić inny? Silnik jaki posiadam to: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5460&Product_Name=45cc_Gas_engine_w/_CD-Ignition_3kw_+ A oto zdjęcie oleju, czy da się jakoś rozpozna jaki to olej? Raczej nie opłaca mi się kupić 1metr przewodu w rcskorpion bo drożej wyjdzie przesyłka, w sklepie motoryzacyjnym mogę kupić przewód za ok. 1zł/metr, ale jest dużo sztywniejszy, do pompki będzie dobry ale do modelu chyba nie. Pozdrawiam Damian
Bartosz Mesjasz Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Ja tego oleju używam w pile wypaliła już jakieś 25l i hula jak nowa. Raz zalałem bodajże orlenowski i nigdy więcej. Zwróć uwagę na mały napis na dole butelki JASO FD/ISO EGD Rotax 253 snowmobile test. Ale czy to mineralny czy syntetyczny olej to nie mam zielonego pojęcia, lał bym go bez zastanowienia. Edit: znalazłem takie coś : "Olej o wyższym poziomie składników syntetycznych"
Boogie Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Ja bym jednak zmienil na mineralny. ok.27zl za litr, ale swiety spokoj przynajmniej. Ja docieram swojego DA na castrolu super 2T 1:32
tikicaca Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Ja bym jednak zmienil na mineralny. a dlaczego na mineralny??
Nielot Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Ja bym jednak zmienil na mineralny. a dlaczego na mineralny?? Silnik szybciej się "układa" czyli dociera.Pozdrawiam
Damian-str Opublikowano 27 Października 2008 Autor Opublikowano 27 Października 2008 A jak myślicie, czy ten silnik wystarczy do modelu Katany X-Lite 2m rozp., i w jakiej wadze powinienem się zmieścić aby ten model dobrze latał? PS. Tikicaca jakiego oleju ty używasz Pozdrawiam Damian
Janusz P. Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Witaj silnik powinien wystarczyć do lotów kataną na 2m. z tym że waga do lotu nie powinna przekroczyć 7 kg. Ja latam extra 300s 1.92m. z silnikiem SPE43 3,5KM. waga do lotu 5,8kg. w zawisie trzyma na pół gazu ze śmigłem 20x8 bambula więc twój silnik powinien poradzić sobie z kataną :wink: Ostatnio kupiłem śmigło XOAR 20x8 i powiem że przy nim szybciej silnik się wkręca na obroty a 3D lepiej niż z bambulą :mrgreen:
tikicaca Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 uzywalem tego husqwarny jak na fotce wyzej. Teraz rozrabiam z mobilem 2T pelny syntetyk
Janusz P. Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 A jeżeli chodzi o oleje to sam nie wiem jakich użyć bo docieranie i pużniejsze loty robiłem na syntetyku i miałem awarię (ukręcony wał) po naprawie używam półsyntetyka , zrobiłem około 40 lotów i jak narazie wszystko O.K. ale nie wiem w dalszym ciągu jaki olej może być najlepszy a nie chciałbym jakiejś następnej niespodzianki :shock: Syntetyk bardzo brudził na czarno i nie dało się go zmyć z modelu niczym innym jak tylko benzyną a teraz przy półsyntetyku czyszczenie modelu po sesji lotów to bajka, nic praktycznie nie ma ;D Syntetyk , który miałem jako pierwszy to BARDAHL (jeszcze we włoszech) natomiast po powrocie do kraju kupiłem półsyntetyk ORLEN którego używam do dziś i jak na razie wszystko gra.
Boogie Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Producenci silnikow modelarskcj takich jak 3W i DA zalecaja mineralny, wiec po co pchac sie w inny??
Damian-str Opublikowano 28 Października 2008 Autor Opublikowano 28 Października 2008 A jak myślicie dało by się do tego silnika dokupić rurę rezonansową? A jak tak to jaką, co trzeba brać pod uwagę przy doborze odpowiedniej rury? PS. Janusz P jak można w prawie 2 metrowym modelu zejść z wagą do 5,8kg? Pozdrawiam Damian
Janusz P. Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 jak można w prawie 2 metrowym modelu zejść z wagą do 5,8kg? Model zakupiłem w wersji ARF , którego producentem jest RCSystem (chińczyk) budowa dość solidna i co ważne lekka.Sam byłem mile zdziwiony gdy po skompletowaniu wszystkiego w całość i zważeniu przed ulotnieniem ukazał się wynik 5,8 kg. :jupi:
tikicaca Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 do docierania zalecaja mineralny, do pozniejszego uzytkowania zalecaja wysokiej jakosci syntetyczny
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.