Skocz do zawartości

Cessna 195


f-150

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

A jeszcze pomęczę Pana F-150: Jakiego depronu użył pan do oklejenia kadłuba?? I czy silnik 400 z przekładnią 1:3,5da rade temu pięknemu modelikowi :?:

Opublikowano

Użułem wtedy zielonego,Ale proponuję abyś zapłacił więcej i użył białego.Dużo lepiej się układa i nie pęka.Możesz użyć szczotki z przekładnią ale wtedy waga do lotu nie może przekroczyć 600-max 700g ,lepiej zainwestować w bezszczotkę np.Tower pro 104 lub lepiej 140W ,zestaw z reglem kosztuje ok 80zł a wtedy dysponuje nadmiarem mocy i przyjemność z latania jeszcze większa.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Reaktywując temat mam proźbę do Pana f-150. Czy mógłby Pan wysłać mi na maila zdjęcia miejsca gdzie skrzydło łączy się z kadłubem, oraz łaczenia stateczników z kadłubem. Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Bartku,wszystkie zdjęcia które mam są na stronie debili.Teraz model mam spakowany i nie bardzo jak mam się do niego dostać. Konstrukcja mocowania jest całkowicie inna niż na planach.Tam środkowa część była w całości wraz z górnym oszkleniem kabiny,ja odciąłem tą część przeszkloną i wykonałem w całości z ramami bocznych okien wstawiając między nie sklejkę z otworami na kołki.Pozostała część centropłata mocowana jest z przodu 4 kołki bukowe 5mm + śruba nylonowa, tylna na razie na dwóch prętach gwintowanych 3mm zagiętych w L przechodzących przez trójkątne wzmocnienia w centropłacie i zahaczona na dole o podłużnicę przyklejoną do ram okiennych.

Stateczniki wsunięte między podłużnice i wręgi ,wklejone na żywicy.

Opublikowano

Chyba zawodowo zanczę męczyć ludzi. Czy rurka o średincy zwe 5mm i wew. 4,1mm wystarczy na bagnety do tego modelu o rozpietosci 140cm:?: Porzeparaszam z uporczywość :oops: .

 

 

Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano

Tak ale najpierw znajdź pręt który będzie służył za bagnet.Ja miałem ten problem i przez 3dni ręcznie szlifowałem i polerowałem pręt aby go dopasować do rurki tak aby gładko wchodził i nie było luzu.

I nie zjadaj liter bo będę musiał zainwestować w Enigmę do odszyfrowania :D

Bartek teraz dopiero zajarzyłem,czy pisząc o silniku 400 miałeś ,zamiar napędzić model o rozp.140cm?

Takim silnikiem to max 500-600g,a przy tej rozpiętości ta cessna waży dużo więcej.Owszem można sporo zejść z wagi inaczej projektując (typowo pod elektryka) i wykonując pewne części ale na cud nie możesz liczyć.Moja propozycja jest taka abyś jednak do mnie zajrzał i przedyskutujemy cały plan,powiem ci jak możesz zrobić aby było lżej niż u mnie.

Opublikowano

Myślałem o tej rurce : http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p698,rurka-aluminiowa-5mm , oraz o tym pręcie: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p672,drut-stalowy-4mm . Nad napędem będę się zastanawiać jak będę znał mniej więcej wagę modelu, ale na pewno nie stosowałbym silnika 400 tylko jakis 3F. Bardzo przeparaszam za zjadanie liter strasznie mi głupio bo staram się a i tak nie wychodzi :( .

 

POzdrawiam

Bartek

Opublikowano

Sprawdź organoleptycznie tzn.idź do Jacka do sklepu i spróbuj włożyć pręt do rurki.

Zawsze przed wysłaniem posta daj podgląd,poza tym edytor podkreśla na czerwono wszystkie błędy.

Naprawdę zapraszam przyjdź,przedyskutujemy nad planami.Myślę że niepotrzebnie chcesz pakować tak jak ja stal w łączenie skrzydeł.Do elektryka wystarczy zrobienie skrzynki bagnetowej i bagnetu ze sklejki lub węgla.Dodatkowo podpowiem ci jak zrobić lżej kadłub i skrzydła.

Jutro ok.14 będziemy z synem i kolegą jak pogoda dopisze na pasie,zapraszam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Niedługo zaczynam budowę modelu, więc oczywiście najpierw pare pytań:

1. Jaki dać wznios skrzydeł ( taki jak w planach czy mniejszy ) ?

2. Czy aby wzmocnić mocowanie statecznika pionowego można zrobić wypustki do środka kadłuba i przykleić je do wręg?

3. który klej będzi lepszy do przyklejenia wręg do podłużnic kadłuba SOUDAL D4/B4, klej polimerowy dragona czy może żywica epoksydowa ?

 

Pozdrawiam

Bartek

 

P.S. Może pytam o głupoty ale taki już niestety jestem :/ .

Opublikowano

Bartek,jeżeli robisz lotki to bez wzniosu.Ta cessna ma dość charakterystyczne skrzydło,ponieważ góra płata jest prosta natomiast grubość profilu zmniejsza się w stronę końcówki tworząc na dolnej powierzchni lekki wznios.Wymaga to montażu skrzydła"na plecach.

Możesz zrobić wypustki,u mnie jest zrobione tak ,że do górnej podłużnicy dokleiłem po bokach listwy które tworzą małą kieszeń w którą wchodzi statecznik.Można też przeciąć górną podłużnicę między ostatnimi wręgami dokleić po bokach listwy i będzie jeszcze większa kieszeń.Oczywiście trzeba dopasować do grubości depronu.

Wszystkie trzy kleje są dobre.Ja montowałem listwy na uhu por, a następnie wzmacniałem żywicą.Nie wiem jakiej wielkości robisz model, ale do elektryka nie potrzeba wzmacniać żywicą.

Opublikowano

dziekuję za odpowiedź. Model robię rozpiętości 140cm. Chyba zrobie tak jak pan ma w swoim modelu ale jeszcze to będe musiał to przemyśleć.

 

Pozdrwaiam

Bartek

Opublikowano

Pytań ciąg dalszy. Dotyczyć ono będzie skrzdeł. A mianowicie: czy jako dolny przedni dźwigar moge zastosować sosne 5x5, przedni górny 4x4, tylni dolny 4x4 oraz tylni górny 3x3? Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano

Daj na przodzie góra i dół 6x6,a z tyłu 4x4 powinno wystarczyć.Skrzydło jest krótkie ,ale posiada dużą cięciwę szczególnie przy kadłubie ok.28 cm

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Zarysy kadłuba juz widać. Natomiast prosiłbym o poradę dotyczącą "łoża " pod krzydła.

200903021624a.jpg

 

Czy mam tą sklejkę odstająca wygiąć czy może lepiej byłoby odciąc w zaznaczonym miejscu i przykleic w dwóch kawałkach?

 

P.S. http://picasaweb.google.com/zonbi93/Cessna195# parę fotek z budowy. przepraszam za słabą jakośc zdjęc ale niestety były one robione z telefonu.

 

Pozdrawiam

Bartek

Opublikowano

Bartek,możesz odciąć i zrobić jak w oryginale czyli środkowa część jako osobną.Ze zdjęć wynika że skrzydła montowałeś w pozycji normalnej.Ten model miał charakterystyczny wznios płata(górna płaszczyzna w poziomie,dolna wznosi się ku końcówce) i łatwiej było to uzyskać montując skrzydło "na plecach".Jeżeli wkleiłeś pierwsze żebro pod kątem prostym do dolnej płaszczyzny to płat będzie schodził odwrotnie.Jedyny ratunek wtedy to ustawić żebra w środkowej części pod odpowiednim kątem, a to oznacza że środkowa część musi być jako osobna.

To mocowanie podwozia to chyba tylko do zdjęcia,zmień to przed olistwowaniem kadłuba bo nie będziesz miał tam dostępu.Już teraz będzie ciężko.

EDIT:Nie pokumałem od razu co z tą sklejką,oczywiście wygiąć i to najlepiej na mokro.Myślałem że chodzi o mocowanie skrzydła.

bde22661e354425bm.jpg

Wiem że ciężko to wygiąć bo gięcie odbywa się w dwóch płaszczyznach

Opublikowano

Do podwozia przykręcę jeszcze metalowe płytki pozyskane ze starej baterii. Całe podwozie jest jeszcze zalane klejem. Nad skrzydłami to jeszcze pomyślę.

 

pozdrawiam

Bartek

Opublikowano

Bartek odnośnie dźwigarów .

Sosna jest ciężka .

Jeśli musisz to daj sosnę 6x3 , płowe mniejsza waga od 6x6 a wytrzymałość i tak olbrzymia ( jeśli postawiasz listewkę w dźwigarze w pionie )

Dodatkowo możesz dać przekładki z balsy 1 mm pomiędzy dźwigarami, będzie bardzo solidnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.