Skocz do zawartości

Ultimate nac przeskalowanie


enter1978

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji że przesiadłem się na większe modele konstrukcyjne, systematycznie redukuję piankowe modele które kiedyś sklejałem , bo miejsce na swoje zabawki mam ograniczone.

Dziś tak sie stało że podczas oblotu ubiłem model lil ripper kolegi który zaczyna swoją przygode modelarską, wina nie była moja, winny był odbiornik , ale i tak mi głupio bo jednak ja radio miałem w rekach gdy model spadał.

Na otarcie łez oddam jutro swojego ultimate nac , którym i tak nie latam.

Ale podczas robienia porządków znalazłem silnik emax 2815/07 , i pakiet 3S,2600mah 60C.

I tak pomyslałem że ten ultimate nac to nie najgorzej latający mały piankowy model , i postanowiłem że skleję sobie taki model , tylko trochę go trzeba by powiększyć do tego silnika, do standardowej wersji nic nie miałem prócz tego że mógł by mieć z 5mm większe lotki.

 Standardowy model waży do lotu blisko 800g i ma rozpiętość chyba 820mm.

O ile trzeba powiększyć standardowy model ultimate nac aby ważył około 1200-1300g ? ciąg silnika jaki by go napędzał to około 1800g.

Mam chęć cos skleić z pianki , ale nic nie chce kupować, wszystko mam , kupię tylko depron.

Ale nie chce eksperymentować więc wolę zapytać , w jakiej rozpiętości wydrukować plany aby model ważył około 1300g?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie podpowiedział więc chyba będę eksperymentował.

Depron dzis przyszedł , wszystkie arkusze ważą 600g , więc model niewiele przekroczy 1kg.

Z wagą standardowego modelu cos pokręciłem ale on na pewno nie waży 800g , jest lżejszy , ja wagę tak strzeliłem z głowy a zważyć standardowego nie mogę bo już go oddałem.

Ja wydrukowałem plany w 140% , powinien mieć prawie 1200mm rozpiętości.

Ale mam inne pytanie.

Mam chęć na stopnie Kfm , czy takie stopnie  będą pomagały czy przeszkadzały ?

I jaką głębokość stopnie powinny mieć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia która wersję KFM, zdam się na sugestie.

Model musi być stabilny w harrierze , nie przewracac się na na skrzydło przy bardzo małych prędkościach ,  latać tak samo w locie poziomym jak w odwróconym aby nie było tak jak z jedną z pianek jakie mam że model lata fajnie pod warunkiem że....   leci na plecach.

Wszystkie założenia spełnia mała standardowa wersja 840mm tego piankowego modelu.

Ale standardowy ma kilka niedomagań, mógł by być większy :), i ma chyba za małe lotki , bo podczas zawisu model sie obraca i nie da się go skątrować lotkami , jedyna mozliwość aby zatrzymać obracanie się modelu do dodanie mocy , ale wtedy model przestaje sie co prawda obracać ale zaczyna odlatywać :).

Nie jest to problem dla kogoś kto umie zrobić zawis w każdej pozycji, ja niestety na razie ogarnąłem zawis grzbietem do siebie , ale jak mi sie model obróci brzuchem do siebie wtedy zaczynam sie motać i trzeba odlatywać :).

Boję się też że przez powiększenie skali model straci na sztywności i wyjdzie flak zamiast akrobata, ale to zobaczymy , wyjdzie w praniu :).

Po prostu dużo latam elektrykiem, co prawda krótko bo czas lotu ograniczają akumulatory za to często i to bardzo.

Ale model elektryczny mam tylko jeden który naprawdę lata, niestety uległ awarii już dawno temu , siadł regulator który dziś pewnie przyjdzie ale po awarii regulatora zostałem bez modelu do szybkiego polatania, więc dawno latałem bo nie mam czym, a na duże benzyniaki potrzebny jest czas jak na samo latanie tak i na przygotowanie do lotów, a z wolnym czasem ostatnio słabo.

I i stąd pomysł na takiego ultimata , mając dwa elektryki w razie awarii jednego zostaje drugi.

Ten ultimat ma predyspozycje na fajny piankowy model tylko trzeba go dobrze wykonać, i stąd temat na forum bo potrzebne sa modyfikacje np profil skrzydła , gdzie nie mam żadnego doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do akro to chyba symetryczny KFM4 będzie najlepszy, to masz ciekawy artykuł na temat KFM'ów wraz z ich profilami:

https://www.flitetest.com/articles/kfm-wings-a-basic-explanation

 

mojego Gargulca z wektorowym sterowaniem ciągiem zrobiłem na KFM4 ale jest w trakcie regulacji i strojenia także jeszcze nie poszalał (też przez braki pilota)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to będzie KFM4, i wiem że lotki, ster kierunku i ster wysokości będzie pokryty jakąs lekka tkaniną, chyba mam 28g nawet w domu.

Bo w standardowym to te stery sa wiotkie , to w powiększonym to nawet nie ma co marzyć że będzie jakas sztywność bez tkaniny i żywicy.

Trochę rowingu , trochę profili weglowych dokupię i jakoś to może będzie miało ręce i nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chciałem większego ultimate niz miałem , ale chyba trochę przesadziłem z rozmiarem, nie po raz pierwszy zresztą ;).

Raz że skrzydła sa wiotkie, a dwa że nie ma szans na jakieś rozsądne włożenie go do auta.

Statecznik i SW już sa pokryte tkaniną , również tkanina poszła na kadłub w miejscu mocowania skrzydeł , a przez całą długość kadłuba jest położony rowing.

I z kadłuba to chyba wystarczy , natomiast statecznik i ster wysokości nie mają żadnych wzmocnień rurek itp, sama tkanina i to wystarczy, elementy są sztywne jak deska.

Najgorzej obawiam się skrzydeł, czy będa sztywne? stopnie KFM coś tam usztywnią ale to nie wiele, będzie też rurka węglowa 4mm na całej długości, ale czy to wystarczy? obawiam się że mimo stopni KFM i rurki węglowej nadal będą zbyt wiotkie, bo model może nie jest bardzo duży ale i mały też nie jest.

Mało kiedy zasiadam do robienia tego modelu więc jeszcze dużo zostało do zrobienia , ale mam zdjęcie na jakim jest etapie.

 

4d4fc0444607e31b.jpg

 

b8b3377836861a94.jpg


Ale mam pytanie co do profilu , nigdy nie miałem w modelu naklejanych stopni, jest to mój pierwszy taki model więc nie za bardzo wiem jak sie za to zabrać.

Cięciwa skrzydła ma 208mm , naklejany stopień ma mieć połowę głębokości czyli około 104mm , tak to rozumiem.

Ale co do grubości to nie za bardzo rozumiem, wychodzi że ma mieć 7-11% średnio niech to będzie 9% , ale 9% czego? grubości płata? ,  jaki gruby ma być stopień?, najwygodniej by mi było nakleić taki sam depron 6mm z każdej strony wtedy skrzydło ze stopniami będzie miało około 18mm grubości , ale czy to tak może być?, przyznam że nie panuję nad tym KFM4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin :).

Do tej pory się guzdrałem z tym modelem bo poświęcałem mu godzinkę raz na tydzień albo i jeszcze rzadziej.

Teraz myślę że choć trochę budowa nabierze tempa , czasu mu nie poświęcę więcej niż do tej pory , ale odpada mi dłubanina, przeskalowywanie, dopasowywanie itp.

Zostało pokryć tkaniną ster kierunku i rozpórki skrzydeł ,i można się zabierać za sklejanie całości do kupy.

Czy poleci i jak będzie latał? bardzo mnie to ciekawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.