Skocz do zawartości

Turnigy C2409 zgasł i drga


Norbert

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem co może być.

Podczas lotu zgasł silnik. Wylądowałęm i kiedy dodaję gazu silnik tylko drga.

MAgnesy są na miejscu więc to nie one.

Kiedy drga przez 10 sekund spód silnika robi się goracy w okolicy uzwojenia.

Co to może być i czy dam radę naprawic? Silnik ma raptem 2 tygodnie i wylatane około 8 godzin.

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Wygląda ok

Przedmuchałem wszystko pedzelkiem bo myslalem ze gdzies sie piasek dostal.

Ale objaw pozostaje , jak dam gazu na 3 sekundy to grzeje mocno i zaczyna cos syczeć z niego

Opublikowano

Koledzy dobrze prawią, naprawiałem kiedyś silnik TP >>dzwonek.Ułamało się jedno z wyprowadzeń uzwojeń i to tak wrednie że akurat przy stojanie.Udało się odwinąć jeden zwój i dolutować ale łatwe to nie było.

Opublikowano

Miernik ustaw tak by ci pikał jak zewrzesz obie końcówki (nie wiem jak to się fachowo nazywa) w silniku sprawdź każdy kabel z każdym i jak przy któryś miernik da sygnał znaczy że jest przebicie czyli uszkodzone uzwojenie. Wtedy zostaje tylko przewijanie silnika.

Opublikowano

No to sprawdziłęm każdy z każdym i zawsze pika.

Ale mam drugi działający silnik podobny i też pika mimo że sprawne wszystko

Natomiast jak jeden koniec miernika dam do ktoregokolwiek golda a drugim lece po zwojach to na wszystkich nic a jeden po dotknięciu daje pikanie.

Opublikowano

Pikał będzie bo rezystancja uzwojeń jest minimalna, ale oznacza to że każda końcówka ma przejście i nie jest oderwana.Sprawdź jeszcze czy pika po dotknięciu do metalowej obudowy silnika i wyprowadzenia dowolnego uzwojenia.Jeżeli tak to jest zwarcie do stojana.Mogą być też zwarcia między uzwojeniami poszczególnych faz lub zwarcia pomiędzy zwojami w jednej fazie.

 

Całkiem możliwe że poleciała faza ale w reglu i dlatego silnik nie kręci.

Opublikowano

Czyli regler ok.Zobacz jeszcze czy wirnik nie zdarł izolacji z uzwojeń.

Opublikowano

sprawdź czy któryś gold na łączeniu regiel-silnik Ci sie przypadkiem nie odłamał od drutu. miałem ostatnio taki problem w swoim silniku.

Opublikowano

sprawdz jeszcze rezystancje uzwojen. porownaj wskazania miernika, kazdy obwod powinien miec porownywalny opor, jezeli bedzie inaczej to znaczy ze jest zwarcie w uzwojeniu, prawdopodobnie sie przegrzal no i trzeba namotac nowe uzwojenie.

Opublikowano

Nie wiem czy tylko da radę pomierzyć zwykłym miernikiem oporność tych uzwojeń.Jest ona minimalna.

Opublikowano

Goldy są ok , raz na 20 podłączeń zakręci dwa obroty i potem staje i drga , a przy daniu gazu na full po sekundzie robi się parzący od strony uzwojenia.

Nowe uzwojenie namotać ... tylko ja nie mam pojecia jak sie to robi i czym...

Opublikowano

Może magnesy się przegrzały, robiłem kiedyś silniki z CD-ROM, stosowałem magnesy N50 i jak sie je przegrzało to najpierw silnik stracił moc potem już był do wyrzucenia.

 

Podobno Neodymy są wredne na przegrzanie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.