Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Nie wiem co może być. Podczas lotu zgasł silnik. Wylądowałęm i kiedy dodaję gazu silnik tylko drga. MAgnesy są na miejscu więc to nie one. Kiedy drga przez 10 sekund spód silnika robi się goracy w okolicy uzwojenia. Co to może być i czy dam radę naprawic? Silnik ma raptem 2 tygodnie i wylatane około 8 godzin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Pewnie się naderwało uzwojenie, sprawdź połączenie przy goldach ew. przy samych zwojach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Wygląda ok Przedmuchałem wszystko pedzelkiem bo myslalem ze gdzies sie piasek dostal. Ale objaw pozostaje , jak dam gazu na 3 sekundy to grzeje mocno i zaczyna cos syczeć z niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Miernik i sprawdzaj czy niema przebicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 miernik nawet mam ,ale nie wiem jak sprawdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Koledzy dobrze prawią, naprawiałem kiedyś silnik TP >>dzwonek.Ułamało się jedno z wyprowadzeń uzwojeń i to tak wrednie że akurat przy stojanie.Udało się odwinąć jeden zwój i dolutować ale łatwe to nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Miernik ustaw tak by ci pikał jak zewrzesz obie końcówki (nie wiem jak to się fachowo nazywa) w silniku sprawdź każdy kabel z każdym i jak przy któryś miernik da sygnał znaczy że jest przebicie czyli uszkodzone uzwojenie. Wtedy zostaje tylko przewijanie silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 No to sprawdziłęm każdy z każdym i zawsze pika. Ale mam drugi działający silnik podobny i też pika mimo że sprawne wszystko Natomiast jak jeden koniec miernika dam do ktoregokolwiek golda a drugim lece po zwojach to na wszystkich nic a jeden po dotknięciu daje pikanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Pikał będzie bo rezystancja uzwojeń jest minimalna, ale oznacza to że każda końcówka ma przejście i nie jest oderwana.Sprawdź jeszcze czy pika po dotknięciu do metalowej obudowy silnika i wyprowadzenia dowolnego uzwojenia.Jeżeli tak to jest zwarcie do stojana.Mogą być też zwarcia między uzwojeniami poszczególnych faz lub zwarcia pomiędzy zwojami w jednej fazie. Całkiem możliwe że poleciała faza ale w reglu i dlatego silnik nie kręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Do stojana nie pika , do obudowy ( tego na co jest drut nawiniety ) też nie pika. Tylko po dotknięciu jednego z uzwojeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Ale na tym samym reglu drugi silnik kręci jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Czyli regler ok.Zobacz jeszcze czy wirnik nie zdarł izolacji z uzwojeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Uzwojenia są około 3mm od wirnika wiec nie mogl zedrzeć , na oko wyglądają na nienaruszone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 sprawdź czy któryś gold na łączeniu regiel-silnik Ci sie przypadkiem nie odłamał od drutu. miałem ostatnio taki problem w swoim silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemko Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 sprawdz jeszcze rezystancje uzwojen. porownaj wskazania miernika, kazdy obwod powinien miec porownywalny opor, jezeli bedzie inaczej to znaczy ze jest zwarcie w uzwojeniu, prawdopodobnie sie przegrzal no i trzeba namotac nowe uzwojenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Nie wiem czy tylko da radę pomierzyć zwykłym miernikiem oporność tych uzwojeń.Jest ona minimalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Goldy są ok , raz na 20 podłączeń zakręci dwa obroty i potem staje i drga , a przy daniu gazu na full po sekundzie robi się parzący od strony uzwojenia. Nowe uzwojenie namotać ... tylko ja nie mam pojecia jak sie to robi i czym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Może magnesy się przegrzały, robiłem kiedyś silniki z CD-ROM, stosowałem magnesy N50 i jak sie je przegrzało to najpierw silnik stracił moc potem już był do wyrzucenia. Podobno Neodymy są wredne na przegrzanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 Ale ten silnik w locie i po ladowaniu zawsze byl wrecz zimny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 28 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2008 a przy daniu gazu na full po sekundzie robi się parzący od strony uzwojenia. i już może być po magnesach. Jak możesz rozbierz, daj fotki może coś wspólnie poradzimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.