Gość slawekmod Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Przejdź się do punktu przewijania silników, na 100% mają różne średnice.
Bartosz Mesjasz Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Na allegro też można trafić drut nawojowy.
Gość slawekmod Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Uuuuu, nawinięte bifilarnie, będzie ciężko przewinąć.
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Opublikowano 28 Października 2008 wiedziałem , kurka wiedziałem że coś się okaże ...
hubert_tata Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Gdybyś zdecydował się na przewijanie, to: - przy odwijaniu policz ilość zwojów - przekrój nowego drutu, lub nowej wiązki drutów powinien być podobny do obecnie nawiniętego - przy pierwszych samodzielnych nawinięciach raczej nie zmieścisz poprzedniej "fabrycznej" liczby zwojów (zwłaszcza przy nawijaniu pojedyńczym drutem), ale nie przejmuj się - ważne, aby na każdym ramieniu było tyle samo zwojów - silnik będzie działał (większe Kv, ale niższa moc).
Osa Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Sławek możesz przybliżyć nam pojęcie "bifilarnie"? Zabrzmiało jak czarna magia. Czy to znaczy że trzeba nawijac zwoje trzema drutami rónocześnie? Norbert przez tel podał średnicę drutu 0,22 mm.
cobra Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 trzema drutami rónocześnie Dokładnie tak. To jest właśnie nawinięcie bifilarne.
Osa Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 Teraz pozostaje odwinięcie i sprawdzenie czy gwiazda czy trójkąt? Przepraszam za ignorancję tematu ale z mojej pierwszej przymiarki co do nawinięcia takiego silnika nic nie wyszło bo tak staniały, że w końcu kupiłem. Chciałbym wspólnie z Norbertem spróbowac znależć uszkodzenie i/lub je naprawić. Kiedyś nawijałem cewki może to się przydac teraz....
Bartosz Mesjasz Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 To jest właśnie nawinięcie bifilarne. ale chyba można to bardziej "tradycyjnie" przewinąć? Parametry się zmienią, ale silnik cały i radocha z przeróbki
Norbert Opublikowano 28 Października 2008 Autor Opublikowano 28 Października 2008 Chodzi właśnie o to by parametry się nie zmieniły bo cała radocha jest właśnie w aktualnych parametrach silnika.
Bartosz Mesjasz Opublikowano 28 Października 2008 Opublikowano 28 Października 2008 No to albo go wywalasz/reklamujesz albo przewijasz, ewentualnie kupujesz nowy
hubert_tata Opublikowano 29 Października 2008 Opublikowano 29 Października 2008 Czy gwiazda, to widać "gołym" okiem - gdzieś musi być połączenie trzech uzwojeń niepodłączone do wyprowadzenia i zaizolowane. To akurat jest trójkąt: widać na fotce, że np do żołtej końcówki wchodzą końce dwóch uzwojeń.
bubu2 Opublikowano 8 Listopada 2008 Opublikowano 8 Listopada 2008 Jeśli jeszcze nie przewinąłeś, to mogę Ci to zrobić. Tylko musisz mi go jakoś dostarczyć. Nawinę Ci dokładnie tak samo. A tak nawiasem mówiąc, bifilarnie nawijać jest łatwiej niż męczyć się grubym drutem (w grubym łatwiej uszkodzić izolację). A i uzwojenie bifilarnie nawinięte lepiej się chłodzi w pracującym silniku-większa powierzchnia). Pozdrawiam, Bogdan
Norbert Opublikowano 8 Listopada 2008 Autor Opublikowano 8 Listopada 2008 Dzieki ale wyslalem go juz na gwarancje. Ale bede pamietam w przyszlosci do kogo sie w razie co zwrocic. Pozdrawiam.
Norbert Opublikowano 20 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2008 Już dawno przysłali mi nową sztukę. Bezproblemowo.
cmwwa Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Już dawno przysłali mi nową sztukę. Bezproblemowo. Takie trochę, to wciągamy nosem, wycieramy gumką i przewijamy sami, nasz Klient nasz pan... :devil:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.