Skocz do zawartości

TM - Electro Kulbutin ARC z Topmodel


TooM

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Nie powinieneś mieć problemów z S.C. Chyba, że te 3s masz 5 Ah ? Tzn i tak problemów nie powinieneś mieć bo pakiet w razie czego wsuniesz pod półkę z serwami. Tam jest sporo miejsca. Możesz zostawić nosek fabryczny (42mm) i lekko przesunąć silnik w tył dopasowując pod kołpak 45mm. Nie będzie tego dużo ale zawsze coś. Nawet nie pamiętam jaki tam miałem kołpak. Bogdan - możesz podszepnąć ?

Silnik na 100% jest outrunnerem.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Tak na szybko znalazłem jeszcze takie cudo http://www.nastik.pl/mvvs...ner-p-3353.html . Ma duży plus bo to inrunner, więc nie byłoby problemów z przewodami jak w każdym outrunner'ze,

 

Tez mnie te kable w outrunner-ach wk.... u mnie siedzi mega z przekladnia.

 

Planuję zresztą zamówić w Topmodel za pomocą Pana Grzegorza, kadłub docięty do 40 mm, bo w żadnym polskim sklepie nie widziałem kołpaka śr. 42 mm.

 

Ja mam kolpak 42mm Graupnera,ale jezeli Ci dotna pod wrege 40mm to tez bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiu, czy instrukcja wskazuje miejsce montażu podwozia głównego, czy wklejałeś je kierując się kształtem kadłuba? Na stronie Topmodel jest podwozie główne bez samego koła. Twoje też jest takie - dokupiłeś koło?

 

W instrukcji miejsce na podwozie jest zaznaczone.Podwozie wysylaja bez kola.

O kolo i wal musisz postarac sie sam,na pierwszej fotce podwozie jest gotowe do wklejenia.

 

 

album_pic.php?pic_id=7663

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Niby pryszcz, nie jestem pewien ale wydaje mi się, że serwa kierunku i wysokości miałem bardziej z tyłu niż na rysunku Wieśka. Chyba miałem je za rurą - łącznikiem skrzydeł. Może mieć znaczenie przy dotrzymywaniu Ś.C. Posprawdzaj wszystko na sucho przed wklejeniem.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotka jest na 1 stronie i nawet widac na niej wal

Teraz jestem w domu :D . Dziękuję.

wydaje mi się, że serwa kierunku i wysokości miałem bardziej z tyłu niż na rysunku Wieśka

Jurek to bardzo prawdopodobne, bo na rysunku Wieśka jest wersja szybowcowa, więc serwa są bardziej z przodu. U mnie masę "będzie robił" MVVS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiu, czy możesz zrobić zdjęcie jak wylaminowałeś kadłub?

 

Robert model mam w Polsce,ale jutro po pracy przejze karty SD , napewno sa tam fotki z budowy,jak cos znajde to wstawie.Z tym laminowaniem to chyba przesadzilem,kadlub jest wzmocniony tasma weglowa(2,5cm,125g/m?),najwiecej wegla z przodu.Jak bedziesz wzmacnial kadlub to uwazaj z waga,zeby nie bylo latajacej cegly :)

 

Tak to u mnie wyglada:

 

album_pic.php?pic_id=7664

album_pic.php?pic_id=7665

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Oglądam właśnie instrukcję modelu i zastanawiam się jak będzie można połączyć wewnątrz kadłuba popychacz z osią obrotu statecznika poziomego.

Dziś przylutowałem goldy do regulatora i przedłużyłem mu też wyjście do silnika bo model ma stosunkowo długą przestrzeń między silnikiem, a krawędzią kabiny.

Jurek ponieważ masz doświadczenie z silnikami MVVS proszę Cię o odpowiedź co może być przyczyną tego, że silnik po minucie pracy bez obciążenia jest bardzo ciepły i zaczyna wydawać nieprzyjemny zapach spalenizny.

Oto jakie ustawienia zastosowałem w regulatorze (Foxy 65A):

- kąt wyprzedzenia - 30 st. ->wg instrukcji dla silników o większej liczbie biegunów (mój jest 12 polowy); 15 i 22 st. zalecany jest dla silników posiadających 6 i więcej biegunów,

- rozruch średni - dla silników ze średnimi prądami rozruchowymi (nie wiem jaki w tym zakresie jest mój MVVS).

Zauważyłem jeszcze, że na obrotach w okolicach 10 % wychylenia drążka wpada w wibrację, która ustępuje po zmianie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Jerzy Markiton

Miałem MVVS - 4,6 i nie mogę o nim jednego złego słowa powiedzieć ! Absolutna perfekcja !

Z tego co piszesz wygląda na "fabricfehler" !

Wszystko masz ustawione prawidłowo ! W trakcie prób nie zasłoniłeś sobie ręką tylnych otworów (np: trzymając w ręce) ? Teoretycznie silnik wytrzymuje dowolny czas bez obciążenia bo ma wbudowany wentylator z tym, że MVVS ma wloty powietrza z tyłu a wyloty z przodu ! Mogło nastąpić przegrzanie izolacji uzwojenia. Nie uruchamia się silników bez obciążenia bo podczas pełnego wysterowania możesz wejść na obroty niebezpieczne dla konstrukcji. Nie wytrzymają np: łożyska, klejone magnesy, mocowanie i sam wentylator, powodując uszkodzenie izolacji. Wibracja wskazywałaby na na jakiś nie wyważony dynamicznie element. Tym bardziej, że przy wyższych obrotach zanika. Może pochodzić z produkcji ale może też z niewłaściwej eksploatacji. Myślę, że powinieneś skorzystać z gwarancji...... Nastik to porządna firma i nie powinieneś mieć problemu poza stratą czasu i kosztów wysyłki.

Wyprzedzenie jest prawidłowe dla outrunnerów. Tzw: softstart, czyli miękki rozruch silnika jest zawsze wskazany. Im miększy tym lepiej dla silnika i akumulatorów a zwłaszcza dla przekładni. Przekładnia Ci odpada ale resztę warto uwzględnić. Znaczy - zrobiłeś prawidłowo ! Nie zawsze i nie każdy model lubi taki softstart ale to już trzeba się z modelem dogadać w trakcie oblotów i regulacji. Tyle na szybko i dużym skrócie. Powodzenia - Jurek

Ps:

Teoretycznie (!) powodem może być regulator. Najlepiej zrób próbę z innym regulatorem, niekoniecznie z halówki ale może być na jakiś śmieszny prąd, 30A? Oczywiście na takich samych ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, bardzo dziękuję. Spróbuję jeszcze dziś z obciążeniem i zmienię mu jeszcze kąt wyprzedzenia na 22 st., bo z tego co mogłem doczytać w instrukcji zalecają 25 st. Ustawię też jeszcze bardziej miękki rozruch. O efektach napiszę.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

W tym wypadku - softstart nie ma znaczenia. Regulator na drążku gazu i już masz softstart. To ma znaczenie dopiero przy dużych śmigłach (dla każdego silnika "duże" znaczy co innego) i regulatorze na wyłączniku.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek, jest dobrze. Po zamocowaniu kołpaka ze śmigłem 14x8 i zmianach ustawień, o których napisałem wcześniej, nie ma już momentu wejścia w wibrację i grzeje się w granicach przyzwoitości.

Może dawno nie latałem takim śmigłem, ale wydaje mi się, że ten Graupner jest bardzo głośny. Drze się jak tunelowiec EDF ;D .

Jurek, czy montując popychacz steru wysokości nie było problemu żeby wewnątrz kadłuba zamontować go do dźwigni steru?

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Nie, nie pamiętam przynajmniej. Popychacz razem z dźwignią zmontowałem na zewnątrz i całość wsunąłem do kadłuba. Trochę gimnastyki było z trafieniem kwadratowym bagnetem w otwór dźwigni bo bagnet był dość ciasny w łożyskach.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.