Skocz do zawartości

TM - Electro Kulbutin ARC z Topmodel


TooM

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Jerzy Markiton

Mam, latam i jestem bardzo zadowolony. Usterzenie płytowe na jednym bagnecie węglowym, w przekroju kwadratowym, 5x5mm? 6x6mm ? Trzeba by zmierzyć. Dźwignia kątowa, schowana w kadłubie ze snapem kulowym umożliwia wychylenia prawie 180 stopni. W kadłubie 2 łożyska dopasowane wymiarem wewn. do bagnetu. W statecznikach pochwy na kwadratowy bagnet. W ten sposób zbędny stał się kołek ustalający. Pozdrawiam - Jurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
zobacz tutaj, znajdziesz zalecane wyposażenie http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=799

Michał, cały szkopuł w tym, że ja znam zalecane wyposażenie począwszy od strony Topmodel, który zaleca Hackera z przekładnią, ale publikuje też całą tabelę zastępczych napędów. Z całym szacunkiem do sklepu Pana Roberta, ale silniki, o których On napisał na swojej stronie mają z zalecanymi niewiele wspólnego, choćby przez bardzo zawyżone moce, np. pierwsza Mega, która jest tam podana, czy jej cena - ponad 500 pln.

Dlatego pytałem Jurka, a odpowiedział Bogdan, za co Mu bardzo dziękuję, jako faktycznego użytkownika modelu, czym napędza model.

Bogdan, a model jak się sprawuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Dól kadłuba w środku jeszcze wzmocniłem tkaniną węglową bo zaczął trochę pękać od lądowań, po za tym zero problemów.

 

Faktycznie,kadlub kulbutina jest bardzo delikatny i trzeba go wzmocnic.Ja oprocz wegla mam orginalne podwozie ,warto kupic,pomaga :D

 

album_pic.php?pic_id=7625

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Kulbutin, generalnie nie ma sylwetki sprzyjającej laminatom. Dużo płaskich powierzchni na których laminat dużo traci. Szybowiec miał być do 3D więc walczyli z masą, miał ładnie wyglądać - więc żelkot. Akrobację precyzyjną kręci świetnie, 3D - jestem za cienki w tym temacie, nie podejmuję się oceny. Silnik jest w rozmiarach AXI 2820, tylko trochę niżej obrotowy. Pozwala na duże śmigło. Generalnie do akrobacji. Większy nie jest w tym modelu potrzebny, wręcz może być przeszkodą z uwagi na masę. Można by się pokusić o mniejszy, w rozmiarze 2814 ale 30 - 40g oszczędności w tym modelu, moim zdaniem, to nie jest oszczędność a na wznoszeniu dużo straci. Do deklarowanej przez różnej maści sprzedawców mocy silników należy podchodzić z przymrużeniem oka. Np: większy brat(3732), sprzedawany gdzieś na Podkarpaciu, ma moc wynikającą z przemnożenia maks. dopuszczalnego napięcia i maks.chwilowego prądu. Do tego zaniżona masa i można się w pępek ugryźć! Ale Mega 22/30/3E byłaby odpowiednia, cena trochę mniej... Na 3 lipolach byłaby znacznie lżejsza przy zbliżonych parametrach dynamicznych.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z ciekawością czytam wszystko w temacie tego modelu, gdyż tak mi się spodobał że w ubiegłym sezonie na podstawie zdjęć narysowałem go w "balsie".

 

 

toto13p1.jpg

 

toto1346.jpg

 

toto1358.jpg

 

toto1399.jpg

 

 

Szczegóły dla zainteresowanych, w tym budowa "zawiasu" usterzenia u mnie na stronie.

http://motylasty.pl/toto013a.html

 

 

Model lata wyśmienicie.

Na początku pędziła go KEDA , teraz śmiga na RAYU 3536, łopaty Aeronauta 9x6.

Waga mojego w granicach 1250 g z pakietem 3S 2200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest w rozmiarach AXI 2820
Większy nie jest w tym modelu potrzebny, wręcz może być przeszkodą z uwagi na masę

Jurek, latałeś tym modelem więc na pewno wiesz lepiej, ale Axi typoszeregu 2820 w najmocniejszej wersji przeznaczony jest dla elektroszybowców do 2400 g. A tutaj producent podaje masę do lotu ~ 2500 g, a raczej nie jest to typowy elektroszybowiec do wożenia się po niebie. Czy taki silnik nie będzie za słaby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Aś mnie dostał do parteru !

Głowy nie dam (zbyt odległa historia) ale 2400g to chyba nie ważyło. Raczej zdecydowanie mniej a w dodatku na 4 LiFe, które same ważą 300g. Myślę, że masa producenta wynika z zastosowanych akumulatorów. Tam były przewidywane - 10-12 NiMh. Fischer albo Wiesiek będą mogli podać dokładną masę. Silnik, który zastosowałem w Kulbutinie jest naprawdę w rozmiarach AXI 2820. Też ma średnicę statora 28mm i długość magnesów 20mm. Cudów nie ma - różnice będą wynikały tylko z uzwojenia. Silnik w Kulbutinie ma jeszcze parę innych rozsądnych moim zdaniem rozwiązań, a chociażby bardzo duże łożysko (średnica) sugerujące większą żywotność, co było piętą achillesową AXI.... Świetnie dobrane obroty i moment obrotowy pozwalające na użycie dużego śmigła. Akurat ta rodzina silników (miałem wszystkie oprócz najmniejszego) bardzo pozytywnie wyróżniała się na tle powszechnego badziewia.....

W Kulbutinie pozwala na bardzo spokojne, pewne wznoszenie. Nie trzeba podbiegać przy starcie. Spokojny wyrzut i ani chwili nie masz wrażenia, że jesteś bez sterowania. Myślę, że Fischer to potwierdzi ? Silnik o podobnych parametrach, średnica, długość magnesów i kv - musi zachowywać się podobnie. Może być parę A różnicy, parę % na sprawności napędu ale nie obawiałbym się wpadki.

Pozdrawiam - Jurek

Robert - możesz spokojnie użyć typoszeregu 2826 ale z kv niżej nie schodź ! W tym kadłubie spokojnie możesz użyć coś z 4240 czy 4250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Nie miałem jeszcze tego silnika w ręku. Wygląda obiecująco, chociaż szukałbym (osobiście) wersji z mniejszym kv, tak do 1000, chętniej jakieś 850-900, żeby zbliżyć się (na 3 celach)do parametrów silnika który zastosowałem; 650 x 12-13V..... Przy tych prądach 4x LiFe utrzymywało jakieś 12,5-12,6V. Na 3 x LiPo możesz brać do obliczeń jakichś 11 - 11,5V.

Ten silnik powinien dać sobie z tym modelem radę. Może trzeba będzie trochę mocniej pchnąć przy starcie ? Nigdy nie latałem Kulbutinem z gazem na drążku, zawsze na wyłączniku. Nie wiem jak się zachowuje na pół gwizdka i ile ciągu statycznego minimalnie potrzebuje.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko znalazłem jeszcze takie cudo http://www.nastik.pl/mvvs-56960-redliner-p-3353.html . Ma duży plus bo to inrunner, więc nie byłoby problemów z przewodami jak w każdym outrunner'ze, bo wręga silnikowa ma tylko 42 mm średnicy. Planuję zresztą zamówić w Topmodel za pomocą Pana Grzegorza, kadłub docięty do 40 mm, bo w żadnym polskim sklepie nie widziałem kołpaka śr. 42 mm. Minusem silnika w stosunku do poprzednich, np. 2820 czy 2826 jest sporo większa masa, a o cenie nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jedna z lepszych propozycji!

Jeśli nie planujesz innych zastosowań to kup odmianę sport - ma trochę mniejsze kv i lepiej będzie pracować z większym śmigłem. Cena powinna być taka sama. Ale na 3 LiPo redliner też spokojnie powinien łyknąć śmigło 14x6, 14x8. A tak dla ścisłości - to jest outrunner tylko w dodatkowym płaszczu. Istotne dla regulatora - inne wyprzedzenie !

Kapitalne silniki do zastosowań bez przekładni. Miałem ich kilka i spokojnie mogę powiedzieć: jakość wzorcowa !

Jeti wypuszcza teraz fenomenalną serię silników p. Paliczki. Ale cena też trochę inna! Trzymałem w ręku i śliniłem się jak małe dziecko.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent w przypadku "dynamicznego szybowca" zaleca dla 3 S śmigło 14x9,5, ale przy tej wartości ma też największy pobór prądu. W związku z tym chyba 14x8 będzie dobrym rozmiarem. Rozumiem, że jego masa nie będzie powodować problemów z wyważeniem takim pakietem (3S)?. Czyli regulator ustawić jednak na outrunnera?

Bardzo Ci dziękuję za dotychczasowe porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.