Ładziak Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Mi towarzyszy motto: nigdy w życiu nie wzbiłbym się w powietrze na czymś z miekkim płatem ;-) .
Adam B. Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Mi towarzyszy motto: nigdy w życiu nie wzbiłbym się w powietrze na czymś z miekkim płatem ;-) . Paweł! Wbrew pozorom to jest bardzo pewne jeśli tylko spełniasz podstawowe zasady bezpieczeństwa.
Raffik Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 a ja odkladam na to kase... Motyl - z zonami tak bywa... ja staram sie nie przeginac z zanizaniem cen ale czasami nie wychodzi :/ u mnie problem ze skrzydlem bedzie bo musi byc duze. 191cm/125kg - to robi swoje... ale na przyszle wakacje to musze miec skrzydlo
Krzysztof Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Ale z drugiej strony jest to pierwsze hobby które podoba się mojej żonie, oznajmiła że dużo fajniejsze niż samoloty, i będzie to wspólne hobby więc może zrozumie problemy z tym związane czyli $$ $$ $$ No tak Marcin zachciało Ci się wspólnych kąpieli i skończyło się na wspólnym hobby
karlem Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 ...no, a czego to żona nie zrobi, żeby męża z oka nie spuścić choć na chwilę.... :wink: A już szczególnie, jak on motyl i (w/g popularnego powiedzonka) kwiatki zmieniać lubi.... Poświęca się kobieta w imię wyższych celów.... :shock:
motyl Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Opublikowano 3 Listopada 2008 u mnie problem ze skrzydlem bedzie bo musi byc duze. 191cm/125kg - to robi swoje... no a muslisz że dlaczego ja musze tyle kasy wypompowac ?? Troszkę niższy jestem to fakt, ale wagi to tylko 15kg mniej
kamil_rc Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Hehe tez jestem zainteresowany tym sportem . W przyszłym roku przez wakacje planuje pójsc na kurs (Etap I i Etap II). No i przy skrzydełku zaczyna się problem wzrost 191cm i waga 110kg robią swoje .
meteor Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Ja chciałem ostatnio kupić glajta ale mi odradzili. u mnie mniejszy problem 187 i tylko 75 kg
motyl Opublikowano 3 Listopada 2008 Autor Opublikowano 3 Listopada 2008 wzrost jest mało ważny, gorzej z wagą I to tez z tego co się orientowałem samo skrzydło to mały problem, bo cena skrzydeł 60kg a 140kg to jest mniej więcej na jednym poziomie. Natomiast przy napędzie kolosalna różnica. do 80-90kg można kupic Igora za 8tyś, ale do 110kg to trzeba już coś mocniejszego
Nergal Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 do 80-90kg można kupic Igora za 8tyś, ale do 110kg to trzeba już coś mocniejszego No to jestem spokojny! Przy moich gabarytach polecę na silniku żarowym powyżej 10ccm :mrgreen:
MareX Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Moje serdeczne gratulacje Marcinku z powodu decyzji zakupu "szmaty" i zarażenia żony tym tematem. Mi także marzyło się PPG i zresztą nadal marzy, ale wiek już nie ten /kondycji brakuje/ i stale inne , ważniejsze wydatki. Nabyłem nawet książkę , z której to niby w weekend "szmaciarstwa" można się nauczyć. Pogadałem też trochę na ten temat ze Sławkiem i prawie, że widziałem jego lądowanie na drzewach, podczas pobytu na pikniku na Żarze. O jego historii z uderzeniem głową o kamole podczas lądowania też słyszałem. Tak więc reasumując: masz super trzy dziewczyny i chociażby tylko z tego powodu powinieneś swe bezpieczeństwo postawić absolutnie na pierwszym miejscu. A więc faktycznie dobry, atestowany kask, dobry amortyzator plecowy i profesjonalny kurs podstawowy pod okiem licencjonowanego instruktora. Proponowałbym też prenumeratę PLAR-a, gdzie zawsze jest b. dużo o lataniu na "szmatach". I tak "łogólnie" - dużo satysfakcji i zadowolenia z tego latania!
piotrek2102 Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Cześć, Zaliczyłem 2 kursy paralotniowe w Tatrach - podstawowy i wyczynowy. Wiele przelatałem, wiele przeżyłem ... przymusowe lądowania na skraju lasu i duży kontakt ze świerkiem np. ale wyszedłem bez szwanku ku mojemu zdziwieniu i moich kolegów. Robiłem szybkie wyjścia z termiki jak "B-sztal" :twisted: , "Duże uszy" itp cudeńka. Jeśli masz jakiekolwiek pytania to pisz. Chętnie odpowiem. Obecnie za porozumieniem żony wróciłem do modelarstwa kosztem paralotniarstwa. Powód - ograniczenie ryzyka do minimum - większe bezpieczeństwo podczas latania modelikami. A frajda i tak jest !!! Powodzenia i bezpiecznych lotów
laminat Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 kurcze jak tak czytam to zastanawiam sie po co zona - jedna pakuje sie na paralotnie a druga zabrania latac a inne obcinaja budrzet. ciekawe jak to ze mna bedzie tymczasem ja podobnie jak ładziak wole jakies twarde skrzydła.(edit: narazie szybowce potem samoloty) moze to i drozsza zabawa bardziej uciazliwa ale dajaca wieksze poczucie bezpieczenstwa i wiecej mozliwosci
instruktor Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 "zastanawiam sie po co zona " Ktoś musi kawę podać na lotnisku
Tomisław Piotr Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Z drugiej jednak strony: moze to i drozsza zabawa bardziej uciazliwa ale dajaca wieksze poczucie bezpieczenstwa i wiecej mozliwosci Niezprzeczalne!
piotrek2102 Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Paralotniarstwo może być bardzo bezpieczne, ale trzeba spełnić kilka warunków. Oto kilka z nich: 1 - dobrze dobrać skrzydło do swojej wagi oraz umiejętności, 2 - latać przy odpowiednim wietrze. Nie może za mocno wiać, 3 - unikać skrzydeł wyczynowych ! ! ! Np. łatwo wchodzą w "negatywna spiralę" a z tego baaaardzo trudno wyjść i to nawet gdy masz duży zapas wysokości, 4 - latać w bezpiecznym terenie - szeroki pas do startu - z dala od drzew - uniknie się podczas startu tzw. rotorów oraz zniesienia na drzewa odpowiednie lądowisko, 5 - zawsze latać ze spadochronem zapasowym ! ! ! 6 - opracować przed startem strategię lotu - start, przelot, miejsce lądowania 7 - odpowiedni ubiór - buty, kask, kurtka, rękawiczki, które się przydają nawet latem !!! Wysoko w termice bywa chłodno A ponad tym wszystkim jest odbycie kursu szkoleniowego w renomowanej szkole paralotniowej !!!!!!!!!!!!!!! P.S. Sztywne skrzydło (szybowiec, samolot) podobno jest bezpieczniejsze. Ale gdy Ci zabraknie ciśnienia w komorach paralotni i się złoży pół skrzydła to jeszcze lecisz i możesz zawsze przywrócić ciśnieni i wyprostować skrzydło. W szybowcu przy oderwaniu jednego skrzydła wyjście z takiej sytuacji jest prawie niemożliwe - spadochron na niewiele się zda, bo siła odśrodkowa przy wirowaniu nie pozwoli Ci wstać z pozycji leżącej i wyjść z kabiny. Wielu już tak zginęło. Powodzenia i bezpiecznych lotów
laminat Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 ostatnimi czasy nie słyszałem zeby ktos urwał całe skrzydło w szybowcu a podobno nawet i z tego wyjsc mozna - tak mowia starzy instruktorzy a widze ze z ta paralotnia dokładnie tyle samo zabawy co z szybowcem tylko ze jak latam szybowcem to wole silny wiatr taki z 8-10m/s oczywiscie czołowy szczegolnie fajnie jest wtedy podczas startu za wyciagarka - troche mniej za samolotem a ladowanie z takim wiatrem to miodzio. pieknie go mozna wytrzymac jakies 30cm nad ziemia. A paralotnie jakos nie maja tej gracji i to koniec tego off-topu o tym czy skrzydła miekkie sa lepsze od tych sztywnych. jak ktos bardzo chce o tym pogadac to proponuje nowy watek
motyl Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 tak tylko że glajta biorę w samochód i latam,a na szybowca to trzeba się umawiać na wyciągarkę czy holownik
Nergal Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Poza tym "hangarem" dla paralotni może być piwnica w bloku. No i fakt ,że za 10 kPLN mogę mieć swoje prywatne latadło! W szybowcu tyle kosztuje pewnie owiewka kabiny...
piotrek2102 Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 tak tylko że glajta biorę w samochód i latam,a na szybowca to trzeba się umawiać na wyciągarkę czy holownik ... dosłownie A przy okazji się dotlenisz na świeżym powietrzu ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.