Skocz do zawartości

EXTRA 300S (Black Horse)


wa1ker

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I stało się :) --- Kupiłem model na którego miałem ochotę chyba od zawsze EXTRA 300S (Black Horse)

 

 

# rozpiętość skrzydeł: 1600mm

# długość: 1410mm

# powierzchnia skrzydeł: 40 dm2

# waga do lotu: około 3700g (zobaczymy :devil: )

# sterowanie: 4 kanały, 6 serw standard

 

 

 

Pierwsze wrażenia:

 

Wielka paczka ale jakaś lekka :) Gęba mi się cieszyła :jupi: od ucha do ucha jak ją otwierałem :)

W środku pierwsze co mi się rzuciło w oczy to wielki laminatowy "pysk" - szczerze mówiąc to chyba dla niego kupiłem ten model.

Kadłub i skrzydła popakowane oddzielnie kilka przekładek folia bombelkowa i woreczki z "galanterią"

Generalnie zapakowane naprawdę dobrze.

 

Jakość:

 

hmm tu niestety mam sporo zastrzeżeń na pierwszy rzut oka to niestety folia nie jest zbyt pięknie naciągnięta :( miejscami dość mocno pomarszczona więc bez żelazka się raczej nie obejdzie.

Kleju raczej też pożałowali więc trzeba będzie "kapnąć" tu i ówdzie dla świętego spokoju.

Instrukcja obsługi po angielsku (uff - jakoś mi ten czeski nie leży :? )

Początkowo planowałem zapakować go używaną elektroniką z prywatnych zbiorów ale chyba raczej kupię wszystko nowe :twisted:

 

Na razie tyle, niedługo pobawię się przy nim troszkę - tu poprawię tam załatam i mam nadzieje że na wiosnę nim polatam ;) - taki wierszyk nawet mi wyszedł :lol2:

 

W miarę postępów w budowie będę aktualizował wątek

 

 



 

2.jpg

 

4.jpg

 

1.jpg

 

3.jpg

 

 

A oto planowany motorek do tego modelu

 

ASP FS 91 AR - ASP

 

silnik-asp-fs-91-ar-asp_2958.jpg

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano
Będzie konkretny przecinak do lądowania. :?

 

To będzie model nie przecinak ,nie oceniajmy "książki po okładce" ....

wszystjko zależy od masy końcowej ,którą uzyska sie po uzbrojeniu modelu.

A można go uzbroić na wiele sposobów. Serw mających taki sam moment jesty wiele przykład Futaba S3150 3,7 KGcm 23g i Futaba S9202 4,0KGcm 50g Jesli chodzi o zestawy czy gotowe modele nie ma szans na wykonanie w jednakowej wadze nawet laminatów nie wspominając o modelach drewnianych.

Opublikowano

Marcin.

Silnik jest o.k.

W powietrzu będzie latał w miarę dobrze , jedynie mocne zaciągnięcie wysokości może powodować wpadanie w korek lub inne nieprzyjemne "turbulencje".

 

Jednak obciążenie na płatach jest bardzo duże i lądowanie będzie bardzo dynamiczne , a wiadomo czym się to kończy model , albo kangurzy albo urywa podwozie.

Podwozie wzmocnisz laminatem ,znowu dojdzie wagi i efekt jeszcze gorszy.

Widziałem na własne oczy jak latał podobny model i czym się to zazwyczaj kończyło.

Jeśli jednak jesteś fanem tego modelu, to czeka Cie masa pracy aby z modelu zdjąć minimum do 3kg. Inaczej będę ma tą niemiłą satysfakcję napisania " ...a nie mówiłem ..."

 

W moim Yaku wymieniłem podwozie na lekkie , serwa na 20g , zdjąłem 100 g balsy z takich dziwnych miejsc jak kabinka , a mimo to nadal lądowanie było przykre .

 

Ale skoro jesteś dopiero na starcie, to waga w rękę i poważ każdy element z osobna , będziemy wspólnie myśleć jak z przecinaka zrobić model.

 

 

Kamyczek.

Problem leży w powierzchni skrzydeł do wagi modelu.

Tu wychodzi niemal 100g/dm2,a przy modelu o takiej rozpiętości powinno być nie więcej niż 50-60.

Wtedy modelem lata się z przyjemnością ,a model ląduje cytując kolegę

"To pierwszy mój model który ląduje jak ważka ,a nie jak spadający kamień"

Jako doświadczony modelarz powinieneś chyba to wiedzieć?

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Modele tego typu latają dobrze jedynie jak pracuje silnik i wymagają użycia jego mocy przy lądowaniu . Wytrawny modelarz nim polata i wyląduje ale jak zgaśnie silnik model bedzie stromo podchodził do lądowania mozliwe że zbyt stromo...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.