Gość Anonymous Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 Witam. Jestem początkującym jeśli chodzi o modele RC. Mam problem z zapaleniem silnika. Wspomnę tylko, ze model skladalem samemu. Gdy szarpię za szarpanke model porusza sie do przodu. Wydaje mi się ze nie powinno tak byc. Czy jest to prawidłowe ? Jesli nie, to prosze o jakiekolwiek porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 9 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2008 sprzęgło odśrodkowe ci ciągnie. spróbuj odpalić go z uniesionymi kołami, a później będziesz gdybał co poprawi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 Probowalem odpalic go tak jak mowiles. Samochod caly czas porusza sie do przodu. Probowalem zmniejszyc obroty do minimum, az samochod calkowicie zgasl. Nie mam pojecia co moze byc tego przyczyna. Prosze pomozcie mi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr3k Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Witam, Wierz mi, że chciałbym mieć taki problem jak ty :wink: , ja mam gorszy :evil: . No ale do rzeczy... Opisane przez ciebie objawy to normalka w spalinkach rc. Kluczem do właściwej pracy silnika jest regulacja gażnika i serwa przepustnicy. NIGDY nie odpalaj samochodu z kołami na ziemi, bo może być różnie ;D . Ustaw model na podstawce, podpompuj paliwko, aż dojdzie do gażnika i odpal . Mój model po odpaleniu na początku też jechał sam, tak jak twój. W nadajniku ustawiasz throttle trim i zmniejszasz wartość tak by koła kręciły się wolniej. Jeśli masz gażnik z 3 śrubkami regulacyjnymi, jak ja to powinieneś wiedzieć do czego są. Powinno to być napisane w instrukcji, a skoro sam sqadasz to pewnie o tym wiesz... Regulujesz śrubkę do obrotów jałowych jeśli gaśnie zaraz po odpaleniu (zgodnie ze wskazówkami zegara , przy czym należy regulować tak by na biegu jałowym obroty były tak niskie by silnik był bliski zgaśnięcia). Jeśli silnik gaśnie po kilkudziesięciu sekundach regulujesz śrubkę do wolnych obrotów (nie ruszaj jej jeśli silnik nie gaśnie!). Ta śrubka jednak nie reguluje prędkości obrotowej tylko sqad mieszanki wolnych obrotów. Jeśli silnik gaśnie zwiększając obroty na moment przed zgaśnięciem to mieszanka jest zbyt uboga- kręcisz śrubką odwrotnie do ruchów wskazówek zegara, jeśli przed zgaśnieciem dżwięk jest inny to mieszanka jest zbyt bogata-kręcisz w drugą stronę. Pamiętaj, żeby zapisywać wszelkie zmiany by w razie czego wrócić do poprzedniego ustawienia. Nie kręć śrubkami do regulacji o więcej niż 1/4 obrotu na 1 próbę. Kiedy silnik będzie pracował conajmniej 1 minutę i nie zgaśnie, a obroty biegu jałowego będą możliwie niskie to znaczy, że jest dobrze wyregulowany :faja: . Pamiętaj tylko o bogatszych nastawach śrubki wysokich obrotów przez około 1 litr wypalonego paliwa. Samochód będzie wyrażnie wolniejszy, będzię więcej dymił i palił, ale to konieczne by silnik się dotarł i miał dłuższą żywotność. Zajrzyj też na forum rc-auto, tam jest więcej tematów opisujących problemy z samochodami rc. Mam nadzieję, że wyregulujesz swoją maszynę i będzie ci długo służyć. Jeśli będziesz miał pytania-pisz.Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidB Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Jestem początkującym modelarzem i mam problem z moim samochodem Ferrari 2005 mianowicie jak zapalam samochód to po chwili mi gaśnie niezależnie czy jest na małych obrotach czy dużych( wiadomo ze jak na dużych to gaśnie później ) dodatkowe informacje - samochód nie był ruszany przez zimę ( nie wiedziałem ze trzeba dać after run żeby zapobiec korozji ) - model nie jest chyba jeszcze dotarty zrobiłem już nim 4 lub 5 zbiorniki - wymieniłem świece Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 12 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2009 Wyreguluj silnik tj. wkręć iglice i powoli odkręcaj o pół obrotu aż do momentu gdy silnik bedzie zapalał i pracował płynnie na niskich obrotach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Sprawdź czy dobrze złożyłeś sprzęgło,przede wszystkim sprawdź spręzynki trzymające klocki.Jeżeli niezależnie od prędkości obrotowej model ciągnie to na 99% poszła spężynka lub ew.łożyska kosza sprzęgła Cytat: Jeśli masz gażnik z 3 śrubkami regulacyjnymi, jak ja to powinieneś wiedzieć do czego są. Powinno to być napisane w instrukcji, a skoro sam sqadasz to pewnie o tym wiesz... Regulujesz śrubkę do obrotów jałowych jeśli gaśnie zaraz po odpaleniu (zgodnie ze wskazówkami zegara , przy czym należy regulować tak by na biegu jałowym obroty były tak niskie by silnik był bliski zgaśnięcia). Jeśli silnik gaśnie po kilkudziesięciu sekundach regulujesz śrubkę do wolnych obrotów (nie ruszaj jej jeśli silnik nie gaśnie!). Ta śrubka jednak nie reguluje prędkości obrotowej tylko sqad mieszanki wolnych obrotów. :shock: :shock: Ustaw śruby w położenia które zaleca producent.Dla silników Kyoho wolne obroty uchylenie przepustnicy ok.1mm.Środek ok.1-1.5mm powyżej kołnierza,góra 4- 6 obrotów od pozycji całkowicie wkręconej.Tak odpal silnik. Śruby którymi możesz kręcić w miarę bez większych konsekwencji to wolne i góra.Staraj się przy jednokrotnej regulacji nie przekraczać 1/8 obrotu (1-2mm),kręcenie o 1/4 to całkowite rozregulowanie.środka na razie nie dotykaj na początku i tak musi popracować na przelaniu,daj mu wypalić spokojnie min.1 cały zbiornik na wolnych obrotach.Górna sruba(max obroty) obrót zgodnie ze wskazówkami zegara-zmniejszenie ilości paliwa,zubożenie mieszanki wzrost temperatury.Przeciwnie do wskazówek zwiększenie ilości paliwa,wzbogacenie spadek temperatury. Środkowa śruba jw.ale dotyczy średnich obrotów (tzw.przejście) odpowiada za średni zakres obrotów i wkręcanie się silnika z wolnych . Do poprawnej regulacji wymagany jest termometr,bez tego przy regulacji na oko zniszczysz silnik przy pierwszych jazdach. Temp.pracy dla tego silnika to 120-130 stopni C. Temat jest zbyt obszerny aby wytłumaczyć w krótkim poście. Tutaj link z przykładem uruchamiania. DawidB odkęć paliwo o pół obrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidB Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 f-150 ja mam gaźnik z 2 pokrętłami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.