qnii Opublikowano 1 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Czytam książkę "Modele halowe z napędem gumowym" i mam kilka pytań. W książce jest rozdział profile. Autor piszę, w modela halowych używa się profili turbulentnych. Stosuje się również profile laminarne, ale wieloletnie doświadczeni wskazuję, że nie ma to znacznie w F1D. Nie zawracał bym sobie tym szczególnie głowy gdybym nie był po lekturze "Tajemnica liczby Reynoldsa, przepływ laminarny, przepływ turbulentny" Patryka. Gdzie wykazuje "im dłużej jesteśmy w stanie utrzymać warstwę laminarną bez powstania separacji, tym więcej skorzystamy na mniejszym współczynniku tarcia" Patryk znów pisze "im liczba Re jest większa, tym szybciej dojdzie do turbulizacji warstwy przyściennej" Modele te latają na niskich Re może rodzaj profilu nie ma tu znaczenia? to by potwierdzały słowa autora Ponieważ jeszcze dużo nie rozumiem chciałbym wprost spytać, jakie używa się profile w modelach F1D i dlaczego? Autor opisuje profil cyrklowy, łukowy. Chciałem zobaczyć charakterystyki tego profilu, ale nie wiem co wpisać w google. Czy mogę prosić o wygenerowanie charakterystyki dla profilu cyrklowego w XFLR5? Ostatnie pytanie jest w kontekście śmigła, ale tyczy się profili. Autor piszę, że na profil śmigła należy wybrać profil o minimalnym oporze przy maksymalnym wyporze (największa doskonałość). Jaki profil spełnia to założenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 2 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2019 Czytam książkę "Modele halowe z napędem gumowym" i mam kilka pytań. W książce jest rozdział profile. Autor piszę, w modela halowych używa się profili turbulentnych. Stosuje się również profile laminarne, ale wieloletnie doświadczeni wskazuję, że nie ma to znacznie w F1D. Nie zawracał bym sobie tym szczególnie głowy gdybym nie był po lekturze "Tajemnica liczby Reynoldsa, przepływ laminarny, przepływ turbulentny" Patryka. Gdzie wykazuje "im dłużej jesteśmy w stanie utrzymać warstwę laminarną bez powstania separacji, tym więcej skorzystamy na mniejszym współczynniku tarcia" Patryk znów pisze "im liczba Re jest większa, tym szybciej dojdzie do turbulizacji warstwy przyściennej" Modele te latają na niskich Re może rodzaj profilu nie ma tu znaczenia? to by potwierdzały słowa autora Hmm, jakby to wytłumaczyć... Rzecz polega na tym, że energia opływu wokół skrzydła w F1D jest dokładnie żadna. To powoduje, że jakiego byś profilu nie zorbił to i tak nie będzie miało to sensownej doskonałości. Całą idea profilu polega na tym, żeby jak największą masę powietrza odchylić do dołu, jednocześnie jak najmniej zmniejszając jego prędkość. W tym wypadku profil łukowy jest tyle dobry co każdy inny, turbulizacji i tak tu nie uświadczysz, w efekcie zwyczajnie nie ma parametrów na które można wpływać. Byle było ugięte i miało uczciwy kąt natarcia Ponieważ jeszcze dużo nie rozumiem chciałbym wprost spytać, jakie używa się profile w modelach F1D i dlaczego? Autor opisuje profil cyrklowy, łukowy. Chciałem zobaczyć charakterystyki tego profilu, ale nie wiem co wpisać w google. Czy mogę prosić o wygenerowanie charakterystyki dla profilu cyrklowego w XFLR5? Łukowy i tyle Jak pisałem wcześniej - nic nie da się tu osiągnąć. Z charakterystykami też będzie trudno dla tak małych Re. XFLR5 nie liczy tego dobrze, a w tunelu się tego nie bada. Możesz popatrzeć co w tym poście wrzuciłem - tzn żeby się dowiedzieć po co profil się ugina w tego typu rzeczach: http://pfmrc.eu/index.php/topic/71753-prz%C4%85%C5%9Bniczka-z-modelarza-park-flyer-w-starym-stylu/?do=findComment&comment=698111 (sam model który tam opisuje to taki nieco jak F1D jest w sumie) Ostatnie pytanie jest w kontekście śmigła, ale tyczy się profili. Autor piszę, że na profil śmigła należy wybrać profil o minimalnym oporze przy maksymalnym wyporze (największa doskonałość). Jaki profil spełnia to założenie? E to akurat nie jest takie proste, bo dochodzi jeszcze opór indukowany na końcówce łopatki śmigła i w efekcie bardziej efektywne może być śmigło z mniej nośnym profilem, a pracujący na wyższych nieco obrotach. A nawet jeśli, to współczynnik który Cię tu interesuje nie jest doskonałość aerodynamiczna (czyli siła nośna/opór), a funkcja energetyczna (czyli (siła nośna)^3/(opór)^2). Im ta funkcją jest wyższa tym mniej energii potrzeba na wytworzenie zadanej siły nośnej (czyli np. samolot dla max doskonałości przeleci najdalszy dystans, a dla max funkcji energetycznej będzie najdłużej utrzymywał się w powietrzu). Ale w dużym skrócie - profile do F1D to raczej jest kwestia do olania. I z perspektywy kogoś kto zajmuje się liczeniem aerodynamiki, jak i z perspektywy kogoś kto narobił się gumówek na kilogramy. SPrawdź po prostu jaki bardzo ugięte profile mają najlepsze konstrukcje już jesteś urządzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qnii Opublikowano 3 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2019 Spodziewałem się takiej odpowiedzi, że jest to temat do olania. Za twoją radą po analizuję trochę modeli F1d. Czy możesz mi udostępnić plik obrysu płytki i płytki wygiętej? Chciałbym sobie dla sportu przerysować ten „profil” a trochę nie wiem jak się do tego zabrać. Normalny profil ma górę i dół a tu co? Potrzebuję się na czymś wzorować I tak przy okazji możesz mi powiedzieć, dlaczego ten model nie ma statecznika pionowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 3 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2019 Spodziewałem się takiej odpowiedzi, że jest to temat do olania. Za twoją radą po analizuję trochę modeli F1d. Czy możesz mi udostępnić plik obrysu płytki i płytki wygiętej? Chciałbym sobie dla sportu przerysować ten „profil” a trochę nie wiem jak się do tego zabrać. Normalny profil ma górę i dół a tu co? Potrzebuję się na czymś wzorować I tak przy okazji możesz mi powiedzieć, dlaczego ten model nie ma statecznika pionowego? Niestety plików już nie posiadam, bo to było dosyć dawno. Po prostu potraktuj gore i dół profilu jako osobne krzywe, które są bardzo blisko siebie i tyle. A ten model statecznik pionowy ma, tyle, że powstały przez wygięcie poziomego. To tak jakbyś miał Vkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek_aviatik Opublikowano 4 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Spodziewałem się takiej odpowiedzi, że jest to temat do olania. Za twoją radą po analizuję trochę modeli F1d. Czy możesz mi udostępnić plik obrysu płytki i płytki wygiętej? Chciałbym sobie dla sportu przerysować ten „profil” a trochę nie wiem jak się do tego zabrać. Normalny profil ma górę i dół a tu co? Potrzebuję się na czymś wzorować I tak przy okazji możesz mi powiedzieć, dlaczego ten model nie ma statecznika pionowego? W książce Schiera: "ABC miniaturowego lotnictwa" jest pokazany sposób wykreślania profili typu "R" Z tego co widać po Wicherku nadają się do mały Re. Tu jest płasko wypukły, ale możesz wykorzystać sposób wykreślnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi