oldgliders Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 W ubiegłą sobotę model odbył swój pierwszy lot. Wszystkie testy przeszedł poprawnie. Jest klasyczna konstrukcja drewniana z laminatowym kadłubem, do sterowania służą lotki, które są jednocześnie sterem wysokości, a do lądowania klapy oraz ster kierunku. Mimo nietypowego układu skrzydła, lata bardzo poprawnie i jest łatwy w pilotażu. Ma bardzo dobre właściwości lotne. Uważamy, że to bardzo dobry model do latania nie tylko w górach, można będzie również zamontować w nim napęd elektryczny. Model łatwo transportować, po włożeniu skrzydeł jest gotowy do lotu. Film z lotu: https://youtu.be/kJx5G3Wi2Bw Dane techniczne: Skala: 1:4 Długość: 1m Rozpiętość skrzydeł: 3m Waga: 4,3 kg Model dostępny w wersji ARC, ARF, KIT: https://oldgliders.com/oferta/szd-6x-nietoperz-14/ https://oldgliders.com/oferta/szd-6x-nietoperz-14-kit/ 2
robas69 Opublikowano 25 Marca 2019 Opublikowano 25 Marca 2019 Zbyszek, Twoje doświadczenie oczywiście jest nieporównywalne z moim, ale z filmu wynika, że model lata ze sporą prędkością, czyli ma duże obciążenie powierzchni nośnej. Dodając do tego napęd elektryczny ten parametr będzie jeszcze gorszy. Tak więc te bardzo dobre właściwości lotne się trochę ulotnią .
oldgliders Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Opublikowano 27 Marca 2019 Obciążenie powierzchni nośnej modelu SZD-6X Nietoperz w skali 1:4. W powyższym poście podałem wagę modelu gotowego do lotu wraz z Pilotem: 4300g. Powierzchnia nośna Nietoperza wynosi w przybliżeniu 1m2 , co można było sobie w bardzo prosty sposób przy odrobinie chęci policzyć samemu, ponieważ rysunki tego szybowca są ogólnie dostępne. Tak zatem w tym konkretnym przypadku, model wraz z Pilotem ma obciążenie płata dużo poniżej 50g/ dcm czy to mało czy dużo dla makiety szybowca? Myślę, że są na tej grupie tacy, którzy mogą wyjaśnić Tobie i uświadomić ten fakt... Ja tego komentował nie będę. Napęd elektryczny do modelu SZD-6X Nietoperz. Do tej klasy szybowca można zastosować napęd elektryczny, średniej klasy, 4 cellowy. Waga kompletnego napędu silnik, pakiet oraz regulator będzie się wahała między 1000 a 1200g w zależności od zastosowanego pakietu i tu można sobie dobrać indywidualnie. W tym konkretnym modelu ważącym 4300g wyciągniemy Pilota 380g, ołów 850g oraz serwomechanizm wraz z wyczepem około 50g, co daje wagę 1280g. Stosując napęd elektryczny o wadze 1200g mamy elektryka lżejszego od wersji szybowcowej tego modelu i tym samym obciążenie płata zamiast się zwiększyć , się zmniejszy. Tak zatem modelarzu Robercie wystarczyło zapytać lub poświęcić trochę czasu i sobie policzyć Na koniec dodam tylko, że czasami szybki szybowiec to zaleta a nie wada. Zapraszam do Piły, w tą niedzielę odbędzie się zapewne jeszcze kilka lotów, w których muszę skorygować ustawienia tego modelu, i go poprostu dolatać. 1
BRoman Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 Poniżej 50gr/m2 to wynik mocno spoko . A lot świeżego modelu może wymagać jeszcze nieco trymowania ale nie jest jakiś specjalnie szybki .
oldgliders Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2019 https://www.youtube.com/watch?v=BkwxGqRglJw Kolejny film z lotu modelu SZD-6X Nietoperz 3m, skala 1:4. Ten model będzie prezentowany w tym roku na pikniku Żar. Model po poprawieniu ustawień zachowuje się tak jak każdy inny klasyczny szybowiec, jest wyjątkowo prosty i łagodny w pilotażu. Był moment, że załapałem się na prawie 200m termiki. Polecamy zestawy bo to bardzo dobra i ciekawa propozycja dla modelarzy lubiących szybowce.
Rekomendowane odpowiedzi