Gość Anonymous Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Witam, postanowiłem zapytać sie raz jeszcze o typ oleju przy docieraniu i później podczas normalnej eksploatacji. Motor musi być dobrze dotarty i później właścicwie eksploatowany.Docierają do mnie sprzeczne informacje.Docieranie to Castrol TT, a później? Motul 800 nie można używać, Red Line trudno dostępny, Stihl HP też trudno kupić. Prosze użytkowników DA50 o opinię. To istotna rzecz. Sławomir
Nielot Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Chyba ten temat poruszaliśmy. Na dotarcie mineralny np. Motul 100 lub inny podobny.Silnik się szybciej "układa" bo olej gorszy, a potem syntetyk np.Motul 600. Są to tylko przykłady(Castrol TT a potem Castrol R2 itp.), można stosować inne kombinacje. Oczy otworzyłem jak zobaczyłem że cyt:-Motul 800 się nie nadaje. A to czemu? Najlepszy olej do silników dwusuwowych, stosowany w crosie i w trialu! Tylko uwaga nie jest samomieszalny z benzyną! Przed lotami lub jazdą należy go wymieszać dokładnie. Z tego względu też nie można go stosować do układow smarowania z dozownikami bo jest za gęsty. I tyle.Pozdrawiam
Gość Anonymous Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 Chyba ten temat poruszaliśmy. Na dotarcie mineralny np. Motul 100 lub inny podobny.Silnik się szybciej "układa" bo olej gorszy, a potem syntetyk np.Motul 600. Są to tylko przykłady(Castrol TT a potem Castrol R2 itp.), można stosować inne kombinacje. Oczy otworzyłem jak zobaczyłem że cyt:-Motul 800 się nie nadaje. A to czemu? Najlepszy olej do silników dwusuwowych, stosowany w crosie i w trialu! Tylko uwaga nie jest samomieszalny z benzyną! Przed lotami lub jazdą należy go wymieszać dokładnie. Z tego względu też nie można go stosować do układow smarowania z dozownikami bo jest za gęsty. I tyle.Pozdrawiam Temat poruszyliśmy ale nie do końca. Informacja o Motulu 800 pochodzi od dystrybutora silnków DA z Warszawy. Stwierdził on, że Motul 800 sie nie nadaje.Po jego używaniu wysiadły łożyska. Dlatego chciałbym dowiedzieć się coś więcej od uzytkowników tego silnika jakie stosuja oleje.sprawa docierania jest wyjasniona.Pozostaje tylko eksploatacja. Silnik będę miał za dwa dni.Po dotarciu pewnie sprawa stosowania oleju syntetycznego ostaecznie się wyjasni. Sławomir
jakubk Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 Witam, w wątku powyżej jest też trochę do poczytania. Ja stosuję Red line silniki (DA50) latają z rurami rezonansowymi , więc z większym obciążeniem. Nie ma żadnych problemów. Polecam
tikicaca Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 jakubk ile juz wylatales na silnikach godzin?
jakubk Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 jakubk ile juz wylatales na silnikach godzin? Wystarczająco, by mieć ustaloną opinię na ten temat.
tikicaca Opublikowano 14 Listopada 2008 Opublikowano 14 Listopada 2008 "wystarczająco" to pojecie dosc wzgledne, chodzilo mi o bardziej precyzyna odpowiedz. Tak mniej wiecej pewnie jestes w stanie oszacowac, ilosc_lotow x czas_lotu
Mariusz N Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 witam proponuję Bel-Ray H1R, bardzo dobry cena około 65zł
modelmaniak Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Fuchs Scoot 2 mineralny do docierania 1:30 - 1:40 - cena ok 27zł/l Fuchs Silkolene Comp 2 plus po dotarciu 1:50 - cena ok 35zł/l https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=6702.1L Fuchs TITAN SYMIX SL po dotarciu 1:100 - cena ok. 50zł/l (Odpowiednik Amsoil) P.S. Na dotarcie mineralny np. Motul 100 lub inny podobny.Silnik się szybciej "układa" bo olej gorszy Nie o to chodzi... stosując do docierania olej mineralny unikamy m.in. zapiekania pierścieni... Spala sie on w mniejszym stopniu niż syntetyczny i dzieki temu w pierwszej fazie docierania- gdzie występuje dużo wyższa temperatura w węzłach tarcia on ciągle jest - nie spalił się... SMARUJE!
choina Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Panowie a czy silniki DA są odpalane pierwszy raz w fabryce? Mój śmierdzi paliwem i znalazłem czarny osad w miejscu mocowania tłumika. Na łapach natomiast delikatne okrągłe wytarcia, tak jak by był przykręcany.
Boogie Opublikowano 10 Grudnia 2008 Opublikowano 10 Grudnia 2008 Tak. Silniki te sa zawsze odpalane w fabryce. Piekny zapach, gdy opakowuje sie go, czyz nie
Władek Opublikowano 11 Grudnia 2008 Opublikowano 11 Grudnia 2008 Informacja o Motulu 800 pochodzi od dystrybutora silnków DA z Warszawy. Stwierdził on, że Motul 800 sie nie nadaje. A kto jest dystrybutorem w Warszawie? Ja mogę powiedzieć, że razem z kolegami latamy na Motulu już dobrych kilka lat i każdy z nas lata po kilkadziesiąt jak nie więcej godzin w sezonie. Jeszcz nie przytrafiła się żadna awaria spowodowana przegrzaniem silnika lub uszkodzeniami związanymi ze złym smarowaniem. Prędzej zaszkodzi zbyt duża ilość oleju. Kilka lat temu sam robiłem próby i latałem na Motulu silnikiem 3W i mieszałem olej 100:1. Silnik ma się dobrze do dziś.
motyl Opublikowano 11 Grudnia 2008 Opublikowano 11 Grudnia 2008 A ja powiem przewrotnie Wkroczyłem w grono PPG, tam też motorki 2t o troszkę większych mocach i pojemnościach. Pytanie o olej zadałem jako pierwsze i polecają albo Castrola TT, albo MIDLANDA z Castoramy. Midland jest szwajcarskim olejem, niektórzy wylatali po kilka set godzin na nim bez kłopotów Cena flaszki 0,6l to 15zł
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.