Jump to content

Tower Pro 2408 21T


Wojtass_nt

Recommended Posts

Witajcie.

 

Mam silnik Tower Pro Outrunner 2480 21T i latam na śmigle APC E Style 8x6.

Jak niektórzy wiedzą używam go w moim Yaku 54 z EPP od niecałego miesiąca.

 

Z początku jeden pakiet latałem na 8x4 ale pech chciał, że niefortunnie się złamało a w zapasie miałem tylko 8x6.

 

Wszystko było fajnie, model latał pionowo jak burza lecz nagle coś zaczęło się dziać dziwnego.

Mianowicie po kilku sekundach (może 3) model nie ma mocy aby lecieć już pionowo w górę.

No i tak sobie latałem myśląc, że to wina slabej jakości pakietów (wow-rc 1000mAh 20C). Wreszcie wyposażyłem się w multimetr i sprawdziłem cele. Okazało się, że ładowarka przeładowywała w obu pakietach 3cią celę o jakieś 0,15. Wymieniłem nadwyrężone cele na nowe i zadowolony, że już wszystko będzie ok wybrałem się na latanko.

 

Ku mojemu zdziwieniu :shock: praktycznie nic się nie zmieniło.

 

Wczoraj kończyłem latać jeden pakiet i przy niskim przelocie nad pasem do lądowania w celu ponownego podejścia wpadłem w osta... Niby nic, nawet nie było go widać. Na pozór żadnych uszkodzeń.

Wymieniam pakiet na nowy i silnik dziwnie drga, warczy i pipka. Odkręciłem go z mocowania i zobaczyłem, że jeden drucik idący od czarnego kabla do uzwojenia jest przepalony.

 

W domu postanowiłem odwinąć jedną pętelkę razem z pozostałymi 2 drucikami i przylutować na nowo.

Silnik działa. Jednak nadal brak mu mocy. Nic się nie zmieniło po za tym, że już nie jest spalony.

Otrzymałem dzisiaj nowiutkiego Zippy 1000mAh 25-35C i znowu test w powietrzu.

Dalej to samo. Żadnego wzrostu mocy.

 

Na zakończenie dodam, że wzoruję się na tym co w swoim Su-26 ma Diem. Teraz już nawet pakiet mam identyczny. Wg jego relacji jego model ważący tyle samo leci pionowo do góry już na 75% gazu dopóki nie zniknie z oczu.

 

Macie jakieś pomysły co mogę zrobić?

Przezwoić na nowo silnik? Czy jeśli przezwajał bym te uzwojenia na których przepalił się drucik to czy mogę użyć drucików z Cd-romu? Średnica wygląda na taką samą ale kolor bardziej jasny.

Link to comment
Share on other sites

technika idzie do przodu ale czesto zapominamy o podstawach - a może poprostu nie są one znane . Otóż magnesy neodymowe bo takie w wiekszości silników 3f siedzą nie są odporne na wysokie temperatury . Jeśli przez przypadek po locie niewystudzi się gorącego silnika a na dodatek np podczas transportu przykryje go czymś -przypadkowo (szmata , koc może kurtka w samochodzie rzucona na model) mamy cały komplet magnesów do wymiany . Dawniej jak pamietam keller , ultry graupnerowskie chyba tez miały ostrzezenie by zapewnić właściwą wentylację .

Normalnie w czasie pracy silnik jest chłodzony -tym bardziej w deproniakach .

inna możliwość to uszkodzenie regularota i rozjechanie faz

Link to comment
Share on other sites

No więc tak.

 

Silnik nie jest niczym osłonięty. Zarówno z boku jak i z przodu ma dostęp do powietrza.

 

W samochodzie też nigdy nie był niczym przykryty.

 

Zauważyłem takie coś. Jest 9 uzwojeń ale magnesów 12. Tak ma być?

 

Regulator od samego początku robił się ciepły już po chwili.

 

Mam identyczny w innym modelu. Mogę go sprawdzić.

 

A ktoś ma jakieś inne pomysły? :)

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze 2410 12 i ten silnik niby jest słabszy ale na tym samym śmigle robi nieźle wiatru. Właśnie skończyłem go testować w tym modelu.

 

Również sprawdziłem ten silnik 2808 21T ze śmigłem 8x43 GWS i muszę przyznać, że kurde robi wiatru jeszcze więcej!!

 

Czyli używać śmigła o mniejszym skoku. No dobra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.