Skocz do zawartości

mniej wiecej tak wyglada moja zabawka


kankrz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przymierzam sie do ostatniej proby polutowania ogniw A123. Ma byc bez blaszek , bezposrednio ogniwo do ogniwa. Jesli nie wyjdzie to kupuje gotowego lipola 5S

 

 

A jak będziesz musiał rozlutować do co zrobisz :?: Wyrzucasz cały pakiet :?: bo z doświadczenia mówię Ci - A123 też się psują :twisted: rzadko bo rzadko ale ....

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Jeszcze nie wiem jak to zrobie. NiCd dawaly sie 'rozlamywac' , mozna tez probowac grzac dmuchawa. Nigdy nie robilem na blaszkach , ponoc swieca przy duzych pradach. No bez przesady 80W kobla powinna wystarczyc do polutowania.

Opublikowano

A123 mają wentyl bezpieczeństwa na środku bieguna więc jak chcesz je polutować bez użycia blaszek?

Opublikowano
No bez przesady 80W kobla powinna wystarczyc do polutowania.

_________________

Czesc

Nie, zebym byl taki madry, ale z mojego doswiadczenia (troche juz lutuje 8) ) wynika, ze potrzeba ok. 150W. Latwiej, szybciej i nie grzejesz ogniw.

Wojtek

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Ogniwa ( w tym A 123), lutuję 200W. Z zaworkami możesz mieć problem, z drugiej strony: 200A przez blaszki też by mnie nie przekonywało....

DPR jest tylko do 100 A. Jedynym (?) rozwiązaniem wydaje się być Eaglee tree i sonda Halla.

DPR mam a koło Eglee tree chodzę jak kot koło słoniny już ponad rok bo jest i wysokość i prędkość i prąd na jednej osi czasu.

- Jurek

Opublikowano

Jurek , masz na mysli ten ?

Czy ten ?

 

Pierwszy latwiej jest podpiac do zasilania, odczyty w locie ale drogi jak diabli. Ten drugi znacznie tanszy, mozna od biedy zrezygnowac z GPS i kupic tylko sonde do wysokosci , prad do 150A.

 

tak czy inaczej : wiecej sprzetu niz talentu :)

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Napisałem Eagle Tree a faktycznie Seagul byłby lepszy, 4 złączki na zasilaniu mniej i jest sonda (była) do 200A montowana na kablu do regulatora. Jest Seagul bez nadajnika, tylko do odczytu po lądowaniu. Coś koło 130$. Eagle Tree z wyposażeniem w pozostałe sondy też tak wychodzi. Jakiś czas jeszcze będę się tylko ślinił..... - Jurek

Opublikowano

Nie wiem gdzie szukac tego Seagul'a za 130$. Na tej stronie ktora zapodalem jest Seagul bez nadajnika ale za 300$ , do tego musisz dokupic sonde pradowa i np. GPS. Wychodzi na to, ze ta puszka za 300$ nic nie robi tylko rekorduje dane z sond. Wiec skad oni wzieli taka cene ?

 

Sonda 140A to 60$ a GPS to dodatkowo 150$. No i nie ma nawet kawalka wyswietlacza aby podejzec dane juz na lotnisku. Trzeba loptopa wozic. Wychodzi 500$ jak nic - drogo.

 

Eagle tree jest sporo tanszy ale bardziej klopotliwy do podlaczenia (pomiar pradu). Normalnie walczymy z dlugoscia kabli zasilajacych a w tym przypadku dokladamy sobie.

 

OK , juz znalazlem tu

za 150eur , sonda 50eur - do przyjecia..

  • 1 miesiąc temu...
Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Śliczne to to.....Hmmm,

Mój Jataro Fantazy lub Fantazo Jantar troszkę wyhamowany ale posuwa się...

Utknąłem przy próbie sensownego wepchnięcia 2 serw do pionowego- Jurek

Opublikowano

Na nieszczescie znowu sie u nas rozpadalo tak wiec z lotow nici. Tak apropos upychania to mimo przeniesienia serv w bezuzyteczna czesc kadluba , miejsca jest nadal malo. Mialem problem z upchnieciem baterii odbiornika (4x2700). Dopiero 'rekonfiguracja' w podwojny stic pozwala zmiescic je na ogniwach napedowych. Na logger pozostalo bardzo malo miejsca - tuz przed napedowkami. Jak przyglebie to logger i reg pojda w diably.

Opublikowano

Nie wiem czy nie powinienem z tym do dzialu warsztat ale moim zdaniem lepiej bedzie tutaj - wszystko w jednym miejscu.

Chodzi mi o zamocowanie smigla na wale silnika. Otoz wal jest fi 6mm , smiglo skladane weglowe RF. Wal jest gladki , bez jakiegokolwiek wpustu czy podtoczenia. Jak zrobic aby to smiglo nie odfrunelo.

Wyglada to tak, ze piaste zaciska sie to dwoma srubami ( srubkami na imbus) ktore maja gwint w weglu. Wiadomo ze latwo taki weglowy gwint przekrecic. Obawiam sie ze smiglo mi ucieknie. Przy stalowej piascie , mozna bylo dokrecac na max. Teraz jest weglowa. Nie wiem moze klej jakis , tylko jak to potem w razie potrzeby zdjac ? Nie mam mozliwosci wyfrezowania niczego w wale , jest pewnie utwardzany powierzchniowo , dremel nie da rady. Ponoc lokcite jest OK i mozna go potem zneutralizowac przez podgrzenie ale nigdy nie praktykowalem. Prosze o jakies sprawdzone patenty.

 

serdecznie pozdrawiam - Krzysiek

Opublikowano

Zeszlifowalem wal dremelem , poszlo latwiej niz sie spodziewalem. Trudno bedzie zgubic to smiglo. Ciag jest naprawde duzy, na moje oko 30% wystarczy do wznoszenia, chyba przegialem z iloscia ogniw :)

Opublikowano

Czesc

Mnie zdarzylo sie zgubic taka piaste z lopatami. Oczywiscie wal mialem "wyfrezowany" szlifierka.

Bedac na zawodach pytalem kolegow-pilotow latajacych od lat F5B jaki maja na to sposob.

Okazuje sie , ze spilowuja wal tylko z jednej strony i dociskaja tylko jedna sruba. Tak lepiej trzyma i smiglo nie odfruwa!

Wojtek

Opublikowano

Zeszlifowalem z jedej strony. Dokrecenie jednej tylko sruby jak najbardziej ma sens - tak zrobie. Narazie dokrecilem dwoma ale zmienie to. Dzieki

 

PS Pisata nie jest weglowaa, tylko tak wyglada :) Czerniony dural - dalem sie zmylic.

Opublikowano
PS Pisata nie jest weglowaa, tylko tak wyglada Czerniony dural - dalem sie zmylic.

 

O k... :!: moja tez. Tzn. ta belka, w ktorej jest otwor na wal i do ktorej przykreca sie lopaty. Reszta jest jak najbardziej z wegla :).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.