kankrz Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Co ciekawe na 6S jest OK. Teoretycznie to 'ponadkwadratowe' smiglo (15/16) jest ciezsze ale lopaty sa bardzo waskie wiec moze warto sprawdzic jak bedzie. Czy 15/13 jest za ciezkie ? Na stronce plettenberga pisza ze ten silnik pociagnie i 17/10. Dzisiaj poprobuje wylaczyc odciecie na poczatek. O efektach napisze , moze sie komus przyda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Wojtek to może niedokładnie określił, śmigło może być za ciężkie nie dla silnika ale Twoich akumulatorów 4s. 6s są sztywniejsze i wytrzymują obciążenie..Bez pomiarów napięć i prądów ciężko coś sensownie doradzić. Warto też sprawdzić soft regulatora, w większości CC można zmieniać cały soft. Czy tam nie jest coś pokopane ? Przez analogię - kupiłem Cell Pro -10 z nowszym softem i nie miał kilku funkcji dla których ją kupowałem. Po zmianie softu na starszą wersję - wszystko co chciałem jest. Jeśli masz możliwość zmiany to sprawdź. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Juz wszystko dziala jak nalezy. Obnizylem cutoff do 6V. Oblot w najblizszy weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 A nie chciales dac wiary i musiales sie zapytac za granica :evil: :wink: 8) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Heh , no wiesz , kto pyta nie bladzi Ciekaw bylem co napisza.. Probowalem RF 15/16 slim , ciag bez roznicy wiec zostaje przy 17/13. pozdrawiam - KK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Dzięki Krzysiu, na chusteczki jeszcze mnie stać, starłem...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Jakie chusteczki ? Nie kumam Jerzy, do placzu cie doprowadzilem ? pozdro - Kristof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 W to że nie kumasz to akurat wierzę. Gdybyś kumał to by Ci w Polsce dali zarobić, nie ? Kiedyś znak równości stawiano: pijana baba = małpa z karabinem maszynowym; należałoby jeszcze dodać: = modelarz, któremu nie chce się przeczytać instrukcji obsługi ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Probowalem RF 15/16 slim , ciag bez roznicy wiec zostaje przy 17/13. Masz na chacie "jakis" amperomierz? Nie znam parametrow tego silnika, nie chce mi sie szukac, ale na oko ten zestaw pobierze pod 100 A albo wiecej. Jesli sie nie myle, to troche za duzo dla twoich akumulatorow. Liczyles jakims Motocalckiem czy innym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Wiec tak : wg producenta przy Uz=18.2V i CamProp 17/10 nalezy sie spodziewac pradu 86A. Moje smiglo jest ciezsze wiec faktycznie, przy sztywnym napieciu pakietu mogloby wyjsc ponad 100A. Z drugiej jednak strony, przy 6S napiecie (uwzgledniajac jego spadek pod obciazeniem) powinno byc nizsze niz 18V. Jesli zalozyc ok 2.5V/cell wyjdzie ok 15V co przy 17/10 da prad rzedu 60A (wg producenta). Wiec nie powinno byc az tak zle. Mam smiglo CamProp 17/10 ale narazie nie robilem z nim prob. Byc moze zaloze je jesli bateria bedzie sie mocno grzala. Niestety, nie mam czym zmierzyc pradu. Myslalem o logerze ale narazie chce polatac tym co mam. Moze pozniej go dokupie jesli model przezyje pierwsze loty i latanie nim bedzie mi sprawialo przyjemnosc. Motocalc nie radzi sobie z obliczeniami przy tym smigle. Co do A123 to pomysl byl od samego poczatku chybiony. Te ogniwa sa dobre do 60-70A (tak bynajmniej pisza ludzie). Na zywotnosci tych bateri specjalnie mi nie zalezy, jesli wytrzymaja lato to fajnie , jesli nie to trudno - kupie 5S lipo , powinny wejsc do kadluba. Niestety zapowiada sie overtime w weekend wiec byc moze oblot przesunie sie o tydzien pozdrawiam - Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 No coz. Przy tej wadze i rozpietosci modelu jakas straszna rakieta to nie bedzie. Ale w koncu to nie jest model zawodniczy, wiec nie ma problemu. "Kwadratowe" smiglo na niewiele sie zda, bo bedziesz potrzebowal jednak troche tego ciagu. To prawda, ze przy takich pradach to tylko porzadne LiPole. Np. moj accu FlightPower 4500 Evo 30 Premium znosi prady (w moim przypadku) 140-230 A (zalezy od smigla). No ale latam na silniku jednorazowo nie dluzej niz kilka sekund. ps Jestes pewny, ze do swojego kadluba wcisniesz accu 5S? Te znoszace duze rozladowania, uzywane np w F5B maja z reguly 40 mm szerokosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Dokladnie posprawdzam wymiary zanim kupie. Na rcgroups pisza cos o nowych ogniwach zdolnych do 400A. No ale wtedy to i nowy model bedzie potrzebny , i reg , i smiglo ... ech to nie ma konca pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Model oblatany , bedzie duzo radochy z niego bo lata wspaniale. A tu filmik : drugi film - drugi lot : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Gratulacje. Trochę krótki ten filmik, przydałoby się kilka ujęć z niskim przelotem na dużej prędkości, aby posłuchać jak ten model "brzmi". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 4 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2009 Kamerzystka mi sie zagadala z kolezanka wiec malo krecila i montowalem z tego co bylo. Nastepny film bedzie lepszy, ma byc duzo lepsza kamera. Ten robiony byl kompaktowym aparatem cyfrowym i model blyskawicznie znikal. Model 'brzmi ' swietnie i chodzi jak po szynach. Oczywiscie wymaga regulacji ale jestem b. zadowolony. Model jest bardzo szybki na klapach 'speed' , dobre wznoszenie na silniku , fajnie lata na plecach. nie wali sie w kora - polecam. Z ostaniej chwili : Niestety , jak to w tym sporcie bywa nie obeszlo sie bez kraksy. W zasadzie nie byla to stricte krasa - zaczepilem smiglem o trawe. Pech ze na pelnym gazie Urwalo lopate, przednia wrega ukrecona i niestety CC125 do wymiany. Wyrwany silnik zakrecil przewodami i urwal jeden z nich , z kawalkiem sciezki rega. Bywa. W drodze nowy CC125 i .... Neu 1512/1D + 6.7:1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 11 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Wlasnie skonczylem montowac drugi filmik z drugiego wyjscia Xperience w plener oto link : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 11 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Z ostaniej chwili : Niestety , jak to w tym sporcie bywa nie obeszlo sie bez kraksy. W zasadzie nie byla to stricte krasa - zaczepilem smiglem o trawe. Pech ze na pelnym gazie Urwalo lopate, przednia wrega ukrecona i niestety CC125 do wymiany. Wyrwany silnik zakrecil przewodami i urwal jeden z nich , z kawalkiem sciezki rega. Bywa. W drodze nowy CC125 i .... Neu 1512/1D + 6.7:1 Czesc Mialem identyczna przygode ale skonczylo sie tylko na wymianie lopat. Zostaly doslownie odciete przy zetknieciu z murawa; no i w konsekwencji troche majtnelo modelem (zbyt niski przelot :| ). ps silnik F5B w takim modelu, hm... . Twoje A123 raczej nie dadza rady. Jakie smiglo masz zamiar przykrecic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 11 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2009 Silnik lsni i gotow Smiglo ? Zamowilem RF17/18 ale i 17/13. No zobaczymy. Najpierw sprawdze te smigla na 'starym' silniku. Ten Neu ma ogromnie grube przewody wyprowadzone , konieczne beda goldy 6mm.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 12 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Konektory 6mm to standard. O smigle 17/18 do tego modelu raczej chyba zapomnij. Jesli dobrze pamietam aktualny mistrz Belgii F5B w swoim Avioniku ma ten silnik chyba z takim samym smiglem (od Sergieja) i Lipo 4S. Naped ciagnie do 300A. Gosc na silniku nie lata jednorazowo dluzej niz 3 s. ps przewody silnika i regla lutuj bezposrednio, bez konektorow (lutownica 150 W to naprawde minimum). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kankrz Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2009 Troche przegialem z tym silnikiem. Ten typ nie bardzo sie nadaje do xperience i prawdopodobnie zaczeka na nowa rame. Z Plettenbergiem wznoszenie jest wystarczajaco dobre. W drodze sa nowe smigla od RF , wspomniane 17/18 i 20/13 , chce je sprawdzic. Neu narazie wedruje do szuflady. Zbieram sie teraz do nowego projektu (silnikowka od Hangar 9). pozdrawiam - Krzysiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.