longhorn_art Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 F22 Raptor z EPP 10mm i 8mm do bezstresowego polatania w parku. Próbowałem różne kombinacje śmigieł i 6x3 to jest coś genialnego dla szybkich parkflyerów. Dane modelu: długość: 102 cm rozpiętość 70 cm waga 518 gramów z pakietem 4S 1000mah 75C silnik T-motor F60 ze śmigłem 6x3 - ciąg 1,5kg 660W regulator Skywalker 50A 2-4s odbiornik FS-IA6, 2 serwa Tower Pro MG90s, gyro Dualsky FC 120 pakiet 4s 1000mah 75C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 4S? Musi latać na nim jak diabeł! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longhorn_art Opublikowano 19 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 4S? Musi latać na nim jak diabeł! Najpierw latałem na 3s 1300, ale na 4s to lata jak prawdziwy jet, w sumie też fajne jest to, że od dołu jest biały i jak słońce się w nim odbija, to jak prawdziwy z daleka wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 ...silnik T-motor F60 ze śmigłem 6x3 - ciąg 1,5kg 660W... 1,5kg ale nie na tym pakiecie co masz? na tym pakiecie co masz daje może max 1100g. Tak czy inaczej nie dawałbym wiecej tej maszynce twoiej jak 105km/h, przecież nawet nie masz lekko zaokrąglonej krawędzi natarcia -8km/h w dół jak nic. Stery to masz ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longhorn_art Opublikowano 20 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 1,5kg ale nie na tym pakiecie co masz? na tym pakiecie co masz daje może max 1100g. Tak czy inaczej nie dawałbym wiecej tej maszynce twoiej jak 105km/h, przecież nawet nie masz lekko zaokrąglonej krawędzi natarcia -8km/h w dół jak nic. Stery to masz ok. Zaokrąglone powierzchnie nie robią różnicy przy EPP, zresztą te parkjety wszystkie latają tak samo, więcej zależy od elektroniki i masy niż od kształtu. Poza tym ma ten ciąg, może mieć większy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Chcesz mieć większą prędkość to zmniejsz rozmiar śmigła, chcesz dynamicznie latać zostaw to jak masz. Ciąg to nie prędkość. Którą wersję kv masz w swoim silników? Znalazłem, że 660W ma silnik F40 2400kv a nie F60? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 ...Poza tym ma ten ciąg, może mieć większy. ja wiem, że te silniki mają przerażające moce, zresztą jest już sporo im podobnych. Ja bym odrazu ściął krawędź natarcia na ostro w dół i nałożył jakąś warstwe masową na krawędź np tektura z klejem itp:). W takim stanie jak jest model to mniejsze śmigło nic nie da, bo i tak tylko połowa śmigła wystaje po za obrys domku. Moim zdaniem można by dużo wiecej ze sprzętu wyciągnąć nawet piankowego metodą kilku myków konstrukcyjnych a nie metodą mocy. Ciąg to nie prędkość. Tak i nie:) No napewno w przypadku stosowania śmigła z małym skokiemłopatek jak na 'odżutowiec' nie ma co sie szczycić ciągiem statecznym, bo już przy nie dużej prędkości ten stateczny ciąg nie ma dużo do powiedzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Generalnie EPP czy inne deprony sa słabym materiałem jeśli mowa o osiąganiu dużych prędkości, bo stawiają duży opór. Samo zaokrąglenie nie da dużo. trzeba by okleić model folią lub zalaminować. Ale wtedy przestaje to być model do latania koło nogi w parku, jak na parkjeta przystało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longhorn_art Opublikowano 20 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Generalnie EPP czy inne deprony sa słabym materiałem jeśli mowa o osiąganiu dużych prędkości, bo stawiają duży opór. Samo zaokrąglenie nie da dużo. trzeba by okleić model folią lub zalaminować. Ale wtedy przestaje to być model do latania koło nogi w parku, jak na parkjeta przystało. Silnik to F60 2500kv, ale zostawmy prędkość i ciągi w spokoju, nie to było celem budowy. Modelem fajnie się lata koło nogi, na mniejszych prędkościach, można poćwiczyć akrobacje i wylądować na brzuchu bez strat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Proponowałbym Ci dorobienie sterów kierunku na jednym serwie, miałbyś większą kontrolę przy lotach high alfa. A z gyro to już zupełnie cud malina by była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longhorn_art Opublikowano 20 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2019 Zostawiłem sobie furtkę na ster kierunku celowo nie wstawiając tam pręta od tyłu, aczkolwiek nie pasuje mi ster kierunku tylko w górnej części, fajne rozwiązanie to ma MIG2.88 z rcpowers, nastepny do budowy w EPP, to znaczy jeden już robiłem, tyle że z depronu oklejonego, długo nie posłużył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 ja wiem, że te silniki mają przerażające moce, zresztą jest już sporo im podobnych. Ja bym odrazu ściął krawędź natarcia na ostro w dół i nałożył jakąś warstwe masową na krawędź np tektura z klejem itp:). W takim stanie jak jest model to mniejsze śmigło nic nie da, bo i tak tylko połowa śmigła wystaje po za obrys domku. Moim zdaniem można by dużo wiecej ze sprzętu wyciągnąć nawet piankowego metodą kilku myków konstrukcyjnych a nie metodą mocy. Tak i nie:) No napewno w przypadku stosowania śmigła z małym skokiemłopatek jak na 'odżutowiec' nie ma co sie szczycić ciągiem statecznym, bo już przy nie dużej prędkości ten stateczny ciąg nie ma dużo do powiedzenia. Przeznaczeniem śmigła jest wytwarzanie ciągu. Odbywa się to zwykle przez przetwarzanie mocy otrzymanej od silnika na napęd modelu w postaci ciągu, służącego do pokonywania oporów aerodynamicznych modelu a jednocześnie nadającego mu prędkość potrzebną do utrzymywania się w powietrzu lub umożliwiającego uzyskiwanie pożądanej wysokości, z której mógłby wykonać lot ślizgowy.Śmigło musi być przystosowane do możliwie najlepszego wykorzystania mocy rozwijanej przez silnik. I jeszcze jedno (dla wszystkich piszących i czytających, nie tylko dla Rah66) - pisownia. Wiem,że to nie forum poprawnej polszczyzny ale Panowie i Panie.... Ze względu na sens powyższej wypowiedzi i ortografię wyraz: -odrazu - poprawna pisownia "od razu" - po za - poprawna pisownia "poza" - napewno - poprawna pisownia "na pewno" - odżutowiec - poprawna pisownia "odrzutowiec" - nie dużej - poprawna pisownia "niedużej" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 21 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2019 ...Przeznaczeniem śmigła jest wytwarzanie ciągu... Nie rozumiem, co ma na celu pisanie treści typu 'przeznaczeniem śmigła jest wytwarzanie ciągu ? przeznaczeniem silnika jest napędzanie śmigła? itp? Śmigło kręcące się powoduje ciąg, a to powoduje, że model może lecieć i uzyskiwać pożądane wysokości? Co do ortografii do prawdopodobnie dobrze prawisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Ciąg powoduje to, że model przemieszcza się względem powietrza, dzięki temu możliwe jest wytworzenie siły nośnej przez skrzydła ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi