Jump to content

Dobór silnika do Extrima 3D :-)


Dombuś

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

Ja natomiast poleciłbym Ci ten silniczek, do extrima <550g jest ok. Nie znam Twoich umiejętności ale mój extrim na podobnym silniku (innej firmy, te same parametry) robi zawis przez prawie cały lot, a na pakiecie 3S 1000mAh mam 10 minut lotu, tyle że latam raczej "agresywnie".

 

Norbert bez obrazy ale ten silnik jest za wielki do Extrima, potrzeba do niego większego pakietu i waga całości jest ogromna :?

Link to comment
Share on other sites

ale ten silnik jest za wielki do Extrima, potrzeba do niego większego pakietu i waga całości jest ogromna :?

 

Marcinie,

Ja takowy posiadam i mój Extrim lata na nim jak przecinak i ma super zapas mocy.

Wyjście z zawisu w górę na 2/3 gazu.

Może i trochę jest za mocny (i przez to za ciężki), ale przynajmniej wiem że nie latam jakąś tam kartką papieru :-P. Mój Extrim waży mniej niż 700 gram (z pakietem 1800mAh 25C), co przy powierzchni jego skrzydeł i tak daje bardzo dobry współczynnik obciążenia na 1dm2.

A że mieszkam nad morzem i często u mnie wieje, to taki ciut cięższy model jest OK.

 

Dombuś,

A tobie tak naprawdę to proponuję lekturę poniższych topików, zamiast zakładania kolejnego wątku o Extrimie:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=2157&highlight=extrim

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1053&highlight=extrim

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=3696&highlight=extrim

 

Myślę, że ilości sprzętu i konfiguracji tam podana jest tak szeroka, że znajdziesz sobie takową, która będzie odpowiednia dla Ciebie

Link to comment
Share on other sites

ale ten silnik jest za wielki do Extrima, potrzeba do niego większego pakietu i waga całości jest ogromna :?

 

Marcinie,

Ja takowy posiadam i mój Extrim lata na nim jak przecinak i ma super zapas mocy.

Wyjście z zawisu w górę na 2/3 gazu.

Może i trochę jest za mocny (i przez to za ciężki), ale przynajmniej wiem że nie latam jakąś tam kartką papieru :-P. Mój Extrim waży mniej niż 700 gram (z pakietem 1800mAh 25C), co przy powierzchni jego skrzydeł i tak daje bardzo dobry współczynnik obciążenia na 1dm2.

A że mieszkam nad morzem i często u mnie wieje, to taki ciut cięższy model jest OK.

 

Zgoda, to już zależy co kto woli i ile ma pieniędzy :) mniejszy silnik- tańszy pakiet :)

Link to comment
Share on other sites

meteor, na silniku masz 20g roznicy.

Silnik z Twojego linku ma około 700g ciągu. Biorąc pod uwagę że extrim do lotu waży około 450-550g to jak dla mnie - podkreślam - troszkę mało.

Ale może to takie moje zboczenie że zawsze wolę mieć zapas mocy a latać na połowie gazu.

Wiem że nie ma silnikow uniwersalnych ( niestety ) jednak ja do extrima planuję właśnie ten z mojego linku. Owszem pakiet Ty masz 1000 a u mnie planowany jest 1500-1750 bo takimi dysponuję.

Jesli już silnik o ciągu tak koło 1kg i tanio miałoby być to rownie dobrze ten:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5689&Product_Name=Turnigy_2213_22turn_924kv_17A_Outrunner

Może kiepskie porownanie modeli ale pod wzgledem wagi podobne , mojego nemo ten silnik ciągnie jak oszalały. Az zalozylem mniejszy z obawy że się nemuś rozleci. :-)

 

Norbert bez obrazy

Ależ ja się nie obrażam , bo niby za co :)

Link to comment
Share on other sites

Mars_2000, z ciekawości zdradz mi proszę jakiego regla użyłeś przy tym silniku i pakiecie. Bo mam 30A i 40A , wagowo podobne i zastanawiam się którego użyć w tym zestawieniu do extrima ktorego narazie niestety mam dopiero w planach

Link to comment
Share on other sites

Norbert,

Zdradzam Ci cały mój "sekret" w tym temacie :mrgreen:

- silnik Turnigy 3530C - 78 g

- regiel Turnigy Plush 40A - 33 g

- zasilanie Polyqyest 1800 mAh 20C - 150 g

- odbiornik Rex 5 Plus - 10 g

- 2 x E-Sky 9 g na lotkach + 2 x HXT900 9 g na ogonie

- koła piankowe 60 mm - 18 g

- śmigło SF 10x4.7 (twarde z HobbyCity).

 

Extrim AUW waży 700 gram. A jako, że nie jestem specjalnie przewrażliwiony na punkcie zbijania wagi na czymkolwiek się da w modelu, to uważam, że ta waga jest ok. Mi, przynajmniej, lata się rewelacyjnie i nie boję się przez to śmigać nim nawet w dość wietrzne dni.

Link to comment
Share on other sites

Mars_2000, dzieki.

Widzę że mamy podobne upodobania , ja też wolę ciut więcej wagi i zapas mocy bo nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać. A dzieki temu ja mimo pogody jak za oknem jeszcze latam kiedy wieje tak że czapka z głowy jeszcze nie spada , a inni z lżejszymi modelami niestety skazani są już na symka.

U mnie również w takim razie będzie regiel 40A, do tego pakiet 1750 rhino jeszcze nie wiem czy 20 czy 25C. Serwa wszystkie HXT900, śmigło mam w tym rozmiarze ale GWS więc będę się musiał zaopatrzyć.

A koła... nie wiem czy są w zestawie , jesli nie to też coś z pianki zapewne.

Jaki masz czas lotu na swoim komplecie?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

OT: No popatrzcie, jeszcze niedawno (trzy tygodnie?) Norbert pytał o silniki i z jego postów wynikało, że jest raczej w tej kwestii zagubiony aż tu nagle sam udziela porad !!! Do tego udziela porad w zakresie doboru silnika do modelu którego według informacji na forum nie posiada i nie posiadał :) Norbercie, taka drobna uwaga, czytając Twój tekst mam wrażenie, że wypowiada się ktoś kto na Extrimie zęby zjadł, ja wiem że to nieprawda ale wielu o tym nie wie i ślepo zaufa Twoim poradom, weźmiesz za ich decyzje odpowiedzialność?

Link to comment
Share on other sites

przemek_pc, no popatrz , jakoś to co napisałem o silniku pokrywa się z osprzętem Mars_2000.

Modelu nie mam i nie kryje sie z tym , wrecz pisalem ze nosze sie z zamiarem zakupu dopiero i dlatego Marcina zapytałem o jego osprzęt.

Natomiast moje zainteresowanie extrimem przedkłada się na sporą liczbę godzin przeszukiwania internetu i informacji o nim.

A wypowiadać swoją opinię zwłaszcza jak widać po relacji Marcina w miare trafną chyba mam prawo.

Czy Ty Przemku masz jakieś uprzedzenie do mnie że postawiłes sobie ostatnio za cel uszczypliwośći? Coś Cie gryzie? Jesli tak to wyrzuć to z siebie i Ci ulży, a nie walisz OT ktory nic sensownego do tematu nie wnosi.

Poza tym wyraznie zaznaczylem : "jak dla mnie - podkreślam - troszkę mało."

Dodałęm też że JA lubie miec zapas mocy i moc potem silnik wykorzystac w ciut większym i cięższym modelu. Skoro Extrim lata na takim dobrze to o co chodzi?

Według Ciebie trzeba koniecznie mieć model by się wypowiedzieć? Bo według mnie wystarcz znać wagę modelu i fakt do jakiego rodzaju "latadeł" się zalicza oraz jak nim latać właściciel zamierza.

Wiec nie doczytałeś czy tak się czepiasz ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Norbercie, nic do Ciebie nie mam ale piszmy o rzeczach które mamy/mieliśmy/testowaliśmy. Jak możesz pisać "jak dla mnie za mało mocy" jeśli nie latałeś Extrimem w takiej konfiguracji? Z doświadczenia w rc car wiem, że cyferki podane w parametrach silników mówią niewiele więc jeśli na podstawie danych katalogowych producenta sugerujesz, że "jak dla mnie za mało mocy" to trudno nie być uszczypliwym :)

Link to comment
Share on other sites

Przemku , widzisz umknął Ci jeden fakt.

Silnik ktory zaproponowałem posiadam. Więc wiem jak mają się cyferki do tego co jest faktycznie. Jeśli silnika nie posiadam to nie wciskam tandety.

meteor, zaproponował swoją konfiguracje, Mars_2000, z kolei swoją która jakoś zawiera proponowany przeze mnie silnik. Czy Ty posiadasz którys z wymienionych silników by móc coś o nich powiedzieć?

Oparłem się na relacji meteor, który opisał zastosowany przez siebie silnik i nie mam podstaw by nie zaufać temu co pisze skoro go ma, uznałem , że wolałbym mieć większy zapas mocy, podałem swoją propozycje silnika który MAM , Mars_2000, napisał że właśnie na takim lata i jest ok. Coś mi umknęło czy nadal masz jakieś uwagi?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.