dp Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Ja kupiłem go na Allegro. Swego czasu był gość, który sprzedawał modele z X-Models, ale teraz go nie widzę. Była wystawiona do sprzedaży wersja 3.1m za bagatelka 1600zł golas. Ja kupiłem model złożony z zamontowanymi serwami w skrzydłach, chyba HS125, ale nie oblatany. A gdzie w Polsce można kupić silniki Roton ? Cena w porównaniu do Megi dość korzystna a i zakres mocy szeroki. Do silnika Roton 600 podane jest zasilanie 3s-5s, jakie będzie optymalne zasilanie ? Bo raczej przy 3s to 600W z niego ciężko będzie wydusić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyr994 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 A gdzie w Polsce można kupić silniki Roton ? http://mixmodel.esco.pl/index.php?cPath=11_18_25 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Do silnika Roton 600 podane jest zasilanie 3s-5s, jakie będzie optymalne zasilanie ? Bo raczej przy 3s to 600W z niego ciężko będzie wydusić. Cześć. Nie potrzebujesz 600tki, wystarczy Roton 500, ma on średnice 36 mm, Roton 600 jest znacznie większy. Wydaje mi się, że nie wejdzie do kadłuba. Moim zdaniem 400tka dałaby sobie radę, ale jeśli chcesz mieć zapas to myślę, że Roton 500 to doskonały wybór. Myślałem o zakupie Sworda 3.1 m w wersji Performance w Anglii, ale cena jest zabójcza. :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertK Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Wracając do zabezpieczenia skrzydeł tasmą ,patent sprawdzony również w szybowcu akrobacyjnym rozp.4 m i 7 kilo wagi z turbiną na plecach :mrgreen: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabork Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 kiedyś kupiłem w Multiplexie plastikowe zatrzaski mocujące skrzydła - niestety nie mam już opakowania, nie podam numeru katalogowego. Jedna część to bolec (pogrubiony w dwóch miejscach), druga - ponacinana tulejka. Póki co sam używam taśmy a w/w elementy leżą w pudełku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 6 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 W końcu coś ruszyło w temacie Sworda. Model został zelektryfikowany i zostało przebudowane wyposażenie kadłuba. Było tak: jest tak: Wszystkie półki pod serwa oraz wręga silnikowa zostały zrobione z płytki węglowej 3mm. Pod maską ukrywa się Mega ACn 22/45/3E, regulator Dynam 60A: Model zatankowany prądem: Mocowanie skrzydeł wykombinowałem sobie na malutkich bagnecikach węglowych i śrubkach nylonowych: Model próbowałem zasilić pakietem 3s, ale ciąg był mizerny. Podłączenie pakietu 4s dało zadowalający mnie rezultat. Aby model prawidłowo wyważyć musiałem dodać 300g ołowiu na dziób :crazy: Miejsca w kadłubie jest jeszcze całkiem sporo więc upchnę większy pakiet. Śmigło o rozmiarze 13/8, ale potrzebuję kołpak turbo o średnicy 47mm, ktoś wie gdzie można takowy dostać ? Model w wersji RTF waży 3300g. Oblot na dniach jak pogoda się zrobi bardziej lotnicza niż barowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 gozdek1@wp.pl Poprzednio napisałem że cała produkcja "idzie " za granicę , ale zaintersowni tymi modelami moga zapytać Maćka , bo być może będzie przedstawicielem na Polskę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Przepraszam, dobrze to poskładałem ? Model 2,5m; Mega 22/45/3 (300g), regulator 60A, pakiet 4s, 300g ołowiu na nos i masa do lotu 3300g ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr3cik Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Producent w wersji szybowcowej zaleca dołożenie 250 do 300 g na dziób, a tu silnik śmigło regulator i pakiet ważą jakieś dwa razy tyle. Może do ogona się jakaś cegiełka przykleiła;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Trochę to dziwne, ale na ogonie nie zauważyłem cegieł Po odcięciu noska było w nim ponad 300g balastu, w wersji szybowcowej zasilanie odbiornika zrobione jest z 5 cel 3700mAh to daje około 350g. Całe wyposażenie zostało przesunięte bliżej środka ciężkości, zamiast balastu jest silnik, który jednak jest przesunięty względem miejsca gdzie był balast, zamiast 5 cel 3700mAh jest pakiet 4s 2600mAh i 4 cele 2700mAh do zasilania odbiornika, około 400g. Przesunąłem pakiet do zasilania odbiornika do przodu + balast troszkę ponad 200g i jest przedni środek ciężkości, więc wszystko wydaje się logiczne. Ważąc wszystkie części wyszło ponad 3300g, no chyba że waga prawdy nie mówi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kr3cik Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Teoria głosi, że model w wersji bez napędu gotowy do lotu waży 2400g z możliwością dociążenia 1100g czyli nadal masz pole manewru Powodzenia przy oblocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Model w wersji RTF waży 3300g. no to już rasowy F3F na wiatr 15m/s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dp Opublikowano 14 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 I "bestia" poleciała. Oblot odbył się wczoraj w Lipowej koło Żywca przy dość znacznych podmuchach wiatru, wiało momentami jakieś 10m/s albo lepiej. Ilość balastu została jeszcze obniżona, ponieważ odlałem z ołowiu kształtki, które wsunąłem między silnik a ściankę kadłuba. Model poleciał z przednim wyważeniem podanym przez instrukcję i z pewnością odejmę jeszcze trochę ołowiu, ponieważ musiałem zaciągać lekko wysokość aby model leciał w poziomie. Model bardzo czuły na lotki i gwałtownie reagujący na ich użycie, zresztą nie ma się co dziwić, ponieważ lotka stanowi 60% długości krawędzi spływu. Użycie hamulca przy lądowaniu powoduje, że model praktycznie zatrzymuje się w miejscu, ale nie ma tendencji do przeciągnięcia i stabilnie opada. Silnik daję ciąg taki jak lubię, w locie pod wiatr idzie w pionie aż miło. Lot trwał jakieś 10min, wykonałem sześć wyciągnięć na wysokość około 100m, po lądowaniu (miękkim) nastąpiła kontrola temperatury pakietu i regulatora, która wypadła pozytywnie, pakiet cieplutki, regulator letni. Model wydaje ciekawy dźwięk, prócz świstu przy szybkim przelocie w momencie wykonywania gwałtownych manewrów przy użyciu lotek, końcówki skrzydeł wydają dźwięk, który kojarzy mi się z rysowaniem ostrym narzędziem po szkle. Przy następnych lotach postaram się nakręcić jakiś filmik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kgmodel Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Prawdę pisze , byłem świadkiem oblotu. Sword śmiga aż miło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.