pasior199292 Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 Witam, nabyłem Phoenixa 2400 w wersji KIT i usiłuję dobrać elektronikę.Nie mam zbyt dużego doświadczenia, dlatego tutaj prośba do Was Panowie. Moglibyście zerknąć czy to zestawienie ma sens? Może jest coś lepszego w podobnych pieniądzach a może coś nie wykorzysta potencjału w tym modelu? Dziękuję za pomoc.silnik: https://www.rchubiq.eu/volantex-rc-silnik-40231050kv-do-sbach-342-thunderbolt-756-1-p-706.html + łopaty 11x6 https://www.rc4max.com/graupner_-_lopaty_smigla_11x6,2423,4946.html serwa: https://hobbyking.com/en_us/corona-939mg-digital-metal-gear-servo-2-7kg-0-13sec-12-5g.htmlregulator: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-plush-32-40a-speed-controller-w-bec.html lipo: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-2200mah-3s-25c-lipo-pack.html
zipp Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 Twój wybór wygląda ok:-) Śmigło kup w nastiku bo rc4max to janusze i dodatkowo go nie mają... W kicie volantexa nie było śmigła z piastą i kołpakiem? Chyba było i jest ok na początek :-) Regulator może być 30A (i tak z zapasem np. https://hobbyking.com/en_us/turnigy-plush-32-30a-speed-controller-w-bec.html), chyba, że chcesz mieć na duży zapas i do przyszłego modelu..
pasior199292 Opublikowano 8 Września 2019 Autor Opublikowano 8 Września 2019 Ok dziękuję Czytałem na zagranicznym forum, że ten silnik średnio daje radę ale na start może będzie ok. Co do regla to chyba wolę wziąć od razu 40A.
zipp Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 Mocy silnika nigdy za wiele:), choć te silniki volantexa są ok. Sam latałem kilkunastoma ale z 850kV i dawały radę pociągnąć nawet śmigło 12x6,5, 11x8 Większy regulator to nie problem, a jeśli jest miejsce w modelu(a tu jest:-) to nawet zaleta..poza tym, że trzeba więcej zapłacić.
pasior199292 Opublikowano 8 Września 2019 Autor Opublikowano 8 Września 2019 W dniu 8.09.2019 o 18:49, zipp napisał: Mocy silnika nigdy za wiele:), choć te silniki volantexa są ok. Sam latałem kilkunastoma ale z 850kV i dawały radę pociągnąć nawet śmigło 12x6,5, 11x8 Większy regulator to nie problem, a jeśli jest miejsce w modelu(a tu jest:-) to nawet zaleta..poza tym, że trzeba więcej zapłacić. Piotrze a może mógłbyś zasugerować jakiś silnik do tego modelu? Gdzieś na forum widziałem post kolegi, który wybrał do Phoenixa Evo 2600 - DUALSKY ECO 2814C V2 kv860. Co prawda ten silnik jest teraz ciężko dostępny, ale może faktycznie warto kupić coś podobnego już pod ten regulator 40A.
aldik79 Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 Witam, posiadam phoenixa 2400 PNP, I jakoś nigdy nie narzekałem na brak mocy w orginalnym silniku. 4023/1050kv.
zipp Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 W volanteksie ASW28 (chyba dość zbliżony oporami i wagą do Phoenixa2400) założyłem silnik https://hobbyking.com/en_us/turnigy-gliderdrive-sk3-competition-series-3850-3-5-960kv.html ze śmigłem 12x6,5. Byłem dość zadowolony z osiągów. ASW28 i Phoenixem 2600mmm latałem też z oryginalnym silnikiem (850kV) i śmigłem (10x6) i gdy tylko trochę wiało dawał rady. W Phoenixie2400 silnik oryginalny ma 1050kV i to samo śmigło 10x6 więc powinno być całkiem w porządku. Pytaniem jest jakie jest Twoje zaawansowanie w pilotażu? Jeśli dopiero zaczynasz to zdecydowanie polecam tańszy silnik i śmigło oryginalne z zestawu volantexa bo prawdopodobnie nie pożyje zbyt długo.. To zresztą jest szybowiec(moto) i silnik jest tu drugorzędną sprawą bo ma posłużyć tylko do wyciągnięcia modelu na pułap.. Oczywiście fajnie jak można wyciągnąć model w pionie na górę 10-15m/s, ale to wymaga więcej umiejętności i kosztuje znacznie więcej w przypadku wypadku..
pasior199292 Opublikowano 8 Września 2019 Autor Opublikowano 8 Września 2019 Może jakimś świetnym pilotem nie jestem bo latałem dwa sezony, ale za to bez wypadku. To był Phoenix 2000 - 5 lat temu.Wspominam go tak, że na stockowym silniku latał super ale.. jak założyłem coś lepszego wznosił się 10 razy lepiej i to mi się podobało. Może dlatego delikatnie obawiam się tego stocka
zipp Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 W dniu 8.09.2019 o 19:54, pasior199292 napisał: Może jakimś świetnym pilotem nie jestem bo latałem dwa sezony, ale za to bez wypadku. Hmm, dwa sezony bez wypadku? Jesteś ewenementem chyba.. albo te dwa sezony to było 20lotów (żarcik taki)
pasior199292 Opublikowano 8 Września 2019 Autor Opublikowano 8 Września 2019 Piotrze, więcej jak 20 lotów nie było
zipp Opublikowano 8 Września 2019 Opublikowano 8 Września 2019 Nie no, żartujesz? Jeśli było na prawdę tylko 20 lotów to jesteś niewinny jak osesek i śmiało możesz brać napęd stockowy. Gdy będziesz miał 200 lotów (50-100h w powietrzu) zastanów się nad upgradem silnika ;-)
sbogdan1 Opublikowano 9 Września 2019 Opublikowano 9 Września 2019 Piotr ... Patryk da radę, trzeba wierzyć w ludzi i dodawać otuchy. Najwyżej pojedziemy do Kielc na oblot...Dawno tam nie byłem a mam ochotę na jesienne odwiedziny zamku w Chęcinach:) 1
zipp Opublikowano 10 Września 2019 Opublikowano 10 Września 2019 Boguś, ja przecież wierze w autora pytania. Musi tylko poświęcić więcej czasu na latanie. Nie ma cudów i żeby zacząć latać trzeba trochę godzin w powietrzu spędzić. Nieuniknione są wówczas różne uszkodzenia modelu, więc kupowanie mocniejszego i droższego napędu na początek jest niekoniecznie optymalne. Dla tego radzę kupić ten stosunkowo tani fabryczny silnik a zmianę napędu odłożyć na później...
Rekomendowane odpowiedzi