tom000 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Witam Jak w temacie kwestia dotyczy konfiguracji drążków. Do tej pory latałem na Mode1 (gaz i lotki po prawej). Obecnie buduję (a w zasadzie kończę) mały "plecakowy" modelik dwukanałowy. No i zastanawiam się jak przypisać drążki bo sterując tylko lewą ręką(kierunek i wysokość) troszkę "dziko" i wypada przestawić kierunek na prawą stronę.Mam tylko obawy czy na tym przemieszaniu nie ucierpią inne, pełnowymiarowe modele :roll: . Co o tym myślicie?
instruktor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Możesz ustawić Mode 3 ale jeżeli jesteś przyzwyczajony do mode 1, to ja na Twoim miejscu nie zmieniałbym przyzwyczajeń
Wojtass_nt Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Gaz i lotki na jednym drążku?? Alleluja!
diem Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Wojtass? Toz to standardowy mode1. Ja bym na miejscu kolegi nie zmienial nic, to moze tylko skutkowac kraksą. Juz sie zdazali tacy ktorzy latajac cale zycie na mode1 probowali helika na mode2 Zle sie to skonczylo dla modelu.
Norbert Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Ja mam gaz i kierunek w lewym , wysokosc i lotki w prawej. I myslalem ze to standart mode2 ale po powyzszym juz nie wiem.
utopia Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Mam dokładnie jak Norbert, ale z wypowiedzi widać że właściwe mode zależy nie tylko od "mody" ale i preferencji pilota :wink:
tom000 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 W mode1 gaz i lotki po prawej a SW i SK po lewej- to starndard. Gdy uczyłem się latać miałem silnikówkę bez lotek i instruktor ustawił kierunek po prawej(z 10lat temu).Tak nauczyłem się latać ale jakiś rok temu stwierdziłem ze pora się przestawić na mode1. Do tej pory mam czasem pomieszane odruchy. No cóż najwyżej będę mógł dłubać w nosie podczas latania :mrgreen:
Motylasty Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 tom000 - nie zmieniaj nawyków, bo się to zemści na tobie. Sam latam od ...... ( to już 18 lat ) na mode-1, niedawno w związku z próbami "pośmigania na smigłowcach" próbowałem się nauczyć latać nimi na mode-2 ( fajnie mieć całą głowicę na prawej ręce ). Fakt na symulatorze to jakoś nawet szło, parę lotów tez udało mi się odbyć w realu ( do Biedronki mam daleko ), ale w momencie extremalnym dała o sobie znać "pamięć palcy/ palców" i ..... dupa panie Ferdku, lama mnie się rozprysła o posadzkę na jakieś dwa hektary. Teraz latam nią ma mode-1 i nie mam żadnych problemów.
instruktor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Ja mam gaz i kierunek w lewym , wysokosc i lotki w prawej, jednak biorąc do ręki model bez lotek przełączam ster kierunku na prawo mode 4 a gaz zostaje po lewej
tom000 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Chyba tak zrobię . Tym bardziej że na tym "pipku" mam zamiar nauczyć latać moją szanowną żonę i chyba nie ma sensu babie w głowie mącić bo mi tylko problemów narobi
Ładziak Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 o i zastanawiam się jak przypisać drążki bo sterując tylko lewą ręką(kierunek i wysokość) troszkę "dziko" i wypada przestawić kierunek na prawą stronę. W przeciwieństwie do innych napiszę, że warto o tym pomyśleć. Ja latam w Mode 2, czyli: - w lewym drążku kierunek i gaz - w prawym drążku lotki i wysokość. Latając modelami bez lotek, podpinałem kierunek zamiast lotek - dlatego że w modelach, zwłaszcza małych to głównie lotek używa się do skręcania. Pomijam poprawność takiego zakrętu, ale w sytuacji, jaką opisuje tom000 przełożenie kierunku zamiast lotek będzie zapewne naturalną konsekwencją takich przyzwyczajeń. To są jedynie domysły, nie wiem jak lata tom000 i na ile sprawnie posługuje się kierunkiem. EDIT: O, instruktor tak samo robi :-)
tom000 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Tak jak pisałem w modelu na którym uczyłem się latać nie było lotek i sk miałem razem z gazem po prawej. Gdy przestawiłem się na mode1 (lotki po prawej) miałem problemy ze "świadomym" używaniem" sk .Jeśli chodzi o zwykłe zakręty no powiedzmy że tego nie widać bo skręcając równocześnie w takim samym stopniu lotkami i sk jakoś ten zakręt wyglądał. Gorzej było np w sytuacjach podbramkowych lub w akrobacjach gdzie trzeba wiedzieć co to lotki i sk :wink: TAk więc widać że miałem problem z przestawieniem się więc chyba nie będę kombinował i zostawię sw i sk po lewej. uff ale namieszałem :mrgreen:
meteor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Jak masz 2 kanałowy szybowiec to zamiast lotek podepnij kierunek... Sam zawsze tak robie a zawsze latam na MODE 1. Jesteś zapewne przyzwyczajony do skręcania za pomocą lotek + SW, więc nie będziesz miał problemów
tom000 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 No właśnie problem w tym że jestem przyzwyczajony do skręcania za pomocą lotek+SW+SK Gdybym skręcał tylko lotkami i sw to rzeczywiście nie byłoby takiego problemu
meteor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Opublikowano 1 Grudnia 2008 No to najwyżej będziesz machał niepotrzebnie jednym drążkiem Czasem latam uszatkiem na zboczu, ma on tylko SW+SK, SW mam na lewym drążku a SK na prawym i jest mi wygodnie. Kwestia przyzwyczajenia
tom000 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2008 Wyjdzie w praniu co zrobię bo już się sam zamotałem :? Sprawa wydaje się błaha jeśli chodzi o żywot tego modelu dwukanałowego. Jednak człowiek się boi o większe modele tym bardziej że w tym sezonie poprzez wredną usterkę aparatury rozpier... 3modele :?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.