MufkaV8 Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 Cześć. Spalilem silnik 3fazowy 2212/10T 1400kv. Nawiniety w trojkat, drutem 0,2mm a na kazdy zwoj skladalo sie 6 przewodów co dalo razem okolo 0,58mm2 powierzchni przekroju. Przy rozwijaniu zaueazylem ze kazdy ząb mial 9 nawiniec a nie 10 i stąd jest caly temat. Przewertowalem forum ale brak odpowiedzi. Co zyskam lub strace przy zmianach. 1. Zmiana drutu. Ale bez zmiany lacznej powierzchni przekroju. 2. Zmiana drutu i zmiana powierzchni przekroju. 3. Zmiana ilosci nawiniec spowodowana zmiana powierzchni przekroju. 4.czy jest roznica w nawijaniu gwiazda czy trojkat? Chodzi o parametry. Wiem ze rzadko sie oplaca nawijanie ale nie o to mi chodzilo w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ??? jeśli chodzi o zmianę ilości drutów tworzących pojedynczą nitkę bez zmiany łącznego przekroju to może zmienić się sprawność silnik i współpraca z niektórymi reglami. generalnie często pojedynczy gruby drut daje lepszą sprawność i większy moment rozruchowy (start / wchodzenie na obroty jest gwałtowniejsze) -ale nie wszystkie regle będą współpracować. 2 większy przekrój -większy dopuszczalny prąd. Zazwyczaj -bo po przekroczeniu pewnego prądu zależnego od geometrii silnika żelazo się nasyca i więcej się nie da zwiększyć amperażu bo silnik przestanie współpracować z reglami. 3 więcej zwoji -mniejsze obroty na wolt 4jest. przy tej samej ilości zwojów na ząb i tej samej geometrii zębów i magnesów w gwiazdę są mniejsze obroty i można dać wyższe napięcie ale mniejszy jest max dopuszczalny prąd. w trójkąt odwrotnie. Gwiazda zazwyczaj lepiej współpracuje z reglami -niektóre regle mogą źle współpracować z niektórymi silnikami łączonymi w trójkąt. zwłaszcza jeśli silnik ma dużą moc w stosunku do swojej wielkości. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 Polecam poszukać informacji na forum alexrc.pl Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz odpowiedź na większość pytań To były czasy, gdy silniki robiło się samemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 mi nadal zdarza się zrobić silnik samemu. Ale jako materiały wykorzystuję to co zostało "z tamtych czasów" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MufkaV8 Opublikowano 3 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ??? Chodzi mi o zamiane z 6cienkich drucikow na 4 grubsze lub 2 jeszcze grubsze ale z zachowaniem tego samego przekroju. A o co chodzi z tym kolorem? Czerwony czy niebieski, to nie tylko kolor emalii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 3 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 z kolorem to sobie jaja robiłem... ale a propos izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MufkaV8 Opublikowano 3 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2019 ale a propos izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C Czyli kolejna bardzo dobra informacja:) Teraz już chyba wiem co mam zrobić ze swoim silnikiem:) Dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi