Jump to content
MufkaV8

Przewijanie silnika - zmiana parametrow

Recommended Posts

Cześć. Spalilem silnik 3fazowy 2212/10T 1400kv. Nawiniety w trojkat, drutem 0,2mm a na kazdy zwoj skladalo sie 6 przewodów co dalo razem okolo 0,58mm2 powierzchni przekroju. Przy rozwijaniu zaueazylem ze kazdy ząb mial 9 nawiniec a nie 10 i stąd jest caly temat.

 

Przewertowalem forum ale brak odpowiedzi.

Co zyskam lub strace przy zmianach.

1. Zmiana drutu. Ale bez zmiany lacznej powierzchni przekroju.

2. Zmiana drutu i zmiana powierzchni przekroju.

3. Zmiana ilosci nawiniec spowodowana zmiana powierzchni przekroju.

4.czy jest roznica w nawijaniu gwiazda czy trojkat? Chodzi o parametry.

 

Wiem ze rzadko sie oplaca nawijanie ale nie o to mi chodzilo w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ???

 jeśli chodzi o zmianę ilości drutów tworzących pojedynczą nitkę bez zmiany łącznego przekroju  to może zmienić się sprawność silnik  i współpraca z niektórymi reglami. generalnie często  pojedynczy  gruby drut daje lepszą sprawność i większy moment rozruchowy (start / wchodzenie na obroty jest gwałtowniejsze) -ale nie wszystkie regle będą współpracować.

 

2 większy przekrój -większy dopuszczalny prąd.  Zazwyczaj -bo po przekroczeniu pewnego prądu zależnego od geometrii silnika żelazo się nasyca i więcej się nie da zwiększyć amperażu  bo silnik  przestanie współpracować z reglami.

 

3 więcej zwoji -mniejsze obroty na wolt

 

4jest.

 przy tej samej ilości zwojów na ząb i tej samej geometrii  zębów i magnesów w gwiazdę są mniejsze obroty i można dać wyższe napięcie ale mniejszy jest max dopuszczalny prąd.      w trójkąt odwrotnie.

Gwiazda zazwyczaj lepiej współpracuje z reglami -niektóre regle mogą źle współpracować z niektórymi silnikami łączonymi w trójkąt. zwłaszcza jeśli silnik ma  dużą moc w stosunku do swojej wielkości.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam poszukać informacji na forum alexrc.pl

Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz odpowiedź na większość pytań

 

To były czasy, gdy silniki robiło się samemu  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi nadal zdarza się zrobić silnik samemu.           Ale jako materiały wykorzystuję  to co zostało "z tamtych czasów"

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ???

 

Chodzi mi o zamiane z 6cienkich drucikow na 4 grubsze lub 2 jeszcze grubsze ale z zachowaniem tego samego przekroju.

 

A o co chodzi z tym kolorem? Czerwony czy niebieski, to nie tylko kolor emalii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

z kolorem to sobie jaja robiłem...

 

     ale a propos  izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C

Share this post


Link to post
Share on other sites

  ale a propos  izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C

 

Czyli kolejna bardzo dobra informacja:)

 

Teraz już chyba wiem co mam zrobić ze swoim silnikiem:)

Dziękuje za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.