Skocz do zawartości

Przewijanie silnika - zmiana parametrow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Spalilem silnik 3fazowy 2212/10T 1400kv. Nawiniety w trojkat, drutem 0,2mm a na kazdy zwoj skladalo sie 6 przewodów co dalo razem okolo 0,58mm2 powierzchni przekroju. Przy rozwijaniu zaueazylem ze kazdy ząb mial 9 nawiniec a nie 10 i stąd jest caly temat.

 

Przewertowalem forum ale brak odpowiedzi.

Co zyskam lub strace przy zmianach.

1. Zmiana drutu. Ale bez zmiany lacznej powierzchni przekroju.

2. Zmiana drutu i zmiana powierzchni przekroju.

3. Zmiana ilosci nawiniec spowodowana zmiana powierzchni przekroju.

4.czy jest roznica w nawijaniu gwiazda czy trojkat? Chodzi o parametry.

 

Wiem ze rzadko sie oplaca nawijanie ale nie o to mi chodzilo w temacie.

Opublikowano

1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ???

 jeśli chodzi o zmianę ilości drutów tworzących pojedynczą nitkę bez zmiany łącznego przekroju  to może zmienić się sprawność silnik  i współpraca z niektórymi reglami. generalnie często  pojedynczy  gruby drut daje lepszą sprawność i większy moment rozruchowy (start / wchodzenie na obroty jest gwałtowniejsze) -ale nie wszystkie regle będą współpracować.

 

2 większy przekrój -większy dopuszczalny prąd.  Zazwyczaj -bo po przekroczeniu pewnego prądu zależnego od geometrii silnika żelazo się nasyca i więcej się nie da zwiększyć amperażu  bo silnik  przestanie współpracować z reglami.

 

3 więcej zwoji -mniejsze obroty na wolt

 

4jest.

 przy tej samej ilości zwojów na ząb i tej samej geometrii  zębów i magnesów w gwiazdę są mniejsze obroty i można dać wyższe napięcie ale mniejszy jest max dopuszczalny prąd.      w trójkąt odwrotnie.

Gwiazda zazwyczaj lepiej współpracuje z reglami -niektóre regle mogą źle współpracować z niektórymi silnikami łączonymi w trójkąt. zwłaszcza jeśli silnik ma  dużą moc w stosunku do swojej wielkości.

  • Lubię to 1
Opublikowano

1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ???

 

Chodzi mi o zamiane z 6cienkich drucikow na 4 grubsze lub 2 jeszcze grubsze ale z zachowaniem tego samego przekroju.

 

A o co chodzi z tym kolorem? Czerwony czy niebieski, to nie tylko kolor emalii?

Opublikowano

z kolorem to sobie jaja robiłem...

 

     ale a propos  izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C

Opublikowano

  ale a propos  izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C

 

Czyli kolejna bardzo dobra informacja:)

 

Teraz już chyba wiem co mam zrobić ze swoim silnikiem:)

Dziękuje za pomoc.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.