MufkaV8 Opublikowano 2 Października 2019 Opublikowano 2 Października 2019 Cześć. Spalilem silnik 3fazowy 2212/10T 1400kv. Nawiniety w trojkat, drutem 0,2mm a na kazdy zwoj skladalo sie 6 przewodów co dalo razem okolo 0,58mm2 powierzchni przekroju. Przy rozwijaniu zaueazylem ze kazdy ząb mial 9 nawiniec a nie 10 i stąd jest caly temat. Przewertowalem forum ale brak odpowiedzi. Co zyskam lub strace przy zmianach. 1. Zmiana drutu. Ale bez zmiany lacznej powierzchni przekroju. 2. Zmiana drutu i zmiana powierzchni przekroju. 3. Zmiana ilosci nawiniec spowodowana zmiana powierzchni przekroju. 4.czy jest roznica w nawijaniu gwiazda czy trojkat? Chodzi o parametry. Wiem ze rzadko sie oplaca nawijanie ale nie o to mi chodzilo w temacie.
latacz Opublikowano 2 Października 2019 Opublikowano 2 Października 2019 1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ??? jeśli chodzi o zmianę ilości drutów tworzących pojedynczą nitkę bez zmiany łącznego przekroju to może zmienić się sprawność silnik i współpraca z niektórymi reglami. generalnie często pojedynczy gruby drut daje lepszą sprawność i większy moment rozruchowy (start / wchodzenie na obroty jest gwałtowniejsze) -ale nie wszystkie regle będą współpracować. 2 większy przekrój -większy dopuszczalny prąd. Zazwyczaj -bo po przekroczeniu pewnego prądu zależnego od geometrii silnika żelazo się nasyca i więcej się nie da zwiększyć amperażu bo silnik przestanie współpracować z reglami. 3 więcej zwoji -mniejsze obroty na wolt 4jest. przy tej samej ilości zwojów na ząb i tej samej geometrii zębów i magnesów w gwiazdę są mniejsze obroty i można dać wyższe napięcie ale mniejszy jest max dopuszczalny prąd. w trójkąt odwrotnie. Gwiazda zazwyczaj lepiej współpracuje z reglami -niektóre regle mogą źle współpracować z niektórymi silnikami łączonymi w trójkąt. zwłaszcza jeśli silnik ma dużą moc w stosunku do swojej wielkości. 1
hubert_tata Opublikowano 2 Października 2019 Opublikowano 2 Października 2019 Polecam poszukać informacji na forum alexrc.pl Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz odpowiedź na większość pytań To były czasy, gdy silniki robiło się samemu
latacz Opublikowano 2 Października 2019 Opublikowano 2 Października 2019 mi nadal zdarza się zrobić silnik samemu. Ale jako materiały wykorzystuję to co zostało "z tamtych czasów"
MufkaV8 Opublikowano 3 Października 2019 Autor Opublikowano 3 Października 2019 1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ??? Chodzi mi o zamiane z 6cienkich drucikow na 4 grubsze lub 2 jeszcze grubsze ale z zachowaniem tego samego przekroju. A o co chodzi z tym kolorem? Czerwony czy niebieski, to nie tylko kolor emalii?
latacz Opublikowano 3 Października 2019 Opublikowano 3 Października 2019 z kolorem to sobie jaja robiłem... ale a propos izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C
MufkaV8 Opublikowano 3 Października 2019 Autor Opublikowano 3 Października 2019 ale a propos izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C Czyli kolejna bardzo dobra informacja:) Teraz już chyba wiem co mam zrobić ze swoim silnikiem:) Dziękuje za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi