balcerseb88 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2008 Przepraszać Pan nie musi nie obraziłem sie. A teraz mam troszke powazniejszy problem. Bies bedzie mial linki bo obawiam sie ze bez tego moglo by cos nie wytrzymac i trzeba troszkę to powzmacniac naciagami a problem polega na tym jak to szybko mocowac zeby nie zajelo za duzo czasu na lotnisku przy skladaniu modelu bo w calosci nie mam gdzie go trzymac a przy tej wielkosci modelu robi sie ogromny klopot bo zajmuje on sporo miejsca. Chodzi mi glownie o to ze by za kazdym razem nie regulowac naciagow, wyregulowac raz i tylko przykrecan i rozkrecac macie moze jakiej pomysly ??
klaps6 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 A może podszkolilibyśmy się jeszcze w określaniu kierunków w modelu i w silniku? No to się pewnie podszkolimy. Tylko dalej nie mogę się zgodzić iż śmigło z jakiego teraz korzysta balcerseb88 jest śmigłem prawym, dla mnie to śmigło lewe. Nie mogę także zrozumieć dlaczego twierdzisz że częściej występują śmigła lewe. Jako ze madman poszedl do pieca Jak to, co się stało?
Pablo_433 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 zrobiłem BIESA z planów Modelarza jest tak stateczny ,że początkujący może latac ,latał wszystkie figury [no oprucz zawisu] naprawde wiele radości do oczu i w lataniu -czekam na mały filmik z oblotów -pozdrawiam -Pablo
Irek M Opublikowano 30 Czerwca 2008 Opublikowano 30 Czerwca 2008 Do szybkiego demontażu naciągów użyj zwykłego snapa, jednak zamiast tej cześci w której mocowany jest np. bowden - użyj takiej samej ale zakończonej uchem. Na mojej fotce czesc regulowana snapa jest jeszcze bez ucha ale własnioe je wymieniam. Chyba nawet widać , w którym sklepie są do nabycia
karlem Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 balcerseb88, Przepraszam, że Ci zaśmiecam temat, ale... Ładziak, Całe życie byłem przekonany, że kierunek obrotów silnika określa się patrząc w kierunku lotu, tzn. z pozycji pilota (przy napędzie ciągnącym). Byłem w błędzie?
balcerseb88 Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Opublikowano 1 Lipca 2008 Jak to, co się stało? przykro mi to wspominac ale modelik z max predkoscia przywalil w ziemie ale opisze to w dziale kraksa jak znajde chwilke czasu i wstawie fotki moze wieczorem sie uda.Do szybkiego demontażu naciągów użyj zwykłego snapa, jednak zamiast tej cześci w której mocowany jest np. bowden - użyj takiej samej ale zakończonej uchem dzieki za podpowiedz juz ide cos kombinowac bo czas ucieka a model chcial bym oblatac jeszcze w tym tygodniu bo w niedziele juz mnie nie bedzie :/
Ładziak Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 Całe życie byłem przekonany, że kierunek obrotów silnika określa się patrząc w kierunku lotu, tzn. z pozycji pilota (przy napędzie ciągnącym). Byłem w błędzie? No cóż, byłem przekonany, że z pozycji mechanika - ten sam silnik w zależności od sposobu i miejsca możnażu z pozycji pilota będzie miał raz lewe, a raz prawe obroty, pomimo, że cały czas będzie się kręcił w jedną i tę samą stronę...
Irek M Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 I to jest subiektywny obraz obiektywnej rzeczywistości! :rotfl:
Janek Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 Dajcie spokój z kierunkami śmigła. Grunt że się kręci Balcerseb88 daj jakieś fotki zadymiania okolicy i napisz dwa słowa jak zrobiłeś tą instalację.
-==PEGAZ==- Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 A jak ktoś będzie pesymistą, to i tak mu śmigło będzie się kręcić w stronę przeciwną ... :wink:
Callab Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 o cóż, byłem przekonany, że z pozycji mechanika - ten sam silnik w zależności od sposobu i miejsca możnażu z pozycji pilota będzie miał raz lewe, a raz prawe obroty, pomimo, że cały czas będzie się kręcił w jedną i tę samą stronę... Też mnie niezmiernie nurtuje to zagadnienie ;-) A nie jest tak, że silnik kręci jak kręci, ale na śmigło patrzy się od strony pilota (albo kierunku lotu i zwrotu wektora prędkości)? Tak jak ze śrubą prawoskrętną, która, tak jak "prawe" śmigło, wkręca się w nakrętkę "w prawo". Śmigło też się "wkręca w powietrze" w prawo, chyba że jest lewe.
balcerseb88 Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Opublikowano 1 Lipca 2008 oto fotki Opis: Potrzebne rzeczy -Pompa od spryskiwaczy od golfa I (ona jest plastikowa mała i leciutka) tylko trzeba w pompie wymienic uszczelke bo ta orginalna rozpuszcza sie pod wplywem ropy co powoduje zepsucie pompy -kawałek weżyka -zbiornik moze byc ten od metanolu -wlew -dysza do tlumika najlepiej wkrecana (moze sie zapchac i bedzie problem) -wlacznik na serwo -zasilanie wystarcza 9.6v Reszty juz chyba nie musze opisywac mam nadzieje ze domyslicie sie jak to podlaczyc ale jesli bedzie trzeba opisze i zrobie fotki Taka moja uwaga ze warto zaopatrzec sie w jakis filtr bo ja na poczatku dysze mialem wspawana i nie mialem filtra cos sie zapchało i czar prysnął a bylo tak fajnie dzis zrobilem wkręcaną i wszystko jest cacy
balcerseb88 Opublikowano 1 Lipca 2008 Autor Opublikowano 1 Lipca 2008 No i modelik gotowy już w 99% do lotu zostały tylko drobiazgi takie jak zamontowac lotki popychacze do lotek kalkomania na skrzydlach i szybka z tym mam najwiekszy problem bo nie mam jak jej przymocowac a teraz nie wiele mam mozliwosci (gdybym pomyslal o tym we wczesniejszej fazie budowy nie bylo by problemu) no i jeszcze wyważyć model to najwazniejsze Jutro odbedzie sie oblot jesli pogoda pozwoli
sudik Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 pikny model świetnie zrobiony mam nadzieje, ze będzie jeszcze lepiej latał. pozdro:)
rabbitlkr Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 Tylko oznaczenia jakby nie z tego samolotu;)
balcerseb88 Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Opublikowano 2 Lipca 2008 No malowanie wzorowane bylo z innego samolotu nie z biesa bo te z biesa nie bardzo mo sie podobało. No i dzis nastanie wielka chwila bies poleci w przestworza a teraz ide dopracowywac szczegóły wieczorkiem jak sie uda oblatac wstawie relacjie z lotów mam nadzieje ze zrobie to w tym dziale a nie w dziale kraksa
balcerseb88 Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Opublikowano 2 Lipca 2008 No i oblot wkoncu sie odbyl modelik swietny jestm zadowolony. Dzis rano wybralem sie na poszukiwania lotniska bo tak naprawde nie mialem gdzie nim latac wiec z samego rana w samochod i jezdzilem po okolicznych wsiach az znalazlem odpowiednia łakę. oto lotnisko Jutro wstawie film z oblotu biesa bo dzis juz uciekam spac a jeszcze trzeba go troszke obrobic. Co do wlasciwosci biesa to ktos napisal prawde ze trzeba sie niezle starac zeby go potluc modelik naprawde do lotów rekreacyjnych wolny i delikatny na stery ma dobre wlasciwosci lotne mialem problem wyladowac bo na pierwszy start ustawilem troszke wieksze obroty minimalne (obawa zeby silnik nie zgasl) i na tych obrotach minimalnych model latal nie moglem wogole nim wyladowac dopiero za ktoryms podejsciem z koleji zgasilem silnik i dopiero przyziemilem. Ten model moge smialo polecic poczatkujacym pilotom no tylko moze w miejszej wersi. Tu przy tych prawie 12kg do lotu i tej wielkosci modelu czuje sie ze sie lata to jest dopiero modelarstwo niesamowite uczucie. Teraz juz wiem ze kolejny model nie bedzie mniejszy od tego
karlem Opublikowano 3 Lipca 2008 Opublikowano 3 Lipca 2008 ...gratulacje Też zawsze powtarzam, że małe jest miłe, a duże jest piękne :wink:
balcerseb88 Opublikowano 3 Lipca 2008 Autor Opublikowano 3 Lipca 2008 Oto link do filmu. Jakosc nie jest rewelacyjna bo film krecony aparatem foto a wczoraj jak latalem zachodzilo slonce i bylo juz dosc szaro ale cos niecos da sie zobaczyc http://video.google.pl/videoplay?docid=1022659917171117716
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.