Skocz do zawartości

"BIES"


balcerseb88

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszać Pan nie musi nie obraziłem sie. :lol: A teraz mam troszke powazniejszy problem. Bies bedzie mial linki bo obawiam sie ze bez tego moglo by cos nie wytrzymac i trzeba troszkę to powzmacniac naciagami a problem polega na tym jak to szybko mocowac zeby nie zajelo za duzo czasu na lotnisku przy skladaniu modelu bo w calosci nie mam gdzie go trzymac a przy tej wielkosci modelu robi sie ogromny klopot bo zajmuje on sporo miejsca. Chodzi mi glownie o to ze by za kazdym razem nie regulowac naciagow, wyregulowac raz i tylko przykrecan i rozkrecac macie moze jakiej pomysly ??

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
A może podszkolilibyśmy się jeszcze w określaniu kierunków w modelu i w silniku?

 

No to się pewnie podszkolimy. Tylko dalej nie mogę się zgodzić iż śmigło z jakiego teraz korzysta balcerseb88 jest śmigłem prawym, dla mnie to śmigło lewe. Nie mogę także zrozumieć dlaczego twierdzisz że częściej występują śmigła lewe.

 

Jako ze madman poszedl do pieca

 

Jak to, co się stało?

Opublikowano

zrobiłem BIESA z planów Modelarza jest tak stateczny ,że początkujący może latac ,latał wszystkie figury [no oprucz zawisu] naprawde wiele radości do oczu i w lataniu -czekam na mały filmik z oblotów -pozdrawiam -Pablo

Opublikowano

Do szybkiego demontażu naciągów użyj zwykłego snapa, jednak zamiast tej cześci w której mocowany jest np. bowden - użyj takiej samej ale zakończonej uchem.

szczegymocowaniapatw012jk9.jpg

Na mojej fotce czesc regulowana snapa jest jeszcze bez ucha ale własnioe je wymieniam.

asnapfn5.jpg

Chyba nawet widać , w którym sklepie są do nabycia :D

Opublikowano

balcerseb88,

Przepraszam, że Ci zaśmiecam temat, ale...

 

Ładziak,

Całe życie byłem przekonany, że kierunek obrotów silnika określa się patrząc w kierunku lotu, tzn. z pozycji pilota (przy napędzie ciągnącym).

Byłem w błędzie?

Opublikowano
Jak to, co się stało?
przykro mi to wspominac ale modelik z max predkoscia przywalil w ziemie ale opisze to w dziale kraksa jak znajde chwilke czasu i wstawie fotki moze wieczorem sie uda.
Do szybkiego demontażu naciągów użyj zwykłego snapa, jednak zamiast tej cześci w której mocowany jest np. bowden - użyj takiej samej ale zakończonej uchem
dzieki za podpowiedz juz ide cos kombinowac bo czas ucieka a model chcial bym oblatac jeszcze w tym tygodniu bo w niedziele juz mnie nie bedzie :/
Opublikowano
Całe życie byłem przekonany, że kierunek obrotów silnika określa się patrząc w kierunku lotu, tzn. z pozycji pilota (przy napędzie ciągnącym).

Byłem w błędzie?

No cóż, byłem przekonany, że z pozycji mechanika - ten sam silnik w zależności od sposobu i miejsca możnażu z pozycji pilota będzie miał raz lewe, a raz prawe obroty, pomimo, że cały czas będzie się kręcił w jedną i tę samą stronę...

Opublikowano

Dajcie spokój z kierunkami śmigła. Grunt że się kręci

 

Balcerseb88 daj jakieś fotki zadymiania okolicy i napisz dwa słowa jak zrobiłeś tą instalację.

Opublikowano
o cóż, byłem przekonany, że z pozycji mechanika - ten sam silnik w zależności od sposobu i miejsca możnażu z pozycji pilota będzie miał raz lewe, a raz prawe obroty, pomimo, że cały czas będzie się kręcił w jedną i tę samą stronę...

 

Też mnie niezmiernie nurtuje to zagadnienie ;-)

 

A nie jest tak, że silnik kręci jak kręci, ale na śmigło patrzy się od strony pilota (albo kierunku lotu i zwrotu wektora prędkości)? Tak jak ze śrubą prawoskrętną, która, tak jak "prawe" śmigło, wkręca się w nakrętkę "w prawo". Śmigło też się "wkręca w powietrze" w prawo, chyba że jest lewe.

Opublikowano

oto fotki

11pi2.jpg22td5.jpg

33qj0.jpg

 

Opis:

Potrzebne rzeczy

-Pompa od spryskiwaczy od golfa I (ona jest plastikowa mała i leciutka) tylko trzeba w pompie wymienic uszczelke bo ta orginalna rozpuszcza sie pod wplywem ropy co powoduje zepsucie pompy

-kawałek weżyka

-zbiornik moze byc ten od metanolu

-wlew

-dysza do tlumika najlepiej wkrecana (moze sie zapchac i bedzie problem)

-wlacznik na serwo

-zasilanie wystarcza 9.6v

Reszty juz chyba nie musze opisywac mam nadzieje ze domyslicie sie jak to podlaczyc ale jesli bedzie trzeba opisze i zrobie fotki

Taka moja uwaga ze warto zaopatrzec sie w jakis filtr bo ja na poczatku dysze mialem wspawana i nie mialem filtra cos sie zapchało i czar prysnął a bylo tak fajnie dzis zrobilem wkręcaną i wszystko jest cacy

Opublikowano

No i modelik gotowy już w 99% do lotu zostały tylko drobiazgi takie jak zamontowac lotki popychacze do lotek kalkomania na skrzydlach i szybka z tym mam najwiekszy problem bo nie mam jak jej przymocowac a teraz nie wiele mam mozliwosci (gdybym pomyslal o tym we wczesniejszej fazie budowy nie bylo by problemu) no i jeszcze wyważyć model to najwazniejsze

Jutro odbedzie sie oblot jesli pogoda pozwoli

 

11by9.jpg

22rk1.jpg

333cv6.jpg

444zf5.jpg

555tg2.jpg

666wp9.jpg

7777wk6.jpg

888rz3.jpg

Opublikowano

No malowanie wzorowane bylo z innego samolotu nie z biesa bo te z biesa nie bardzo mo sie podobało. No i dzis nastanie wielka chwila bies poleci w przestworza :D a teraz ide dopracowywac szczegóły wieczorkiem jak sie uda oblatac wstawie relacjie z lotów mam nadzieje ze zrobie to w tym dziale a nie w dziale kraksa :lol:

Opublikowano

No i oblot wkoncu sie odbyl modelik swietny jestm zadowolony.

Dzis rano wybralem sie na poszukiwania lotniska bo tak naprawde nie mialem gdzie nim latac wiec z samego rana w samochod i jezdzilem po okolicznych wsiach az znalazlem odpowiednia łakę. oto lotnisko

22222222ui4.jpg

Jutro wstawie film z oblotu biesa bo dzis juz uciekam spac a jeszcze trzeba go troszke obrobic.

Co do wlasciwosci biesa to ktos napisal prawde ze trzeba sie niezle starac zeby go potluc modelik naprawde do lotów rekreacyjnych wolny i delikatny na stery ma dobre wlasciwosci lotne mialem problem wyladowac bo na pierwszy start ustawilem troszke wieksze obroty minimalne (obawa zeby silnik nie zgasl) i na tych obrotach minimalnych model latal nie moglem wogole nim wyladowac dopiero za ktoryms podejsciem z koleji zgasilem silnik i dopiero przyziemilem.

Ten model moge smialo polecic poczatkujacym pilotom :) no tylko moze w miejszej wersi.

Tu przy tych prawie 12kg do lotu i tej wielkosci modelu czuje sie ze sie lata to jest dopiero modelarstwo niesamowite uczucie. Teraz juz wiem ze kolejny model nie bedzie mniejszy od tego :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.