Skocz do zawartości

pakiet zasilajacy


wieslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie kolegow.Mam problem w ustaleniu jaki pakiet zasilajacy zastosowac do modelu moswey4.Ostatnio nabylem ten model ale nie otrzymalem informacji jaki akumulator byl stosowany.Jest to model szybowca moswey4 3.9m o wadze ok 6kg.Silnik i regulator napiecia nie posiadaja naklejek co bylo by ulatwieniem w ustaleniu jaki pakiet ile volt i jaka pojemnosc.Prosze o pomoc w ustaleniu tych danych.Jednoczesnie zalaczam zdjecia tych elemetow ktore byly w modelu,moze to cos da.

DSC_0001.JPG

DSC_0004.JPG

DSC_0003.JPG

DSC_0002.JPG

Moze pomoze to zdjecie.W tym modelu zastosowany jst ten zestaw.Oznakowanie modelu moze pomodz moze zna ktos kolege ktory latal tym modelem

DSC_0001.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na 5s ale oczywiście to jest na zasadzie zgaduj zgadula.

Nie wiem czy można jakoś inaczej niż doświadczalnie rozwikłać sprawę.

Można pomierzyć rozmiary silnika i próbować dopasować go do któregoś z HK bo to jest chyba jest jeden z modeli Turnigy SK3.

Do doświadczeń dobrze by mieć łopaty z którymi ten silnik latał..

Swoją drogą ten silnik wygląda na bardzo zmęczony życiem. Nie wiem co musiał przejść biedaczek... Mam nadzieję, że nie zmęczył się tak w tym modelu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro brakuje oznaczeń to wypadałoby podać chociażby wymiary/masę. Pozwoliłoby to zidentyfikować oryginał.

Rzeczywiście wygląda na Sk3. Ale ich jest dziesiątki - podasz rozmiar silnika, średnicę osi długość rotora i jego średnicę to można zgadnąć który. Wtedy będzie też wiadomo mniej więcej jakie KV ma. Korzystając z kalkulatora ecalc.ch znając śmigło można dobrać napięcie pakietu i jego pojemność wiedząc jaki pobór prądu generuje. A regulator można też próbować indetyfikowac ale tym zajmiemy się później - określenie parametrów pracy także pozwoli na łatwiejszą identyfikację ESC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to Turnigy Aerodrive SK3 - 4250. KV 350, 410, 500. Masa odpowiada wersji 500.

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-4250-500kv-brushless-outrunner-motor.html

Pakiet 4-5S (jak było proponowane na samym początku).

Policzymy teraz ile to pobiera prądu przy śmigle 16x10 zależnie od napięcia.

 

 

EDIT: tak na szybko ktoś w komentarzach na HK podał:

" current 36A with 16x10 APC electric prop and fresh 5S battery."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wieslaw napisał:

Witam Przemku.Co teraz mozemy zrobic aby sie dowiedziec ilo voltowy pakiet?.Nie umie tego liczyc.Zwroc uwage ze na pozostalosci naklejki mysle ze widac liczbe10 to tak jakby to byl 410

 

 

Wiesław.

To o co pytasz to tzw abecadło.

W modelarstwie elektrycznym nastąpił taki postęp, że pakietów nie szukamy po napięciu tylko ilości ogniw. 1 ogniwo ma 3.7V. Oznaczenie 5s oznacza 5 serial - czyli 5 ogniw połączonych szeregowo. 5 x 3.7 = 18.5V (nominalnego napięcia). Pakiet Litowo Polimerowy po naładowaniu będzie miał 4.2V/ogniwo więc w pełni naładowany pakiet będzie miał 21V.

 

Zgodnie z kalkulatorem i tym komentarzem z HK wynika, że silnik maksymalnie będzie brał 48A gdy model będziesz miał w ręku na ziemi ale trochę mniej w czasie lotu (ok 35A).

NA tym śmigle masz do dyspozycji prawie 4.5kg ciągu statycznego.

 

Co do doboru pojemności pakietu - to już zależy na jaką wysokość chcesz się wyholować i ile razy chcesz to zrobić. A to zależy od finalnej masy modelu, która zależy od pojemności pakietu.

Można przyjąć, że w handlu dostępne są np pakiety 5S 2000mAh..

 

Minimalna wydajność prądowa powinna wynosić 48A/ 2Ah =  24C (24 krotność pojemności C - capacity). Starczy on na 3.5minuty ciągłej pracy. (2Ah/35A = 0.057h = 3,42min)

Tu masz dostępne: https://www.akumulatoryrc.pl/pl/c/5-cel14%2C8V/387

 

Polecam też ABC pakietów: https://www.akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23

 

Co do regulatora. To jeżeli waży powyżej 60g (wiem, wiem trochę uproszczona metoda) to powinien mieć obciążalność na poziomie 60A. Jeżeli waży więcej tzn że ma zapas. Jeżeli mniej tzn że jest albo bardzo dobrej firmy i ma bardzo dobre mosfety, albo lata na granicy wydolności.

 

 

EDIT: i jeszcze jedno.

 

Dobierając pojemność pakietu musisz uwzględnić też kilka dodatkowych aspektów:

1. ile masz miejsca na pakiet (może są już wykonane uchwyty mocujące i większy pakiet się nie zmieści

2. wyważenie modelu. Jak dasz za mały to będziesz musiał przesuwać go gdzieś do przodu a potem dla poprawnego wyważenia będziesz musiał ładować ołów. A jak dasz za duży to będziesz musiał przesuwać go do tyłu - pytanie czy masz możliwość balastowania? Najlepiej dobrać pakiet pod korek aby nie wozić zbędnej nieużytecznej masy, ale nie za duży.

Taki w sam raz potrzebny do prawidłowego wyważenia modelu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jestem pozytywnie zaskoczony Twoim wyjasnieniem i opisem w temacie bardo mi to pomoglo i wiem na czym stoje ,chce CI BARDZO PODZIEKOWAC . zapewniam ze opublikuje swoj lot ty modelem w podziece za Twoja pomoc.Milo czytac takie wyjasnienia tamatu.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.