tony1t Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Witam na początku się przedstawię, więc mam na imię Jacek a to jest mój pierwszy post na tym forum. Planuje budowę platformy do rc cam, ale najpierw chce zakończyć całą elektronikę żeby poznać wagę, pobór prądu, i gabaryty całego układu. Następnie dobrać lub zbudować platformę. Ostatnio na goglach wpadłem na tematy obróbki obrazu, oraz zabawę filtrami podczerwieni, naprawdę nie zdawałem sobie sprawy że naświetlona wywołana klisza oraz kamera czuła na ir pozwala zajrzeć komuś pod ubranie. Chce taki filtr zamontować w jednej z 2 kamerek które zaplanowałem do mojego projektu. Idąc dalej tropem podczerwieni natknąłem się na obróbkę termiczną obrazu podczerwieni. Daje to duże możliwości np. przy locie w nocy. I tu rodzi się moje pytanie. Czy miał już ktoś z was styczność z takimi rzeczami, może zna ktoś nazwę oprogramowania które robiło by taką obróbkę w czasie rzeczywistym?? Przetwarzanie obrazu chciałbym robić na ziemi przy goglach, najprawdopodobniej przy użyciu eeepc choć byłbym zainteresowany stworzeniem jakiegoś układu przekształcającego video w czasie rzeczywistym, może jakiś procek i załadowane filtry do niego. Mam nadzieję że ten temat was zainteresuje. Oto kilka stron o których mówiłem http://www.youtube.com/watch?v=3rdkAfX3vsg film w pod czermieni a to podświetlanie diodą ir
tony1t Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2008 Żebym nie był gołosłowny i na potwierdzenie że taka obrubka jest możliwa, kilka informacji z wszystko wiedzącej wiki: Detektor ogniskowej matrycy - (ang. Focal Plane Array, FPA) - to detektor pozycjoczuły (a dokładniej macierz detektorów). Teoretycznie najmniejszy detektor FPA składałby się z 4 detektorów (umieszczonych w 2 kolumnach: 2x2). Są to detektory stosowane w zakresie podczerwieni (IR). Typowe detektory FPA są zbudowane z macierzy detektorów 256 na 256 (albo i więcej). FPA to detektory, które pozwalają na detekcję widm absorpcyjnych z wielu badanych punktów jednocześnie. Stosowanie FPA pozwala na przyspieszenie analiz badanych próbek pod względem składu chemicznego. Konwencjonalna mikrospektroskopia IR wykorzystuje metodę skanowania próbki. Próbka jest umieszczona w polu promieniowania IR, jednakże na drodze promieniowania znajduje się apertura, która w sposób fizyczny ogranicza badany obszar. Próbka jest analizowana punkt po punkcie. Takie pomiary są bardzo czasochłonne. W tej metodzie wykorzystuje się pojedynczy detektor podczerwieni. Zasada działania FPA: Uzyskany obraz poprzez FPA podlega przekonwertowaniu przez kamerę CCD na sygnał elektroniczny, by następnie po przejściu przez odpowiednie elektroniczne układy analizy ulec przekształceniu na obraz termograficzny (termografia). Detektory FPA mogą być stosowane w badaniach, gdzie rozdzielczość przestrzenna badań sięga kilku mikrometrów. Taka przestrzenna zdolność jest również uwarunkowana zastosowaniem odpowiedniego źródła promieniowania w spektrometrze. Źródłem IR (i nie tylko podczerwieni) o odpowiednich parametrach jest synchrotron.
Peter Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Witaj Jacku. Takiego rozwiazania jeszcze nie bylo u nas na Forum. Z uwaga bede sledzil Twoje postepy.
tony1t Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ciesze się że kogoś to też interesuje. Jest to temat doś ciekawy przynajmniej dla mnie. Ponieważ kamery termowizyjne posiadają detektory FPA lecz spotkałem się na internecie z programami które za pomocą wspomagania tylko software zmieniają obraz IR na obraz termiczny. Musi to być jakiś filtr (chyba). Musze też rozwiązać problem przekształcania obrazu w czasie rzeczywistym w samej platformie ponieważ nie chce tracić obrazu z tej kamery na rzecz samej podczerwieni che mieć możliwość przełączania filtrów np przy użyciu osd. Zastanawiam się również nad tym projektem http://diydrones.com/profiles/blog/show?id=705844%3ABlogPost%3A44813 ponieważ daje stabilizacje lotu w 3 osiach co może być pomocne w moich daleko idących planach, ale naprawdę daleko idących i to raczej chciałbym zacząć robić gdy już ukończę platformę http://www.instructables.com/id/3-D-Laser-Scanner/ 3d scan. Wiem że jest to dość dziwny pomysł i ma kilka niewiadomych np. -Na jaką odległość poleci światło lasera by kamerka je widziała. -W jakich pasmach światła najlepiej kręcić teren naświetlany laserem. -Budowa systemu z pryzmatem obracającego pryzmat względem wysokości. Wiem że jeżeli użyje ArduPilot Pro to całość bedzie miała jakiś sens, ponieważ autopilot może poprowadzić platformę w lini powiedzmy prostej względem satelit gps, a stabilizacja lotu pozwoli mi na ładny obraz, ale sam autor pisze o beta więc czekam co mu z tego wyjdzie. Może trochę o samej platformie. Chce zbudować coś ala UAV. Czyli długie skrzydła , lekkie, stabilne. Napęd spalinowy, lub turbina gazowa (choć nie wiem jak tam z zużyciem paliwa no i może być za szybkie). Na razie czekam na podzespoły i oczywiście sugestie i opinie . Pozdrawiam Jacek
tony1t Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2008 przeglądając google natrafiłem na coś takiego http://paparazzi.enac.fr/wiki/index.php/Infrared_Sensors co o tym myślicie może to być tańsze rozwiązanie niż budowa całego ArduPilot Pro
Peter Opublikowano 13 Grudnia 2008 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Wiem że jeżeli użyje ArduPilot Pro to całość bedzie miała jakiś sens, ponieważ autopilot może poprowadzić platformę w lini powiedzmy prostej względem satelit gps, a stabilizacja lotu pozwoli mi na ładny obraz, ale sam autor pisze o beta więc czekam co mu z tego wyjdzie. Nie tylko i nie koniecznie prosto. Aby zapewnic samodzielny lot , zapewniam Cie , duuuzo wody uplynie w rzekach. Moze na poczatek sprobuj ulotnic prosty model z OSD na pokladzie,zapewnic stabilna lacznosc. Juz tak prosta sprawa potrafi niezle zrujnowac budzet. Model tez, na wszelki wypadek, wybierz prosty i tani,stabilny. Jesli ta proba powiedzie sie,mozna zaczac dokladac cala reszte w/w. Ja na razie jestem na tym pierwszym etapie,wciaz potykajac sie kolejne problemy. Moze Tobie sie uda szybciej/lepiej to zrobic.Bede sledzil z zainteresowaniem pierwsze filmy z pokladu.
tony1t Opublikowano 15 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2008 No to to będzie platforma do moich badań nad sprzętem. Nadajnik i odbiornik dojdą w przyszłym tygodniu. Standardowy sprzęt na 500mW. Narazie jedna kamerka zamontuje wyważę odpalę a potem praca nad osd i podłączenie drugiej kamerki. Następnie pruba wpisania oprogramowania do sterowania systemem wideo przez osd.
Peter Opublikowano 16 Grudnia 2008 Opublikowano 16 Grudnia 2008 Majac taki model,widze ze czujesz sie dosc pewnie w sprawach pilotazu. Przyznam ze model piekny. Az jestem ciekaw co z tego wyjdzie,chodzi o pierwsze loty. Oczywiscie w goglach :faja:
tony1t Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2008 tez mam taka nadzieję model kupiłem tanio (patrząc na ofertę grapen`a). Jak radziłeś najpierw zamontuje kamerkę i sterowanie do niej jeszcze muszę uporać się z nadajnikiem
tony1t Opublikowano 16 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2008 i nie wiem czy lepiej latać na stalinówce czy elektryku. Elektryczny silnik ograniczy pobory prądu a spalinowy spowoduje ze to zacznie więcej ważyć. Może jakaś rada??
armand Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 oj, napęd spalinowy jest lżejszy niż elektryczny - większa gęstośc energi w paliwie niż w akumulatorach
japim Opublikowano 17 Grudnia 2008 Opublikowano 17 Grudnia 2008 i nie wiem czy lepiej latać na stalinówce czy elektryku. Elektryczny silnik ograniczy pobory prądu a spalinowy spowoduje ze to zacznie więcej ważyć. Może jakaś rada?? Nie rozumiem stwierdzenia, że silnik elektryczny ograniczy pobór prądu? Przecież silnik elektryczny jest na prąd i to on właśnie zje 90% akumulatora. Tak jak pisał Armand paliwo ma większą gęstość energii i napędom elektrycznym trudno do tego dorównać. Zaletą elektryków jest brak wibracji (przy wyważonym śmigle) i możliwość latania na dużo większym śmigle (większa sprawność) - co daje większy ciąg statyczny, ale gorzej z prędkościami...
tony1t Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2008 O to właśnie mi chodzi że mogę za bardzo elektrykiem obciążyć baterie. Nie chce też wdawać się w niepotrzebne dyskusje. Postanowione obserwuje kilka Os w tej chwili i przy okazji wklejam parametry modelu Graupner Speed Cat Wingspan approx. 1010 mm Overall length approx. 860 mm Wing area approx. 18.8 dm? Tailplane area approx. 3.2 dm? Total surface area approx. 22 dm? Total surface area loading approx. 54.5 g / dm?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.