Skocz do zawartości

.


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to


5-10-15, proszę - czysty fusion :)


5cc nie ma kontry, bo wystarcza dociągnięcie nakrętki bez ryzyka odkręcenia. Niektóre, duże nawet silniki, nie miały kontry w ogóle, np Enya 4C. 
Przewietrzenie (nie odpowietrzenie) skrzyni korbowej połączone z kolektorem ssącym, to konsekwencja pewnej filozofii smarowania. OS preferuje połączenie tego króćca z kolektorom ssącym, co zapewnia powrót oleju ze skrzyni korbowej z powrotem do silnika. Takie rozwiązanie pozwala na zmniejszenie zawartości oleju w paliwie, ale też wymusza powrót nawet zanieczyszczonego (np. opiłkami) oleju do obiegu. Niektóre marki (np Saito) nie przewidują takiej możliwości, a zużyty olej jest odprowadzany poza silnik. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, a w przypadku konkretnych rozwiązań technologicznych mogą mieć bardzo mocne uzasadnienie :)
Aha, klapka na gaźniku stała się zbędna, kiedy zaczęto stosować instalację paliwową zasilaną ciśnieniem z tłumika. Wystarczy przytkać tłumik i obrócić śmigłem aby paliwo popłynęło do silnika :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.