czaja18 Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Witam Znajomy poprosił mnie o poszukanie jakiegoś taniego silnika za ok. 200 zł do akrobata o docelowej masie 1000g. Chciał aby miał właśnie z 2kg ciągu na pakiecie 3s. Ja na elektrykach sie nie zanam więc prosze was o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Zapytaj Skalena z Allegro miał coś takiego o ciągu 3kg na 3 czy 4 lipolach chyba za 180zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 pisz do Stośka z Nastika. Ma takie silniki Dualsky ale tanie to to raczej nie jest. Silnik może tak, ale żeby było 2 kg ciągu z pakietu 3S1P to na pakiet wydasz majątek. Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 http://nastik.pl/konwersja-napedu-spalinowego-67cm-elektryczny-p-1104.html?osCsid=6c870ae469b1848d128324fea97680d1 tu masz caly zestaw od Nastika(Stoska) Razem Ciut taniej ,ale możan kupić oczywiście wszystko osobno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaja18 Opublikowano 17 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 http://allegro.pl/item167071256_silnik_bezszczotkowy_3f_hxt3536_1320kv_1900g.html Jak myślicie te osiągi są realne :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom_tom Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 realne, tylko zwróć uwagę, że to ciąg maksymalny, zatem zapewne liczony dla max. prądu chwilowego tych 35 A. Czyli max. 15-20 sekund bedziesz miał w porywach te 1900 g może, a potem przegrzejesz silnik... Licząc napęd, raczej przewidujesz pełne obciażenie dla pracy ciągłej. Ten silnik to tak pi razy drzwi bedzie dawał z 1300 g ciągu max przy pracy ciągłej i śmigle też pi razy drzwi np APC 11x5,5 Ale silnik to pikuś. Patrz ile kosztuje pakiet do akrobatki. Polecam zestaw z Nastika z postu Tomka - jest naprawde dobry. Akrobata prawdziwego tanio nie zelektryfikujesz... Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stosiek Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 Odnośnie tego silnika z allegro to ma on moc jakieś 350W czyli klasa spalinek 0.10-0.15 więc zastanawiam się jakim cudem to może wygenerować 1900g ciągu. Chyba że tylko przez 15 sekund a potem kaplica. Zdając się na doświadczenie wygląda mi na to że oferujący źle przedstawił dane pisząc "ciąg: 1000-1900g". W tej klasie silników o tej mocy i rozmiarze powinno być "przeznaczony do modeli 1000-1900g" przy czym 1000g to akrobat a 1900g jakiś szybolek o marnym wznoszeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 17 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2007 No właśnie .Często spotykam się że na allegro myląciąg z możliwym modelem. Czyli jak napisał Stosiek .Ciagu 1000(akrobat do 1kg) ale już trenerek czy szybol prawie 2 kg też na żesach polata. Ja jeśli nie wiem co to za silnik to patrze na mase ok.100 gram wagi silnika na 1kg ciągu. Oczywiście jest to totalne przybliżenie ale dzięki niemu szybko można się zorientować co silnik potrafi. Dodam tylko że 100 gramowy Dulski od Stośka na 3 celac daje 950 g ciągu i się nie piecze czyli ze 1200 g pewnie na 15s bym wycisną .Tylko że prądy wtedy idą jak głupie w górę . Trzeba to wziąść pod uwagę ,że silnik na max osiągach jest nieekonomiczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
a_skot Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Temat bumerang :wink: Nie ma niestety prostej metody na dobór napędu do modelu :cry: Teoretycznie można by przyjąć zasadę: dla modeli 3D - ciąg = 1,5 - 2 x masa modelu akrobaty - 1 warbirdy - 0,8 - 1 trenerki, slowflyer-y - min. 0,5 I gdyby tylko o to chodziło, to sprawa jest banalnie prosta. Mówimy tu o ciągu statycznym. W locie to wygląda już nieco inaczej :cry: Pozostaje jednak jeszcze kwestia równie ważna - pitch speed. Dla akrobatów zależność pomiędzy prędkością strumienia a minimalną prędkością lotu poziomego powinna wynosić od 2 - 2,5. Jest to proste do wyliczenia pod warunkiem, że znamy obroty silnika przy danym śmigle. Wówczas ciąg statyczny silnika może być równy 1/3 masy modelu. I jak się to ma do tego co wyżej napisałem :?: Chyba pozostaje MotoCalc jedynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 po obejrzeniu tego silnika i jego osiągów, dochodzę do wniosku ze sprzedającu pomylił ciąg z masą modelu do jakiego jest przeznaczony ten silnik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 12 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2007 Sądzę, że silnik na poziomie 350W wystarczy, ja w swojej formosie o wadze ok. 900g miałem swój silnik o mocy ok. 350W - śmigło GWSHD 12*8, 34A na postoju z pakietu 3S i latała tak jak na tym filmiku loty w górach formosą II silnik zamontowany to mini LRK z tabeli wyniki pomiarów silników polecałbym silnik np. AXI2814/12T lub DULASKY3536-6T. do tego pakiet dulasky 3S 2250mAh 12C do tego regulator dulasky 40A . całość ok. 600zł dodane później Warto zauważyć, że AXI, GWS, TowerPro, Keda podają w nazwie po kolei średnicę statora, grubosść statora i ilość zwoi a Dulasky średnicę zewnętrzną i długość silnika i ilość zwoi. Ja osobiście wolę oznaczenia z AXI itp, bo mówią mi jakie może mieć możliwości silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.