J-23 Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 mam open tx w aparaturze i wymyśliłem żeby bieg wsteczny wymuszać przełącznikiem chwilowym SH w motorówce, ale nie wiem jak to ustawić ? tzn. drążek gazu działa od 0 do +100 powodując zwiększanie obrotów w kierunku do przodu, ale chwilowe przytrzymanie przełącznika powinno włączać bieg wsteczny i wtedy drążek gazu powinien działać jak 0 do -100
czarobest Opublikowano 16 Lutego 2020 Opublikowano 16 Lutego 2020 Ja bym zrobił tak: W mikserach dodałbym pozycję na kanale gazu Pierwsza standardowo z tym że korzystająca z Krzywej 1, druga włączana przełącznikiem korzystająca również z Krzywej 1 tyle, że z wagą -100 która zastępuje pierwszy mikser. A krzywa wyglądała by tak: Możliwe jednak że są lepsze metody, a na pewno znajdą się inne .
J-23 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Opublikowano 17 Lutego 2020 jeszcze nie testowałem tego ustawienia które podałeś, ale pisałem z pamięci i źle napisałem drążek gazu oczywiście działa od -100 do + 100, to chyba coś się zmieni w tym ustawieniu ? a przełącznik chwilowy SH ma odwrócić kierunek obrotów silnika sterowanych drążkiem gazu
Bodzioch Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 Jeżeli drążek działa od -100% 0 +100% to regulator dwukierunkowy działa w dwóch kierunkach więc co tu zmieniać. -100% max.bieg wsteczny 0 - zero obrotów +100% max. bieg do przodu
J-23 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Opublikowano 17 Lutego 2020 chodzi o to, że tak jak na rysunku ma działać drążek gazu na czarno płynie do przodu, a jak nacisnę SH na czerwono to płynie do tyłu lecz zakres drążka jest od dołu -100...0... +100 przykładowo: drążek jest do góry płynę 100% mocy do przodu i naciskam przycisk SH (drążek bez zmian nadal jest do góry), ale obroty są odwrotne 100% mocy wstecz puszczam SH i znów płynę do przodu...
Bodzioch Opublikowano 17 Lutego 2020 Opublikowano 17 Lutego 2020 Tak jak na rysunku działa typowy regulator jednokierunkowy nie dwukierunkowy. Pokaż co to za model i jaki sprzęt będzie prościej zrozumieć o co chodzi. Zmiana obrotów silnika na pełnej mocy to nieporozumienie. W reglach samochodowych jest hamulec aby nie uszkodzić silnika i regla. To co chcesz zrobić to tak jakbyś jechał samochodem 100 na godzinę i chciał włączyć bieg wsteczny.
J-23 Opublikowano 17 Lutego 2020 Autor Opublikowano 17 Lutego 2020 regulatory 2 kierunkowe są w stanie w ciągu ułamka sekundy zmienić obroty na przeciwne przy 100% mocy
czarobest Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 W dniu 17.02.2020 o 10:08, J-23 napisał: chodzi o to, że tak jak na rysunku ma działać drążek gazu na czarno płynie do przodu, a jak nacisnę SH na czerwono to płynie do tyłu lecz zakres drążka jest od dołu -100...0... +100 przykładowo: drążek jest do góry płynę 100% mocy do przodu i naciskam przycisk SH (drążek bez zmian nadal jest do góry), ale obroty są odwrotne 100% mocy wstecz puszczam SH i znów płynę do przodu... To co wrzuciłem powinno działać właśnie tak jak na rysunku, dzięki krzywej mamy cały zakres drążka od dołu do góry jednak na dolnej pozycji wysyła on sygnał tak jakby zawsze 0%, a w maksymalnej górnej 100% lub -100% w zależności od trzymania przycisku. Niestety za bardzo nie wiem jak działa Twój regulator, a właściwie to nie miałem do czynienia z regulatorem dwukierunkowym w ogóle więc trudno mi będzie więcej pomóc.
Rekomendowane odpowiedzi