Jump to content

Akrobat


Recommended Posts

Witam

Na tym forum będzie to mój pierwszy post.

W tym roku zainwestowałem w napędy bezszczotkowe, czego skutkiem było powstanie kilku modeli. Ostatnim z nich ( dzisiaj rano oblatanym ) jest tytułowy akrobat.

 

IMGP0320.jpg

 

Zastąpił on dolnopłacika z profilem Clark Y

 

 

Obraz007.jpg

 

 

Nie mam dokumentacji z budowy, więc pozostanie mi tylko podparcie się zdjęciami gotowego modelu.

Jest to konstrukcja w miarę samodzielna (wzorowałem się na wymiarach i niektórych rozwiązaniach Ekzztry Skazoo).

Model ma rozpiętość 1000 mm, długośc kadłuba też około 1000 mm, silnik Bm 2410-12 ze śmigłami GWS 1047 i 9050.

Pozostanie mi go jeszcze zważyć. Zasilanie pakiety Fully Max 1050 mAh 3s.

 

IMGP0321.jpg

 

IMGP0324.jpg

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wczoraj rano był jego pierwszy oblot , w trakcie którego wynikła konieczność zwiększenia wykłonu osi silnika w dół i jak się wieczorem okazało po przeregulowaniu dodatkowo jeszcze dotrymowanie steru wysokości ( w locie bez silnika ). Obecnie model bez udziału steru wysokości leci jak po sznurku, czyli jak najbardziej prawidłowo. Możliwości jego są w tej chwili grubo ponad to co ja sam reprezentuję, więc zabawy będe miał na długo. Dodatkowo daje się zauwazyć stara zależność : większy model leci dużo stabilniej.

Jego poprzednik zwany przeze mnie dolnopłacikiem ( profil Clark Y )

miał wymiary 900 mm na 800 i był w powietrzu dużo bardziej zwinny . Inna sprawa, że ja na pierwsze loty mocno ograniczam wychylenia powierzchni sterowych, a więc jeszcze dużo przede mną

 

Wyglad fajny ,a jak z lataniem oraz moze troche parametrow technicznych ?

 

Trochę podałem powyżej , mogę jeszcze dodać, że profil to NACA 0018, a masa to coś około 500gram ( daje się to odczuć przy podchodzeniu do lądowania bo muszę daleko zaczynać tak go niesie).

 

Co do filmu to staram się namówić Córkę , aby mi zrobiła film aparatem cyfrowym ( jest taka możliwość, tylko będzie słaba rozdzielczość).

Zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Wyglad fajny ,a jak z lataniem oraz moze troche parametrow technicznych ?

 

dzisiaj go zważyłem -550 gram, a silnik wg danych ze strony Wimarex-u powinien dać 750g. na śmigle 1047 uzyskuje około 8500 obrotów (jeżeli nie pomyliłem pomiarów - jeszcze sprawdzę). Mam jeszcze silnik GWS-a GMBL 003 o deklarowanym ciągu 800 g. Założę te same śmigła i porównam obroty.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj rano jak zwykle gdy jest pogoda i nie muszę iść od razu do pracy wypuściłem się na boisko polatać akrobatem (7.30).

No i wyobrażcie sobie podjeżdża do mnie Starszy Pan na rowerze i prosi o chwilę rozmowy. Okazało się , że On i jego kolega są hodowcami gołębi pocztowych , a moje modele jak wywijam nad kwartałem gdzie Oni posiadają gołębniki są przez gołębie traktowane jako jastrzębie lub sokoły i nie chcą latać wysoko , tylko umykają nad dachami. Aż mnie zatkało , bo jest widoczna chęć porozumienia , ale nie bardzo wiem jak to pogodzić :?:

Link to comment
Share on other sites

A powaznie to masz powazny problem!

 

Wiem i to mnie martwi.trudno będzie się pogodzić z utratą lotniska znajdującego się 5 minut drogi piechotą od domu.

Dobrowolnie się nie wycofam, spróbuję się dogadać , chociaż może to być trudne jeżeli Starsi Panowie zaczną pisać jakieś petycje i inne pisma, aby mi utrudnić życie. Na razie to czuję się jak w " Nie ma mocnych - nie będzie mi tu latał po moim niebie " checheche.

 

Tylko czyje ono jest ?

Link to comment
Share on other sites

Ja z innymi ludzmi mialem tez problem bo latam dosc czesto shock flayerem w nocy zaraz przy modelarni. Naprzeciwko jest firma, siedzi stroz nocny i ma 3 glupie psy ktore szczekaja nawet same na siebie... Pewnego razu gdy bylem w powietrzu on wyszedl, psy ujadaly i do mnie z geba: "nie masz gdzie latac, tutaj skargi beda ..." na co ja mu ze nie ma przepisu zakazujacego mi latania tutaj i nie mam zamiaru przestac. Pan nocny bal sie chyba nowego przepisu - za ujadajacego psa ktory komus przeszkadza dostaje sie mandat. No coz, ja tylko czekam az ktos jeszcze bedzie mial jakies pretensje do mnie to z nim sobie porozmawiam. Sese:)

 

Fajne te modele :) Widze fullymaxy sa popularne wsrod modelarzy:) Cieszy mnie to, to dobre ogniwa!

 

Milych lotow zycze.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W niedzielę 22.10.2006 byłem polatac na lotnisku w Wilanowie przy ul. Pałacowej. Relacja w dziale imprezy. W ostatnim locie przydarzyła mi się awaria i model po zgubieniu akumulatora pogonił w pionowej pice krety.

Zdjęcie pokazuje stan po uderzeniu (tak stał, nie przewrócił się )

 

IMGP0438.jpg

 

Szkoda , ale to moja wina , zbyt długo czekałem z wykonaniem solidnego zamknięcia klapki.

Niemniej , z wyjatkiem zniesionego dziobu nic poza tym nie uległo zniszczeniu . Od lini natarcia skrzydła do końca kadłuba wszystko w najlepszym porządku.

Pisałem , ze model ma bardzo dobre własności lotne i jest jak na pełnego akrobata wrecz dziecinnie prosty w prowadzeniu.

Ten młody kolega ,

 

IMGP0430.jpg

 

 

który wykonywał cos około 10-tego lotu swoim East Starem , zupełnie początkujący ale z talentem do latania dostał ode mnie akrobata w powietrzu do latania i chyba Sam nie mógł uwierzyc , że tak dobrze sobie radzi.

Model jest do odbudowania bez żadnego problemu. Mogę z czystym sumieniem powiedziec , że takiego modelu to jeszcze nie miałem , a moja modelarska kariera nie jest krótka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzisiaj ruszyła wreszcie modelarnia ( u mnie w mieszkaniu ). Zacząłem od naprawy akrobata. Jak pisałem do wymiany cały dziób , aż do skrzydła . Tak się przedstawia po oczyszczeniu pola pracy.

 

IMGP0475.jpg

 

 

Pierwsze co musiałem zrobic , to było dorobienie nowych boczków z odp. zapasem. Jak widac na zdjęciu przód kadłuba jest wykonany z dwóch warstw depronu 3mm

 

 

IMGP0476.jpg

 

 

Trochę czasu zmarnowanego na przymiarki i składanie i model jest obecnie w takim stanie:

 

 

IMGP0479.jpg

 

IMGP0480.jpg

 

Teraz model poskładany wysycha , aż do nabrania pełnej wytrzymałości, pozostanie wkleic płytkę z mechanizmami i doklejenie dolnego poszycia dziobu kadłuba.

Link to comment
Share on other sites

Za radą , któregoś z forumowiczów pokusiłem się o dokończenie zupełne akrobata i oprócz dorobienia pewniejszego zamknięcia klapki na recepturkę , dorobiłem też kabinkę.

Prezentuje się to teraz całkiem dobrze:

 

 

IMGP0484.jpg

 

 

Miałem też dzisiaj polatac , ale okazało się , że oprócz zniszczonego dziobu poległo już w tym modelu drugie serwo ( pierwsz było przyczyną upadku modelu w zabudowania , bo się w powietrzu zepsuło ). Oba tej samej firmy E-sky 8,4g. Inne serwa wytrzymały , więc stwierdzam , że są to wyjątkowo trefne towarki i warto ich unikac.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.