Jump to content

Akrobat


Recommended Posts

Witam

Na tym forum będzie to mój pierwszy post.

W tym roku zainwestowałem w napędy bezszczotkowe, czego skutkiem było powstanie kilku modeli. Ostatnim z nich ( dzisiaj rano oblatanym ) jest tytułowy akrobat.

 

IMGP0320.jpg

 

Zastąpił on dolnopłacika z profilem Clark Y

 

 

Obraz007.jpg

 

 

Nie mam dokumentacji z budowy, więc pozostanie mi tylko podparcie się zdjęciami gotowego modelu.

Jest to konstrukcja w miarę samodzielna (wzorowałem się na wymiarach i niektórych rozwiązaniach Ekzztry Skazoo).

Model ma rozpiętość 1000 mm, długośc kadłuba też około 1000 mm, silnik Bm 2410-12 ze śmigłami GWS 1047 i 9050.

Pozostanie mi go jeszcze zważyć. Zasilanie pakiety Fully Max 1050 mAh 3s.

 

IMGP0321.jpg

 

IMGP0324.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj rano był jego pierwszy oblot , w trakcie którego wynikła konieczność zwiększenia wykłonu osi silnika w dół i jak się wieczorem okazało po przeregulowaniu dodatkowo jeszcze dotrymowanie steru wysokości ( w locie bez silnika ). Obecnie model bez udziału steru wysokości leci jak po sznurku, czyli jak najbardziej prawidłowo. Możliwości jego są w tej chwili grubo ponad to co ja sam reprezentuję, więc zabawy będe miał na długo. Dodatkowo daje się zauwazyć stara zależność : większy model leci dużo stabilniej.

Jego poprzednik zwany przeze mnie dolnopłacikiem ( profil Clark Y )

miał wymiary 900 mm na 800 i był w powietrzu dużo bardziej zwinny . Inna sprawa, że ja na pierwsze loty mocno ograniczam wychylenia powierzchni sterowych, a więc jeszcze dużo przede mną

 

Wyglad fajny ,a jak z lataniem oraz moze troche parametrow technicznych ?

 

Trochę podałem powyżej , mogę jeszcze dodać, że profil to NACA 0018, a masa to coś około 500gram ( daje się to odczuć przy podchodzeniu do lądowania bo muszę daleko zaczynać tak go niesie).

 

Co do filmu to staram się namówić Córkę , aby mi zrobiła film aparatem cyfrowym ( jest taka możliwość, tylko będzie słaba rozdzielczość).

Zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Wyglad fajny ,a jak z lataniem oraz moze troche parametrow technicznych ?

 

dzisiaj go zważyłem -550 gram, a silnik wg danych ze strony Wimarex-u powinien dać 750g. na śmigle 1047 uzyskuje około 8500 obrotów (jeżeli nie pomyliłem pomiarów - jeszcze sprawdzę). Mam jeszcze silnik GWS-a GMBL 003 o deklarowanym ciągu 800 g. Założę te same śmigła i porównam obroty.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj rano jak zwykle gdy jest pogoda i nie muszę iść od razu do pracy wypuściłem się na boisko polatać akrobatem (7.30).

No i wyobrażcie sobie podjeżdża do mnie Starszy Pan na rowerze i prosi o chwilę rozmowy. Okazało się , że On i jego kolega są hodowcami gołębi pocztowych , a moje modele jak wywijam nad kwartałem gdzie Oni posiadają gołębniki są przez gołębie traktowane jako jastrzębie lub sokoły i nie chcą latać wysoko , tylko umykają nad dachami. Aż mnie zatkało , bo jest widoczna chęć porozumienia , ale nie bardzo wiem jak to pogodzić :?:

Link to comment
Share on other sites

A powaznie to masz powazny problem!

 

Wiem i to mnie martwi.trudno będzie się pogodzić z utratą lotniska znajdującego się 5 minut drogi piechotą od domu.

Dobrowolnie się nie wycofam, spróbuję się dogadać , chociaż może to być trudne jeżeli Starsi Panowie zaczną pisać jakieś petycje i inne pisma, aby mi utrudnić życie. Na razie to czuję się jak w " Nie ma mocnych - nie będzie mi tu latał po moim niebie " checheche.

 

Tylko czyje ono jest ?

Link to comment
Share on other sites

Ja z innymi ludzmi mialem tez problem bo latam dosc czesto shock flayerem w nocy zaraz przy modelarni. Naprzeciwko jest firma, siedzi stroz nocny i ma 3 glupie psy ktore szczekaja nawet same na siebie... Pewnego razu gdy bylem w powietrzu on wyszedl, psy ujadaly i do mnie z geba: "nie masz gdzie latac, tutaj skargi beda ..." na co ja mu ze nie ma przepisu zakazujacego mi latania tutaj i nie mam zamiaru przestac. Pan nocny bal sie chyba nowego przepisu - za ujadajacego psa ktory komus przeszkadza dostaje sie mandat. No coz, ja tylko czekam az ktos jeszcze bedzie mial jakies pretensje do mnie to z nim sobie porozmawiam. Sese:)

 

Fajne te modele :) Widze fullymaxy sa popularne wsrod modelarzy:) Cieszy mnie to, to dobre ogniwa!

 

Milych lotow zycze.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

W niedzielę 22.10.2006 byłem polatac na lotnisku w Wilanowie przy ul. Pałacowej. Relacja w dziale imprezy. W ostatnim locie przydarzyła mi się awaria i model po zgubieniu akumulatora pogonił w pionowej pice krety.

Zdjęcie pokazuje stan po uderzeniu (tak stał, nie przewrócił się )

 

IMGP0438.jpg

 

Szkoda , ale to moja wina , zbyt długo czekałem z wykonaniem solidnego zamknięcia klapki.

Niemniej , z wyjatkiem zniesionego dziobu nic poza tym nie uległo zniszczeniu . Od lini natarcia skrzydła do końca kadłuba wszystko w najlepszym porządku.

Pisałem , ze model ma bardzo dobre własności lotne i jest jak na pełnego akrobata wrecz dziecinnie prosty w prowadzeniu.

Ten młody kolega ,

 

IMGP0430.jpg

 

 

który wykonywał cos około 10-tego lotu swoim East Starem , zupełnie początkujący ale z talentem do latania dostał ode mnie akrobata w powietrzu do latania i chyba Sam nie mógł uwierzyc , że tak dobrze sobie radzi.

Model jest do odbudowania bez żadnego problemu. Mogę z czystym sumieniem powiedziec , że takiego modelu to jeszcze nie miałem , a moja modelarska kariera nie jest krótka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzisiaj ruszyła wreszcie modelarnia ( u mnie w mieszkaniu ). Zacząłem od naprawy akrobata. Jak pisałem do wymiany cały dziób , aż do skrzydła . Tak się przedstawia po oczyszczeniu pola pracy.

 

IMGP0475.jpg

 

 

Pierwsze co musiałem zrobic , to było dorobienie nowych boczków z odp. zapasem. Jak widac na zdjęciu przód kadłuba jest wykonany z dwóch warstw depronu 3mm

 

 

IMGP0476.jpg

 

 

Trochę czasu zmarnowanego na przymiarki i składanie i model jest obecnie w takim stanie:

 

 

IMGP0479.jpg

 

IMGP0480.jpg

 

Teraz model poskładany wysycha , aż do nabrania pełnej wytrzymałości, pozostanie wkleic płytkę z mechanizmami i doklejenie dolnego poszycia dziobu kadłuba.

Link to comment
Share on other sites

Za radą , któregoś z forumowiczów pokusiłem się o dokończenie zupełne akrobata i oprócz dorobienia pewniejszego zamknięcia klapki na recepturkę , dorobiłem też kabinkę.

Prezentuje się to teraz całkiem dobrze:

 

 

IMGP0484.jpg

 

 

Miałem też dzisiaj polatac , ale okazało się , że oprócz zniszczonego dziobu poległo już w tym modelu drugie serwo ( pierwsz było przyczyną upadku modelu w zabudowania , bo się w powietrzu zepsuło ). Oba tej samej firmy E-sky 8,4g. Inne serwa wytrzymały , więc stwierdzam , że są to wyjątkowo trefne towarki i warto ich unikac.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.