Skocz do zawartości

DLE111 i chińskie canistry


Grabcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie. Mam nowy DLE-111 (boxer) i zastanawiam się nad zakupem chińskich wydechów Canistry 1 lub Canistry 2 . Czy wymiana standardowych puszek na coś takiego ma sens? Niedawno gdzieś wyczytałem w jakiejś opinii, że te wydechy tłumią, ale gównie moc, a na dźwięk silnika niekoniecznie mają znaczący wpływ. Do tej pory użytkuję boxera DLE-60 na fabrycznych puszkach i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie odradzam.Wymiana fabrycznych wydechów ma tylko sens wtedy gdy chodzi o zwiększenie osiągów,ale i tak dobór właściwych parametrów tłumika wymaga użycia hamowni.Należy mieć nadzieję,że producent zadbał o właściwy dobór tłumika pod względem osiągów i tłumienia hałasu.Ja bym nie wymieniał szkoda kasy na takie eksperymenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię. W moim przypadku nie chodzi o zwiększanie osiągów. Jestem w stanie zaakceptować zmniejszenie obrotów powiedzmy o około 100 na minutę (przy np. 6800 obr/min na wydechu z zestawu) ale tylko przy wyraźnym wyciszeniu silnika. Te wydechy z pierwszego linku z pierwszego postu opisują jako wielokomorowe, a z drugiego są podobno firmowane przez DLE. Pojemność takiego canistra jest kilknaście razy większa od pojemności skokowej - teoretycznie daje to już możliwości zbudowania sprawnego wydechu. Pytanie jak to zrobili Chińczycy? Z silnikami jakoś sobie radzą.  Czy ktoś ma z tymi wydechami osobiste doświadczenia? Te około 700 zł piechotą nie chodzi - wolałbym kupić coś działającego i nie finansować eksperymentów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, nie sluchaj bzdur. Oryginalne tlumiki do silnikow DLE sa do niczego i na szanujacych sie lotniskach modelarskich badz zawodach po prostu nie pozwola Tobie z czyms takim latac. Z podobnym skutkiem moglbys zamontowac do silnika puszke po piwie. Nie wiem, jak w Polsce, ale w zachodniej Europie na wiekszosci lotnisk istnieja rygorystyczne ograniczenia glosnosci - w Niemczech na przyklad do okolo 70-74 dB z tendencja do dalszych ograniczen. Te oryginalne "puszki" od DLE tego warunku nie spelniaja i koniec.

 

Dobry tlumik nie pociaga za soba zauwazalnego spadku mocy. A jako dobre i sprawdzone tlumiki polecam Tobie produkty takich firm, jak Krumscheid, Zimmermann (sam uzywam) lub podobne. Szukaj produktow europejskich, bo tutejsze firmy doskonale znaja wymagania na europejskich lotniskach i stosuja sie do nich. Czy tak jest z tlumikami chinskimi, tego do konca nie wiadomo, a te podlinkowane przez Ciebie po doliczeniu kosztow przesylki, podatku i cla, az tak tanie tez nie beda.

 

A przede wszystkim, nie daj sie wprowadzac w panike gloszonymi przez kolege Piotra mitami, ze celem trafnego wyboru tlumika bez badan na hamowni sie nie obejdzie. DLE to z zalozenia nie sa silniki przeznaczone do wyczynu i wspaniale funkcjonuja z tlumikami obcego pochodzenia. Jedynie istotna rzecza jest wybor tlumika o pasujacej do silnika wielkosci. Szanujacy sie producenci klasyfikuja wlasne tlumiki wlasnie w odniesieniu do pojemnosci silnika, wiec w ten sposob szukaj.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mr.jaro    Badanie silników na hamowni to mitologia ?Dobór układu wydechowego stosując tylko kryterium pojemności skokowej silnika to idące bardzo daleko uproszczenie.Lepsze to niż nic lub np.kolor.Uprawiając kiedyś karting,walczyłem intensywnie z wydechami,to była kategoria popularna gdzie w użyciu był wysokowyczynowy ? silnik z motocykla WSK 125 i jedynym elementem,który można było przerabiać był układ wydechowy(cały czas piszę o układzie wydechowym bo dla mnie tłumik jest częścią układu)Były ćwiczone różne wydechy od MZ 125,CZ125 (kryterium pojemności)A więc przeróbki,próby na torze itp.łatwo się domyśleć,że zajmowało to mnóstwo czasu.Jeszcze chwila pewnie przynudzam.W końcu udało się,trafiłem na hamownie silników motocyklowych w Swidniku.Tu zaczyna się szamaństwo i mitologia.W ciągu trzech godzin wydech został optymalnie  doregulowany (nie chcę już o gitarach? )na bazie zresztą orginałnego układu.Jeszcze ciekawostka odnośnie osiągów,moc wzrosła niecałe 1,5 KM (około 20%) przy spadku obrotów mocy maksymalnej o 250obr.min(moment obrotowy) w stosunku do żle dobranego wydechu z MZ.Jeszcze można  by pisać o skokach tłoka,średnicach,fazach rozrządu jakiś charakterystykach zewnętrznych silnika i innych pierdołach,ale tobyło dawno ,a może mi się tylko śniło...……..        Tak już mam,że jak słyszę o przeróbkach ,zamianach wydechów szczególnie dotyczy to dwusuwów to staram się zwrócić uwagę na problemKoniec tej grafomanii,                     

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bupir - masz o tyle rację, że w zawodniczych silnikach dwusuwowych optymalnie zestawiony układ wydechowy wpływa na jakość napełniania cylindra mieszanką i przez to na osiągi silnika (ale to głównie rezonans). Jednak nie jest prawdą, że fabryczne puszki od silników DLE są jakoś specjalnie konstruowane pod kątem podniesienia osiągów. Widziałem modelarskie silniki benzynowe dobrze działające bez wydechu (bo ten się akurat zepsuł / urwał, a kolegom szkoda było marnować dnia lotnego). Inna sprawa, że model z silnikiem bez wydechu najpierw dało się usłyszeć, a dopiero potem zobaczyć. Te fabryczne puszki to jednokomorowe wynalazki, a ich zaletą jest to, że z nimi silnik pracuje troszkę ciszej niż bez nich, ale nadal generuje około 100 dB. Ja próbuję powalczyć z hałasem, a nie z osiągami. Wiem, że można kupić np. taki zestaw Krumscheid i będzie słyszalna poprawa. Chciałem się tylko dowiedzieć, czy różnica w jakości w stosunku do chińczyków jest adekwatna do różnicy w cenie.

Na koniec ciekawy wątek z pomiarami hałasu z zagranicznego forum: https://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=51885

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.