Callab Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Dzisiaj mija 105 rocznica pierwszego, silnikowego lotu statku cięższego od powietrza. Wykonał go Orville Wright, na zbudowanym razem z bratem Wilburem samolocie "The Flyer". (zdjęcie ze strony http://www.wright-house.com/) Dzięki sprytnym braciom możemy dziś cieszyć się chwilami spędzonymi z modelami, które, pomimo że cięższe od powietrza, unoszą się nad ziemią :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Podobno wcale nie byli pierwsi ... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Ci inni nie mieli Kamery..... ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 ....taaaa, dokładnie tak, jak z odkryciem Hamburgerlandu; nie bardzo wiadomo, kto odkrył pierwszy, ale ostatni był Kolumb... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 A Pietia Goras był matematykiem rosyjskim... :wink: Darek PS - A podobno nie mogli polecieć dalej bo im się zawory rozgrzewały do czerwoności. Gdyby mieli jakiś silniczek modelarski powiedzmy 50ccm benzyna to by chyba lepiej im to wyszło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 A Pietia Goras był matematykiem rosyjskim... :wink: Dokładnie, a słynni radzieccy pionierzy Dedalenko i Ikarenko wyprzedzili braci Wright. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Wszystko przez to że ludzie lubią chyba daty 17 grudnia 1903 jest bardziej datą symboliczną niż faktyczną. Tych dat jest więcej w zależności od co chce się nazwać lotem. Flyer I nie był wstanie samodzielnie wystartować ani w normalnych warunkach utrzymać się w powietrzu. Gdyby nie dalsza historia braci Wright i ten fakt nigdy nie zostałby uznany nawet w sposób symboliczny jako pierwszy lot człowieka aparatem cięższym od powietrza. Do Flyer`a I i wydarzeń z Kity Hawk wrócono później dopiero po sukcesie Flyer`a III a więc jeszcze dobre 2 lata musiały minąć Wcześniej i dalej podobno latał Gustave Whitehead na swojej konstrukcji pod nazwą "Number 21". Wiadomo na pewno że Number 21 nie posiadał klasycznych powierzchni sterowych a sterować miało się nim balansując ciałem co też z jakiś bliżej nieokreślonych przyczyn miało na starcie dyskwalifikować tą konstrukcję jako aparat latający cięższy od powietrza. P.S. Flyer I pierwszy swój lot (skok) odbył 14 grudnia Jednego jednak Braciom odebrać nie można. Jako pierwsi mieli "zdrowe" podejście do problematyki lotu gdy reszta "dziwaczyła". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.