Callab Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Dzisiaj mija 105 rocznica pierwszego, silnikowego lotu statku cięższego od powietrza. Wykonał go Orville Wright, na zbudowanym razem z bratem Wilburem samolocie "The Flyer". (zdjęcie ze strony http://www.wright-house.com/) Dzięki sprytnym braciom możemy dziś cieszyć się chwilami spędzonymi z modelami, które, pomimo że cięższe od powietrza, unoszą się nad ziemią :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Podobno wcale nie byli pierwsi ... :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janeczek Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Ci inni nie mieli Kamery..... ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 ....taaaa, dokładnie tak, jak z odkryciem Hamburgerlandu; nie bardzo wiadomo, kto odkrył pierwszy, ale ostatni był Kolumb... Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek.3333 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 A Pietia Goras był matematykiem rosyjskim... :wink: Darek PS - A podobno nie mogli polecieć dalej bo im się zawory rozgrzewały do czerwoności. Gdyby mieli jakiś silniczek modelarski powiedzmy 50ccm benzyna to by chyba lepiej im to wyszło... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 A Pietia Goras był matematykiem rosyjskim... :wink: Dokładnie, a słynni radzieccy pionierzy Dedalenko i Ikarenko wyprzedzili braci Wright. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Wszystko przez to że ludzie lubią chyba daty 17 grudnia 1903 jest bardziej datą symboliczną niż faktyczną. Tych dat jest więcej w zależności od co chce się nazwać lotem. Flyer I nie był wstanie samodzielnie wystartować ani w normalnych warunkach utrzymać się w powietrzu. Gdyby nie dalsza historia braci Wright i ten fakt nigdy nie zostałby uznany nawet w sposób symboliczny jako pierwszy lot człowieka aparatem cięższym od powietrza. Do Flyer`a I i wydarzeń z Kity Hawk wrócono później dopiero po sukcesie Flyer`a III a więc jeszcze dobre 2 lata musiały minąć Wcześniej i dalej podobno latał Gustave Whitehead na swojej konstrukcji pod nazwą "Number 21". Wiadomo na pewno że Number 21 nie posiadał klasycznych powierzchni sterowych a sterować miało się nim balansując ciałem co też z jakiś bliżej nieokreślonych przyczyn miało na starcie dyskwalifikować tą konstrukcję jako aparat latający cięższy od powietrza. P.S. Flyer I pierwszy swój lot (skok) odbył 14 grudnia Jednego jednak Braciom odebrać nie można. Jako pierwsi mieli "zdrowe" podejście do problematyki lotu gdy reszta "dziwaczyła". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.