Skocz do zawartości

silnik dl50


extra67

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc Koledzy.Posiadam silnik DL50 chodzi ladnie po przegladzie stwierdzilem nadmierny luz na lozyskach.Myslalem o wymianie walu korbowego i lozysk.Mam pytanie czy te elementy sa jeszcze gdzies dostepne ewentualnie czy istnieja zamienniki(pasuja od innych silnikow)Pozdrawiam.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno potrzeba wymieniać wał? Co prawda z takimi silnikami nie miałem styczności, ale trochę używanych w różnym stanie mam i nigdzie nie widziałem potrzeby zmiany wału. Co z nim nie tak?

Łożyska możesz kupić w "sklepie z łożyskami", wystarczy pomierzyć te co są (lub zobaczyć oznaczenia na nich) i kupić (ponoć dobrze z luzem C3 :)). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, czy łożysko na czopie da się zmienić to już nie mam pojęcia, więc lepiej jeśli ktoś obeznany się wypowie :).

Z tego co widzę to wał pasuje od nowszego silnika DLE 55 i kosztuje jakieś $50, ale na to też nie daję gwarancji więc musisz poczekać na mądrzejszych :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,zobacz do mojego tematu na temat Rcgf 50cm.Dobierałem do niego graty od Dle.Na 2 stronie wątku masz wymiary łożysk:

Zmierz u siebie jaką masz średnicę czopu wału,Dle ma bodajże 12mm.

Łożyska igiełkowe znajdziesz bez problemu na Allegro lub w sklepach/serwisach kosiarek i podkaszarek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno przerabiałem temat zużytego wału w rcgf55, miała być to kopia DLE55  ale niestety nie jest.

Rcgf55 na sworzniu łba korbowodu ma malutki kołnierz przez który da się zdjąć korbowód i wymienić same igiełki w łożysku , pod warunkiem że sworzeń nie jest jajowaty , niestety mój był jajowaty i wymiana igiełek uleczyła go na jakieś 10 godzin pracy, DLE55 ma taki duży kołnierz że nie da się korbowodu zdjąć z sworznia .

Wał z rcgf 55 nie jest taki sam jak z del55 , DLE ma większą przeciwwagę dlatego niektórzy piszą że jest taki sam bo z rcgf da się zamontować wał do dle , niby tak ale odwrotnie z dle do rcgf już się nie da bo wał z dle nie zmieści się w karter rcgf.

Ja co prawda kupiłem nowy silnik ale w tym czasie jeden pomocny forumowicz podesłał mi w dobrym stanie silnik DLA55 , silnik jest naprawdę zdrowy i w świetnej kondycji ma jedynie uszkodzony karter , pomyślałem że karter z DLE55 będzie taki sam jak DLA55 , no i znowu nie do końca , wał czyli przeciwwaga z korbowodem pasuje faktycznie jak ulał ale wał z DLE55 ma dłuższy czop niż DLA55  , natomiast są to małe wartości może z 3 dziesiąte milimetra ale wystarczy aby po dokręceniu piasty silnik dość ciężko się obracał bo rant na czopie o który opiera się piasta nie za bardzo wystaje z łożyska, akurat to mam zamiar poprawić na tokarce minimalnie pogłębiając gniazdo łożyska by łożysko głębiej usiadło w karterze.

Gaźnik z Rcgf55 do DLE55 też nie pasuje bo otwór w karterze jest za niski i gaźnik się nie mieści i również te pół milimetra trzeba będzie otwór skorygować.

I po tych perypetiach z zamiennością części które mają być zamienne a nie są myślę że najlepiej albo kupować do naprawy dedykowane części do danego silnika albo zrezygnować z remontu, ja wybrałem bramkę numer 3 i kupiłem silnik do którego są wszystkie części zamienne w polskich sklepach, więc jak ten nowy silnik zjem to można go będzie naprawić i wszystko będzie pasować.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek misiek napisał:

Cześć

mam do tego silnika nowy tłok z cylindrem sworzniem i łożyskiem igiełkowym

 

Czesc .JACEK MISIEK ale mnie ucieszyles najbardziej chodzi mi o sworzen i lozysko igielkowe.Jesli jest Tobie zbedne(calosc) lub sworzen i lozysko igielkowy to bym chetnie wziol. Mam cicha nadzieje ze cena mnie nie zabije.Jestem gotowy szczelaj.Pozdrawiam i dziekuje za odzew.   

 Jeszcze do Entera 1978 dziekuje za  informacje ale do ciebie mam pytanie jeszcze z innej beczki(nie dotyczy tego tematu) jesli moge to nz PW. lub telefonicznie(najlepiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.