Skocz do zawartości

Jaki samolot?


dawidgdynia

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po mojej dlugiej nieobecnosci na forum i przepraszam za brak odp. z mojej strony. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi na moje pytania. Model jaki zakupielm to AT-40L jaki proponowal mi kogutos, silnik ST 45ABC przez pana Slawek_9000 i jest niby wszysko ok, ale od 3 dni pobytu w garazu nie udalo mi sie uruchomic owego silnika mimo przeczytania instrukcji i postow na forum zwiazanych z uruchamianiem silników.

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Spróbuj odkręcić świece i kręć smigłem najlepiej jak masz ten rozrusznik do silników.

Sprawdź czy świeca grzeje poprzez wyjęcie jej i włożenie do żarnika od świecy najlepiej jak będzie trochę ciemniej i przytrzymaj ją tak z 5sekund i potem dmuchnij mocno ale żeby się nie zamoczyła.

Pokręć ręką ze 3 razy po woli śmigłem niech nabierze trochę paliwa włóż żarnik do świec i spróbuj odpalić.

EDIT: Pogrubiony tekst dotyczy już wkręconej świecy do silnika :)

Opublikowano
silnik ST 45ABC przez pana Slawek_9000 i jest niby wszysko ok, ale od 3 dni pobytu w garazu nie udalo mi sie uruchomic owego silnika mimo przeczytania instrukcji i postow na forum zwiazanych z uruchamianiem silników.

 

Jeżeli potrzebujesz w tej sprawie pomocy to opisz nam co robisz, jaka świeca, paliwo, śmigło, sposób zasilenia świecy, co robiłeś przy gaźniku.

 

Domyślam się iż robisz to po raz pierwszy, brak Ci praktyki i mały błąd nie raz skutecznie utrudnia uruchomienie. Za jakiś czas będziesz motorki odpalał od kopa :wink:

Opublikowano

Świeca jest od kompletu, śmigło 10x6 pelikan, paliwo 80/20, żarzenie- klips + akumulatorek 1.2V 2100mAh i oczywiście rozrusznik do tego.

 

Przy gazniku to wedlug wskazan instrukcji iglica odkrecona o 3 obroty i tyle tu robilem.

 

1.Przepustnica na 20-30% otwarta

2.Paliwo zaciagniete ( 3 obroty smiglem, palec na gazniku)

3.Jeszcze 2 obroty smiglem ( bez palca na gazniku)

4.Klips podlaczony

 

Mimo tych czynnosci nie dal zadnego odzewu.

Moze to tez wazne!- pierwsze pol zwoju zarnika swiecy nie zarzy sie- moze to jest ten problem z odpaleniem?

Opublikowano

A akumulatorek od żarzenia masz naładowany?

Może po prostu się zalał :)

Jak odpalasz to wystarczy 2-3 razy śmigłem przekręcić włożyć klips chwilke poczekać ja czekam ok. 6sek i dopiero kręcę rozrusznikiem

Opublikowano

Świeca może być problemem. Kup OS A3 lub OS No 8 i tak prędzej czy później się przyda. Z tego co napisałeś, czym dysponujesz - nie powinno być kłopotu z odpaleniem.

 

Zrób tak:

 

- nie zalewaj silnika (jeśli nie jesteś pewien czy nie jest zalany - wykręć świecę i pokręć chwilę rozrusznikiem)

 

odpalenie:

 

- otwórz delikatnie przepustnicę (tak jak robiłeś wcześniej)

- przyłóż żarkę

- kręć rozrusznikiem i przez chwilę przytrzymaj palcem wydech (spowoduje to dość obwite zaciągnięcie paliwa więc nie przesadź)

 

Silnik odpali nawet wtedy kiedy będzie kompletnie rozregulowany chociaż na chwilę, jeśli nie to jest problem z żarzeniem świecy.

 

Jest to najprostszy i najszybszy sposób na odpalanie silnika. Należy jednak uważać aby kompletnie nie zalać silnika.

Opublikowano

jeśli ten ST jest pierscieniowy, to on przed dotarciem prawie nie ma kompresji i pali na sporym przelaniu. Sposób jaki Marcin podał jest zalecany. Co do docierania, to sciągnij sobie ze strony wimarexu instrukcję docierania silników ST. Sprawdź co jakiś czas mocowanie gaźnika, ta śrubka się lubi poluzować. Jak już trochę dotrzesz, polubisz ten silnik, ma dużo mocy chociaż faktycznie bywa kapryśny przy wilgotnej pogodzie.

pzdr

Opublikowano

Nie rozumiem Dawid po co sie tak szarpiesz.

Wykorzystaj forum do nawiązania kontaktu z kolegami z Twojej okolicy, bo jedna godzina na lotnisku to tyle co byś tydzień siedział na forum.Przeskoczysz początki , wrócisz na forum po szczegóły.

Trzymam za Ciebie kciuki ,masz dobry model i chęci.

Opublikowano

No i kolejna godzina nad silnikiem zakonczona niepowodzeniem!

Nową świece OS A3 zakupiłem i wkręciłem w owy silnik i nie odpalił.

Chyba trzeba bedzie zrobić tak jak mówi TooM- jakiś kontakt z 3miasta zdobyć i dać go jakiemuś koledze z doświadczeniem bo moje chęci tu chyba nie wystarczą. A wiec, jażeli jest ktoś z 3miasta i okolic to prosiłbym o pomoc w rozruchu tego silnika.

Dziekuje wszystkim i pozdrawiam

Opublikowano

1. sprawdz czy nie masz za dużego spadku napięcia na przewodach do klipsa- jak wykręcisz swiecę, ma się żarzyć na jasnopomarańczowo prawie żółto

 

2. spr czy poziom paliwa w zbiorniku jest cirka na poziomie igły gaxnika

 

3. Odkręć iglicę o 4 obroty

 

4. Zatkaj palcem gaźnik

 

5. obracaj śmigłem ale nie dookoła, tylko o mały kąt przy przed GMP, aż zobaczysz że faktycznie zasysa paliwo wężykiem. Tak kilka razy

 

6. podłącz zasilanie świecy

 

7. obróć śmigłem parę razy. Najpierw możesz w rękawiczce ręką, wyczujesz czy silnik "kopie". Jeśli nie kopie znaczy że za mało paliwa, jeśli odbije znaczy że za dużo

 

8. teraz zakręć rozrusznikiem, powinien zapalić . ew zassij więcej paliwa ,ale przy wyłączonej świecy

Opublikowano

Po kolejnych godzinach silnik dawał jakieś oznaki "zycia", czyli jakieś pyknięcie lub jak kto woli "kopnięcie" było:) Próbowałem bez rozrusznika bo zapomniałem go zabrać ze sobą. Jak jutro nie zapomne go zabrać to może w końcu będzie sukces:)

Opublikowano

Prawde mówiąc to kilka razy dawał takie oznaki "życia". Tylko czemu nie odpalił? Po wykręceniu świecy w celu sprawdzenia czy nie zalana, było widać wydobywający się dym z cylindra- czyli chciał ale nie odpalił.

 

1. Igła odkręcona na 3 obroty

2. śrubka wolnych obrotów odkręcona na maksimum

 

Tak pozostawić, czy coś dokręcić?

Opublikowano
2. śrubka wolnych obrotów odkręcona na maksimum

 

Dlaczego to ruszałeś!!!! (chodzi oczywiście o Idle Mixture Screw)

 

Jeżeli silnik nowy - dokonujesz jedynie korekt! Jeżeli używany - dokonujesz jedynie korekt! Przed rozebraniem do czyszczenia - wkręcasz i liczyć obroty i położenie by później trafić w okolice ustawienia. Dopiero rozbierasz gaźnik.

 

Wkręcaj to z powrotem!

 

Za chiny ludowe nie powiem Ci ile dokładnie powinno być wykręcone (zawsze liczysz od max wkręconego) spróbuj 2-3 obroty. I czeka Cię ciężka regulacja przejścia obrotów :) ale to później - najpierw musi odpalić. Jak jest kompletnie rozregulowana ta igła nie odpalisz silnika na przymkniętej przepustnicy albo będzie to kłopotliwe. A na takiej się najłatwiej odpala.

Opublikowano

Jest nietykana śrubka wolnych obrotów (ustawienie fabryczne). Chodzi mi o to że jak sie nią porusza to wygląda jakby miała zaraz odpaść, tak sie gibie- tak ma zostać?. Dlatego takie przypuszczenie że jest odkręcona na max. A z igłą to tak jak w instrukcji jest napisane 2-3 obroty.

Opublikowano
Jest nietykana śrubka wolnych obrotów (ustawienie fabryczne). Chodzi mi o to że jak sie nią porusza to wygląda jakby miała zaraz odpaść, tak sie gibie- tak ma zostać?.

 

Dziwne - nie może się "gibać" przynajmniej w moich silnikach ST tak nie ma. Wkręć do oporu, wykręć dwa-trzy obroty. Przelicz ile było do maksymalnego wkręcenia - z ciekawości.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.