pengo Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Opublikowano 2 Kwietnia 2020 Cześć! 7 lat temu popełniłem Pipera J3 o rozpiętości 2000mm z silnikiem benzynowym 15cc o wadze około 5kg. Ostatnie kilka lat nie latał wcale, brak czasu oraz warunków na zabawę w spalinowe silniki. Ostatnio miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem przerobić go na elektryka. Zabieg okazał się bardzo prosty, przy okazji wymieniłem wszystkie serwa oraz zmieniłem położenie tych w kadłubie aby wyważyć model samą baterią. Zbudowałem baterię z pakietów li-ion 18650 6S4P o pojemności 12 000 mah i wydajności max 80A i wadze 1,3kg. Regulator 100A, okazało sie że o połowę mniejszy by wystarczył, ale akurat taki leżał w szufladzie. Silnik Turnigy C5055 400kv, śmigło zostało to samo czyli 15x6. Bateria, silnik, regiel ważą około 1,6kg czyli tyle samo co silnik benzynowy wraz z układem paliwowym. Dzięki temu samolot waży tyle samo co w wersji spalinowej. Nie ma już tego dźwięku spaliny oraz zapachu benzyny ,ale odpada tankowanie, czyszczenie, regulacja, zapachy itd. Ładuje pakiet i latam Napęd jest dość ekonomiczny, przy max obrotach ciągnie 40A. 15 minut pierwszego lotu zjadło około 30% baterii https://www.youtube.com/watch?v=0_sLlbnJ6HE 1
magilla Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Fajnie to lata! Przypomniał mi się mój Super Cub identycznie zakręca przy starcie w lewym kierunku. Pewnie można by powalczyć aby był jeszcze bardziej ekonomiczny ale i tak jest super.
pengo Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Mam jeszcze w szufladzie inny silniczek który wg kalkulatora zwiększy max prędkość poziomą o około 50% i ciąg statyczny wyniesie 5,5kg ten ma coś około 3,5kg ciągu. Nic nie zaszkodzi przetestować tylko że w tamtym jest 2x większe KV czyli 800 i mniejsze śmigło 11x7. Na ekonomi mi nie zależy, 15min jednorazowego latania jak dla mnie wystarcza
Rekomendowane odpowiedzi