Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 pytanie to kieruje do doswiadczonych modelarzy jak myślą, czy przesunięcie osi obrotu lotki z krawędzi lotki na jej dokłądny srodek da wzrost skutecznosci ich działania, wydaje mi sie ze tak, gdyż pozwoli to lotce na "zbieranie" strug powietrza z obydwu stron profilu chce jednak zapytać innych modelarzy co o tym sądzą, może ktoś ma jakieś doswiadczenia z tym rozwiązaniem?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 ty se chyba jaja robisz przecież uzyskasz wtedy hamulec a nie lotką :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 ale nie chce ich wychylać o 90 stopni!! taki patent jest zastosowany na sterze wysokosci chociażby w f16 . zwykłe stery niedawały tam rady... bo niemiały zadnej skutecznosci z racji opływu powietrza w czasie lotu z pręskościami naddzwiękowymi.. tam sie to sprawdza niewiem jak w modelarstwie i dlatego pytam , NIEWIEM CZY JASNO WYRAZIŁEM SWOJE ZAMIARY WIĘC PODRZUCAM PROSTY SZKIC http://img185.imageshack.us/img185/5524/modyfikacjelotkilw3.png BARDZO PROSZĘ O WSZELKIE OPINIE NA TEN TEMAT PO ZOBACZENIU RYSUNKU, WKOŃCU KTO PYTA NIEBŁĄDZI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 ale nie chce ich wychylać o 90 stopni!! taki patent jest zastosowany na sterze wysokosci chociażby w f16 . zwykłe stery niedawały tam rady... bo niemiały zadnej skutecznosci z racji opływu powietrza w czasie lotu z pręskościami naddzwiękowymi.. tam sie to sprawdza niewiem jak w modelarstwie i dlatego pytam , NIEWIEM CZY JASNO WYRAZIŁEM SWOJE ZAMIARY WIĘC PODRZUCAM PROSTY SZKIC http://img185.imageshack.us/img185/5524/modyfikacjelotkilw3.png Ej no. Pomyśl racjonalnie. Lotki spełniają swoje zadanie przez to, że jedna lotka wychyla się go góry a druga w dół. Jeśli zrobisz tak jak mówisz to obie lotki będą wychylać się- no właśnie- tyle samo ponad i tyle samo pod skrzydło. Tym samym nie będą w ogóle skuteczne jako lotki, ale jak hamulec aerodynamiczny. Jeszcze jedną istotną sprawą jest to, że nie będą działać jak hamulce. Opcja numer 2. Oporu powietrza nie będzie bo będzie ono przechodzić między lotką a skrzydłem. Tak, źle i tak nie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 ZAŁÓŻMY ZE MNIE PRZEKONALISCIE;P ALE JESZCZE JEDNO MALUTKIE PYTANIE... JAKIM CUDEM F 16 LATA Z 3 HAMULCAMI NA OGONIE :shock: :shock: :shock: :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Bo to jest całkowicie inna kontrukcja Po pierwsze jest to odrzutowiec, smukła sylwetka i baardzo opływowy kształt i po drugie silnik/i odrzutowe robią swoje :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Mechanika sterów w nowoczesnych myśliwcach jest zupełnie inna, ponieważ mamy do czynienia z ogromnymi prędkościami i przeciążeniami. Na ogonie- w wypadku steru wysokości każda płaszczyzna steru wychyla się w tą samą stronę. A nie tak jak w wypadku lotek- jedna w dół a druga w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Bo to jest całkowicie inna kontrukcja Po pierwsze jest to odrzutowiec, smukła sylwetka i baardzo opływowy kształt i po drugie silnik/i odrzutowe robią swoje :] OJ NIESTETY TU SIE NIEZGODZE PIERWSZY LEPSZY MODEL 3D MA ZNACZNIE LEPSZY STOSUNEK CIĄGU DO MASY NIZ NAJLEPSZY MYŚLIWIEC....POZATYM I W PIERWSZYM SAMOLOCIE BRACI WRIGHT BEZ WZGLĘDU NA JEGO PRYMITYWNOSC STERY DZIAŁAJĄ NA TEJSAMEJ ZASADZIE CO W ULTRASZYBKIM X 15 WIĘC ANALOGI Z AERODYNAMIKĄ TEŻ NIEWYDZE , PRZECIĄŻENIA W CZASIE LOTU AKROBACYJNEGO SU 26 MAJĄCEGO KLASYCZNE STERY SIĘGAJĄ 10G DO 12G CZYLI WIECEJ NIŻ W LOCIE MYSLIWCA TEN ARGUMENT MOIM ZDANIEM TEŻ PADŁ W SUMIE MAŁO KTO WIE ZE MODELE 3D SĄ W CZASIE LOTU PODDAWANE PRZECIĄRZENOM ZNACZNIE WIĘKSZYM NIZ 12G WG MOICH POBIERZNYCH OBLICZEŃ OSIĄGAJĄ W SKARNYCH PRZYPADKACH 18G, A ODZIWO NASZE MODELE TO WYTRZYMUJĄ, NAWIASEM MÓWIĄC W LATACH 96 /97 /98 W MŁODYM TECHNIKUM BYŁO WIELE PASJONUJĄCYCH ARTYKUŁÓW NA TEMAT MECHANIKI LOTU WYTRZYMAŁOSCI MODELI ORAZ AERODYNAMIKI... JEDYNYM RACJONALNYM WYTŁUMACZENIEM MOIM ZDANIEM MOŻE BYĆ ZNACZNIE INNA CHARAKTERYSTYKA OPŁYWU POWIETRZA WOKÓŁ STERÓW W CZASIE LOTU PONADDZWIĘKOWEGO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek LP Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 W f-16 jest usterzenie płytowe. W twoim rozwiązaniu lotka wychylona w dół powodowałaby bardzo niewielki ruch skrzydła w dół - odwrotnie niż jest w normalnych lotkach, ale ogólnie doszłoby gwałtownej zmiany opływu strug, które powinny przylegać do profilu skrzydła, którego zakończeniem jest lotka. Zwiększyłoby to opór, czyli uzyskałbyś hamulec aerodynamiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Krzycho nie wiem, że ty się kłócisz z doświadczonymi (nie mówie tu o sobie ale o innych co się tu wypowiadali) jeżeli taki mądry jesteś to po co tu pisałeś? Zrób jak uważasz a później nam to zademonstrujesz :roll: Aha i wyłącz Caps Lock bo to oznacza, że krzyczysz :| EDIT: Powiedz może, że taki silnik odrzutowy jest słabszy od silników w modelach w stosunku ciągu do masy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 aha z tym capsem to przepraszam , tego akurat niewiedziałem;p to jest forum wiec szukam na nim racjonalnych argumentów zanim odrzuce to rozwiązanie , co 2 głowy to nie jedna a kilkaset to już dopiero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Krzycho - nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę ale jesteś już milionerem!!! Musisz tylko napisać do fabryki F-16 i pochodnych by zrezygnowali z "tradycyjnej" lotki i zastosowali lotkę płytową. Swoją drogą czemu oni jeszcze na to nie wpadli????!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Może nie mieli przy sobie Krzycha ? EDIT: Aha i jeżeli zostajesz na forum to proszę uzupełnij profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 MOŻE DLATEGO ZE ICH FACHOWCY TO BYĆMOŻE BANDA ZWAPNIAŁYCH DZIADÓW KTÓRZY NIEUMIEJĄC PODAĆ RACJONALNEGO ARGUMENTU "PRZECIW " STARAJĄ SIĘ KOGOŚ WYŚMIAĆ ehhh zapomniałem przepraszam za caps lock Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Rozumiem,że ta wypowiedz była kierowana do nas... Za to krawacik by się należał ale to decyzja dla moderatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amoath Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 za co krawacik ... też chwile się zastanawiałem nad teoria Lotek ... ale dałem sobie spokuj za mało wiem by sie wypowiedziec, ale teoria krzycho hmmm ... jest interesujaca i nawet ma argumenty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Niech każdy rozumie ją jak chce :ble: niesprecyzowałem w niej celu swojego ataku, pozatym moja obecność na tym forum jest mi zupełnie obojętna gdyż nieudało mi sie uzyskać tu żadnych wartosciowych informacji pozatym jeżeli ktoś z wieloletnim doświadczeniem pragnie sie zmierzyc ze mną jeśli chodzi o wiedze na temat wszelkich zagadnień lotniczych / modelarskich lub przeprowadzić jakąś wartosciową konwersację o która jakwidze trudno na tym forum bardzo proszę nr gg 7258183 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 W SUMIE MAŁO KTO WIE ZE MODELE 3D SĄ W CZASIE LOTU PODDAWANE PRZECIĄRZENOM ZNACZNIE WIĘKSZYM NIZ 12G WG MOICH POBIERZNYCH OBLICZEŃ OSIĄGAJĄ W SKARNYCH PRZYPADKACH 18G Możesz zamieścić te obliczenia? and Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kustosz Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Osobiście znam dwie metody polepszenia skuteczności lotek: 1. zaklejenie szczeliny między skrzydłem i powierzchnią sterową 2. zwiększenie grubości spływu (ale to powoduje ogólny wzrost oporu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amoath Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 KRZYCHO nie poddawaj sie, a nóż może sie uda !! A co do Malkera ... krzycho nie nabijał zbędnych postów tylko napisał co czuje o "hamerykańskich inżynierach aerodynamiki i budowy płatów lotniczych" czy jak to tam sie nazywa ... Hmmm... a może warto by było spróbować z tymi lotkami no ale takie lotki mogą działac tylko i wyłącznie przy dźwiękowej barierze szybkości. Ja myślałem nad takim jak twoje rozwiązanie ale bym musiał to narysować a to chwile zajmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.