Skocz do zawartości

ZWIĘKSZENIE SKUTECZNOSCI LOTEK


Krzycho165

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie to kieruje do doswiadczonych modelarzy jak myślą, czy przesunięcie osi obrotu lotki z krawędzi lotki na jej dokłądny srodek da wzrost skutecznosci ich działania, wydaje mi sie ze tak, gdyż pozwoli to lotce na "zbieranie" strug powietrza z obydwu stron profilu chce jednak zapytać innych modelarzy co o tym sądzą, może ktoś ma jakieś doswiadczenia z tym rozwiązaniem??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

ale nie chce ich wychylać o 90 stopni!! taki patent jest zastosowany na sterze wysokosci chociażby w f16 . zwykłe stery niedawały tam rady... bo niemiały zadnej skutecznosci z racji opływu powietrza w czasie lotu z pręskościami naddzwiękowymi.. tam sie to sprawdza niewiem jak w modelarstwie i dlatego pytam ,

NIEWIEM CZY JASNO WYRAZIŁEM SWOJE ZAMIARY WIĘC PODRZUCAM PROSTY SZKIC

http://img185.imageshack.us/img185/5524/modyfikacjelotkilw3.png

BARDZO PROSZĘ O WSZELKIE OPINIE NA TEN TEMAT PO ZOBACZENIU RYSUNKU, WKOŃCU KTO PYTA NIEBŁĄDZI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie chce ich wychylać o 90 stopni!! taki patent jest zastosowany na sterze wysokosci chociażby w f16 . zwykłe stery niedawały tam rady... bo niemiały zadnej skutecznosci z racji opływu powietrza w czasie lotu z pręskościami naddzwiękowymi.. tam sie to sprawdza niewiem jak w modelarstwie i dlatego pytam ,

NIEWIEM CZY JASNO WYRAZIŁEM SWOJE ZAMIARY WIĘC PODRZUCAM PROSTY SZKIC

http://img185.imageshack.us/img185/5524/modyfikacjelotkilw3.png

 

Ej no. Pomyśl racjonalnie.

 

Lotki spełniają swoje zadanie przez to, że jedna lotka wychyla się go góry a druga w dół.

 

Jeśli zrobisz tak jak mówisz to obie lotki będą wychylać się- no właśnie- tyle samo ponad i tyle samo pod skrzydło. Tym samym nie będą w ogóle skuteczne jako lotki, ale jak hamulec aerodynamiczny.

 

Jeszcze jedną istotną sprawą jest to, że nie będą działać jak hamulce. Opcja numer 2. Oporu powietrza nie będzie bo będzie ono przechodzić między lotką a skrzydłem.

 

Tak, źle i tak nie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanika sterów w nowoczesnych myśliwcach jest zupełnie inna, ponieważ mamy do czynienia z ogromnymi prędkościami i przeciążeniami.

Na ogonie- w wypadku steru wysokości każda płaszczyzna steru wychyla się w tą samą stronę. A nie tak jak w wypadku lotek- jedna w dół a druga w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest całkowicie inna kontrukcja :) Po pierwsze jest to odrzutowiec, smukła sylwetka i baardzo opływowy kształt i po drugie silnik/i odrzutowe robią swoje :]

OJ NIESTETY TU SIE NIEZGODZE PIERWSZY LEPSZY MODEL 3D MA ZNACZNIE LEPSZY STOSUNEK CIĄGU DO MASY NIZ NAJLEPSZY MYŚLIWIEC....POZATYM I W PIERWSZYM SAMOLOCIE BRACI WRIGHT BEZ WZGLĘDU NA JEGO PRYMITYWNOSC STERY DZIAŁAJĄ NA TEJSAMEJ ZASADZIE CO W ULTRASZYBKIM X 15 WIĘC ANALOGI Z AERODYNAMIKĄ TEŻ NIEWYDZE , PRZECIĄŻENIA W CZASIE LOTU AKROBACYJNEGO SU 26 MAJĄCEGO KLASYCZNE STERY SIĘGAJĄ 10G DO 12G CZYLI WIECEJ NIŻ W LOCIE MYSLIWCA TEN ARGUMENT MOIM ZDANIEM TEŻ PADŁ W SUMIE MAŁO KTO WIE ZE MODELE 3D SĄ W CZASIE LOTU PODDAWANE PRZECIĄRZENOM ZNACZNIE WIĘKSZYM NIZ 12G WG MOICH POBIERZNYCH OBLICZEŃ OSIĄGAJĄ W SKARNYCH PRZYPADKACH 18G, A ODZIWO NASZE MODELE TO WYTRZYMUJĄ, NAWIASEM MÓWIĄC W LATACH 96 /97 /98 W MŁODYM TECHNIKUM BYŁO WIELE PASJONUJĄCYCH ARTYKUŁÓW NA TEMAT MECHANIKI LOTU WYTRZYMAŁOSCI MODELI ORAZ AERODYNAMIKI... JEDYNYM RACJONALNYM WYTŁUMACZENIEM MOIM ZDANIEM MOŻE BYĆ ZNACZNIE INNA CHARAKTERYSTYKA OPŁYWU POWIETRZA WOKÓŁ STERÓW W CZASIE LOTU PONADDZWIĘKOWEGO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W f-16 jest usterzenie płytowe.

W twoim rozwiązaniu lotka wychylona w dół powodowałaby bardzo niewielki ruch skrzydła w dół - odwrotnie niż jest w normalnych lotkach, ale ogólnie doszłoby gwałtownej zmiany opływu strug, które powinny przylegać do profilu skrzydła, którego zakończeniem jest lotka. Zwiększyłoby to opór, czyli uzyskałbyś hamulec aerodynamiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzycho nie wiem, że ty się kłócisz z doświadczonymi (nie mówie tu o sobie ale o innych co się tu wypowiadali) jeżeli taki mądry jesteś to po co tu pisałeś? Zrób jak uważasz a później nam to zademonstrujesz :roll:

Aha i wyłącz Caps Lock bo to oznacza, że krzyczysz :|

 

EDIT:

Powiedz może, że taki silnik odrzutowy jest słabszy od silników w modelach w stosunku ciągu do masy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzycho - nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę ale jesteś już milionerem!!! Musisz tylko napisać do fabryki F-16 i pochodnych by zrezygnowali z "tradycyjnej" lotki i zastosowali lotkę płytową. Swoją drogą czemu oni jeszcze na to nie wpadli????!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech każdy rozumie ją jak chce :ble: niesprecyzowałem w niej celu swojego ataku, pozatym moja obecność na tym forum jest mi zupełnie obojętna gdyż nieudało mi sie uzyskać tu żadnych wartosciowych informacji

pozatym jeżeli ktoś z wieloletnim doświadczeniem pragnie sie zmierzyc ze mną jeśli chodzi o wiedze na temat wszelkich zagadnień lotniczych / modelarskich lub przeprowadzić jakąś wartosciową konwersację o która jakwidze trudno na tym forum bardzo proszę

nr gg 7258183

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KRZYCHO nie poddawaj sie, a nóż może sie uda !!

 

A co do Malkera ... krzycho nie nabijał zbędnych postów tylko napisał co czuje o "hamerykańskich inżynierach aerodynamiki i budowy płatów lotniczych" czy jak to tam sie nazywa ... Hmmm... a może warto by było spróbować z tymi lotkami no ale takie lotki mogą działac tylko i wyłącznie przy dźwiękowej barierze szybkości. Ja myślałem nad takim jak twoje rozwiązanie ale bym musiał to narysować a to chwile zajmie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.