Skocz do zawartości

ZWIĘKSZENIE SKUTECZNOSCI LOTEK


Krzycho165

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

A WIĘC OKAZUJE SIE ZE POMYSŁ który był wysmiewany po pewnych modyfikacjach i dopracowaniach niezmieniających jego ogółnej istoty jednak ma prawo działać , mówiąc wiecej jest już stosowany...

pozatym "miniaturowe lotnictwo" pana Wiesława Sichera kilkukrotnie przeczytałem i nie tylko to nawiasem mówiąc naprawde doskonale wiem jak działa skrzydło;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy będzie działać to nie wiadomo. To że coś jest sprawdzone w dużym lotnictwie nie znaczy, że w małych modelach również się sprawdzi. Oczywiście jeśli to będzie coś 3 metrowego to może zauważysz poprawę ale w mniejszych modelach nie liczyłbym na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A WIĘC OKAZUJE SIE ZE POMYSŁ który był wysmiewany po pewnych modyfikacjach i dopracowaniach niezmieniających jego ogółnej istoty jednak ma prawo działać , mówiąc wiecej jest już stosowany...

pozatym "miniaturowe lotnictwo" pana Wiesława Sichera kilkukrotnie przeczytałem i nie tylko to nawiasem mówiąc naprawde doskonale wiem jak działa skrzydło;d

 

Nie martw się,zobacz ile rzeczy możesz jeszcze swoimi pomysłami odkryć na nowo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A WIĘC OKAZUJE SIE ZE POMYSŁ który był wysmiewany po pewnych modyfikacjach i dopracowaniach niezmieniających jego ogółnej istoty jednak ma prawo działać , mówiąc wiecej jest już stosowany...

 

Cały czas o tym pisze! Tyle że w dużym lotnictwie stosuje się to aby zmniejszyć siły potrzebne do wychylenia lotki czyli całkiem inne założenia niż Twoje (ukłon do Raffika :) ) Pytanie czy zwiększa to skuteczność. Problemem może być jak pisze Rafał B. również skala. Wiadomo że klapy szczelinowe nie sprawdzają się tak skutecznie w małych modelach jak w większych.

 

pozatym "miniaturowe lotnictwo" pana Wiesława Sichera kilkukrotnie przeczytałem i nie tylko to nawiasem mówiąc naprawde doskonale wiem jak działa skrzydło;d

 

No tu zawsze możesz się jeszcze podszkolić :) Jeśli piszesz że przy profilu symetrycznym podczas lotu poziomego prędkości opływu powietrza są równe na górnej i dolnej jego części... no to coś tu nie gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A WIĘC OKAZUJE SIE ZE POMYSŁ który był wysmiewany po pewnych modyfikacjach i dopracowaniach niezmieniających jego ogółnej istoty jednak ma prawo działać , mówiąc wiecej jest już stosowany...

pozatym "miniaturowe lotnictwo" pana Wiesława Sichera kilkukrotnie przeczytałem i nie tylko to nawiasem mówiąc naprawde doskonale wiem jak działa skrzydło;d

 

Nie martw się,zobacz ile rzeczy możesz jeszcze swoimi pomysłami odkryć na nowo :D

 

Odkryć na nowo :lol:

 

Przykład z dużego lotnictwa też nie jest w 100% idealny. Przez przesunięcie osi obrotu lotki bliżej skrzydła zbliżamy się do zasady działania tradycyjnej lotki a nie ustrojstwa wymyślonego przez kolegę Krzyśka :].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - imię się odmienia w języku polskim??

Po drugie - napisanie w cudzysłów co miało znaczyć??

Po trzecie - to nie są kąty natarcia tylko zaklinowania wobec osi kadłuba

Złe są, te kąty??

Wiesz na jaki kąt natarcia wejdzie skrzydło wlocie poziomym??

Model z profilem symetrycznym nie będzie latał czy będzie latał przy takich kątach - wiesz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - imię się odmienia w języku polskim??

Po drugie - napisanie w cudzysłów co miało znaczyć??

to to miało znaczyć ze jest napisane z małej litery o ile mi wiadomo imiona pisze się z dużej wiec niewiedziałem czy to imie czy pseudonim czy co innego

aha na dole jest jasny podpis no to przepraszam za nieuwage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

przyglądałem sie "dyskusji" i naklepie swoje 3grosze.

gdyby krzycho165 sie tak nie napuszył (młodość = brak tzw mądrości życiowej plus trochę braków w wiedzy ale broni sie jak lew) to może watek miałby okazje przerodzić sie w próbe zastosowania w praktyce i empiryczne sprawdzenie co to daje a i autor pogłebiłby swoją nieusystematyzowaną wiedzę - bo cos tam wie i cos czytał ale chyba raczej jeszcze nie poukładał sobie tej wiedzy ale z racji wieku jeszcze ma czas .A dzieki temu ,że zaglądaja tu osoby o dosyc dużej wiedzy (zarówno teoretycznej jaki i zastosowanej praktycznie i to z bardzo dużej rozpietosci dziedzin życia to gdy by załapał ,że czasem warto bronic swojego powysłu ale jednak nie "na dymac sie" to moze tu uzyskać spora wiedzę.

Może jednak warto sprawdzić chocby dlatego ,że np umozliwi zastosowanie mniejszego serwa (czyli lżejszego przy okazji)do sterowania lotką (klapą ? może tu ewentualny wzrost oporu nie byłby tak krytyczny bo w sumie chodzi o wzrost siły nosnej do lądowania i wolniejsze podejście) . Ja bym spróbował - z tym ,że w modelu jakiegos trenerka (dwa skrzydła z rdzeniami styro - mozna zrobić dosyć szybko dwa identyczne i tylko mechanizację zrobic w 2-u wariantach. Przemyslałem jednak ,że warto by było miec mozliwość zmiany punktu osi obrotu takiej lotki lub klapy (z uwagi na brak mozliwości sprawdzenia w tunelu lub symulacji w komputerku). Mnie osobiście temat zainteresował na tyle żeby przemyśleć to zagadnienie i raczej spróbuje w praktyce jak to zadziała ( z tym ,że to napewno troche potrwa bo mam na warsztacie 3 projekty "latadeł" i dwa elektroniczne a czasu .... ale zima przed nami.)

Pozdrawiam Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.