Skocz do zawartości

Pelikan/Ray nowa ładowarka LiPO/LiFe z balancerem - 12/230V


Swift

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heh, wiedziałem, że widziałem już gdzieś tę ładowarkę pod inną marką i w niższej cenie... "Hyperion EOS0606I AC/DC Balancing Charger 6S, 6A" - około 100$ czyli 300zł :-)

 

To taka mała informacja dla tych wszystkich którzy myślą, że kupują czeskie silniki Pelikan/Ray. Otóż brutalna prawda jest taka, że są to chińskie silniki tak jak ta ładowarka. Te same rzeczy można kupić taniej na ebayu czy w chinach (oczywiście w innych kolorach i bez naklejki) ;p zamiast przepłacać za firmowane naklejką produkty o 50% droższe.

 

To taka sama sytuacja jak z Infinity III Robbe i Mega Power Infinity-960SR :-) i wielu innych

Opublikowano

Masz rację, to jest to samo. Nie mniej ładowarka dla mnie OK. Tak ja patrzę, to nawet pod marką Hyperion chcą 140-150 USD. Jak byś przypomniał sobie gdzie była za 100, to daj znać.

Pozdrowienia

PP

Opublikowano

Te ładowarki były w UH w cenie koło 100$, ale oczywiście nie pod nazwą hyperion, ale funkcje i obudowę miały takie same.. te same ręce je też pewnie składały

Opublikowano

Witam Kolegów

Kupiłem ładowarkę PELIKANA Shark 10 v.2. Na pierwszy rzut oka bardzo porządnie wykonana. Cena do przyjęcia 210zł.

Nie mniej jest to moja pierwsza ładowarka powiedzmy z serii bardziej profesjonalnych i nie wiem jak dokładnie działa. Instrukcja niestety wyłączenie w języku czeskim - angielski przy tym jest bajecznie prosty. Posiad funkcję Delta Peak Auto Cut-Off - nie wiem do czego to służy? Ładowarka umożliwia też cyklowanie pakietów (max. 5 cykli) - i tutaj także nie wiem jakie to ma zastosowanie praktyczne? Jeśli ktokolwiek mógłby udzielić porady będe wdzięczny. Poza tym reszta funkcji czytelna i prosta w obsłudze. Niestey zasilanie z 12V, może być z prostownika samochodowego. Pozdrawiam

Wojtek

Opublikowano
może być z prostownika samochodowego.

 

Nie zasila się ładowarek z prostownika samochodowego i generalnie rzecz ujmując to kupiłeś ładowarkę dość stara i odbiegająca od obecnych standardów.

 

Ps: Delat peak - samo wyłącza ładowanie gdy akku się naładuje a cyklowanie służy do formowania ogniw ni-cd lub ni-mh.

Opublikowano

Wojtekws na stronie nastik.pl jest instrukcja PL do ładowarki shark 20, ma ona kilka dodatkowych funkcji w stosunku do shark 10v2 więc będzie Ci na pewno przydatna i możesz się wiele ciekawych rzeczy z niej dowiedzieć.

 

http://www.nastik.pl/manual/Ladowarka_SHARK_20_polska_instrukcja.pdf

 

kupiłeś ładowarkę dość stara i odbiegająca od obecnych standardów

 

Z tym nie do końca mogę się zgodzić. Ładowarka została wypuszczona na rynek jakieś 2 lata temu (na pewno mniej jak 3) i myślę, że w zupełności spełnia wymagania młodego pilota. Czego jej brakuje? Wykresów na komputerze... obsługi Li-Fe... wiatraczka... obsługi większej ilości cell? Dla początkującego jest w sam raz. Porównując do chińskich Imax'ów czy Turnigy Accucell ma dużo większą dokładność.

 

Jedyny minus to brak balansera.. jednak zewnętrzny to chyba lepsze wyjście. Sprzedając ładowarkę zawsze możemy go sobie zostawić, jeśli nam odpowiada.

 

Cena to nie wszystko.. ja wolę czeską ładowarkę produkowaną w Korei, niż chińską z HongKongu ;p

 

Nie zmienia to jednak faktu, że Rafał ma rację pod względem "standardu ceny"... za te 200zł miałbyś ładowarkę i balanser Turnigy o podobnych funkcjach + obsługa Li-Fe + komplet kabli .

Opublikowano

Dzięki za informację. No niestey na jakiś czas będe zdany na tę łądowarkę. Pakiety akumulatorowe mam Ni-Mh więc nie przeszkadza mi brak innych opcji. Chciałbym jednak korzystając z okazji popytac Was o pewne dla mnie jeszcze niejasne kwestie. Tylko prosze się nie śmiac z m ojej niewiedzy! :D

Do czego służy balancer i czy jest niezbędny?

Jak przeliczyc prosto czas ładowania przy określonym prądzie ładowania - w instrukcji tej ładowarki (czeski techniczny jest fatalny!) piszą jeśli dobrze zrozumiałem, że pojemność pakietu dzielę przez prąd ładowania i wychodzi mi czas + dodać trzeba do tego około 10-30%. Jednak nijak się to ma do czasów podanych na pakiecie akumulatorowym. Tam pisza, że pakiet 3700mAh łąduje sie prądem 370mA przez 16h, a z czeskich wyliczeń wychodzi 10h + powiedzmy te 30%?

Jaką ilość cykli powinienem zadać przy pierwszym ładowaniu pakietu, a jaką później po którymś razie?

Martwi mnie też czas odcięcia ładowania w tej ładowarce - fabrycznie maksymalny czas który mozna ustawić to 720min, a jesli chciałbym dłużej to już kicha - muszę wyłączyć tę opcję i czekac z budzikiem w ręku - bezsensu! Chyba, że jest na to inny patent?!

Właściwie to chciałbym wiedzieć tak naprawdę na co zwrócic uwagę prtzy zakupie kolejnej ładowarki?

Będę wdzięczny za pomoc.

Wojtek

Opublikowano
Tam pisza, że pakiet 3700mAh łąduje sie prądem 370mA przez 16h

Ok, ale pakiety, a szczególnie modelarskie (wysokoprądowe) ładuje się stosunkowo dużymi prądami (patrz specyfikacja konkternych ogniw). Nikt nie będzie czekał 10 godzin na naładowanie pakietu :crazy:. Tak niskich prądów (rzędu 0,1C) uzywa się tylko do formowania pakietów.

W przypadku tego konkretnego pakietu, możesz go ładować pradem 0,74A przez 8 godzin, prądem 1,48A przez 4 godziny, albo prądem 2,96A przez 2 godziny itd. No oczywiście nie za dużym prądem, aby nie przegrzać pakietu.

To o czym pisałeś, ma sens, jeśli ładujemy przez konkretny czas (timer). Jeśli będziesz ładował prądem powyżej powiedzmy 0,5C (w tym przypadku ponad 1,8A) możesz się zdać na automatykę delta-peak. Ładowarka sama zakończy proces ładowania (przynajmniej powinna). Nie wiem, czy w tej ładowarce można regulować czułość delta-peak?

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.