mkilly Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Witam. Mam prosbe o kilka wskazowek przed oblotem mojego modelu. Wiem, ze podobny temat a nawet podobnnie sformulowane pytanie juz bylo ale rada (poszukaj doswiadczonego modelarza zeby Ci pomogl) nie ma u mnie zastosowania. Napisze co wiem: 1. Wywazyc model 2. Naladowac aku 3. Posprawdzac wszystkie mechanizmy na ziemi 4. Poczekac na dobre warumki powietrzne Co chcialbym sie doiedziec: 1. Czy predkosć obrotow smigla na 100%?? I jak operowac w powietrzu gazem. 2. Jak wykonac poprawny wyrzut. 3. Jakie tendencje wykazuje model zaraz po starcie (Czy dobrze wywazony model bedzie np. ściagac na któraś strone a moze bedzie ciagnał w dół ??) 4. Jak prawidłowo posadzic samolot bezpiecznie na ziemi. Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 1. Czy predkosć obrotow smigla na 100%?? I jak operowac w powietrzu gazem. Zalezy od modelu generalnie i silnika jaki dobrales, mysle ze jak na 50% ustawisz do startu to bedzie w sam raz. Najlepiej ustaw na wyczucie bys czul ze ciagnie go lekko do przodu gdy masz go pod katem 45stopni. Ja mniej wiecej tak chyba na poczatku rzucalem. W powietrzu operuj jak masz ochote. Pamietaj - im wyzej latasz tym masz wiecej czasu na poprawna reakcje, tym dalej jestes od ziemi wiec ciezej przykrecic. Poczatkujacy zawsze boja sie latac wysoko stąd glebią. 2. Jak wykonac poprawny wyrzut. Energiczny wyrzut prosto przed siebie badz troche w dol. NIGDY W GORE. 3. Jakie tendencje wykazuje model zaraz po starcie (Czy dobrze wywazony model bedzie np. ściagac na któraś strone a moze bedzie ciagnał w dół ??) Ma leciec prosto przed siebie, oczywiscie jak dasz niska moc to lekko w dol poleci. Jesli model bedzie pikowal ciagle w dol to masz za ciezki dziub. Jesli bedzie go dzwigac i bedzie sie dziwnie zachowywal to za ciezka :ass: Zasada jest taka - lepiej miec ciezki dziub niz :ass: 4. Jak prawidłowo posadzic samolot bezpiecznie na ziemi. Wylaczyc silnik przed ziemia i lotem slizgowym na glebe. Nie zaciagaj zbyt mocno wysokosci przy ladowaniu zeby nie przewalil sie na bok. Jesli masz dobrze ustawiony sklon i wychyl silnika oraz SC wg. instrukcji to wszystko powinno pojsc dobrze. Przed pierwszym lotem TRENUJ TRENUJ TRENUJ na symulatorze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krj2 Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Przed startem nalezaloby sprawdzic wysztkie wychylenia sterow (czy wychylaja sie w odpowiednia strone) sprawdzic silnik na full obrotach (mi przy pierwszym loecie nemo prawie odkrecilo sie smiglo), sprawdzic zasieg aparatury. Co do samego oblotu. Ja wyzucalem model stojac na niewielkim wzniesieniu (zawsze ma sie te kilka metrow zapasu do ziemi), płasko przed siebie pod wiatr. Najlepiej przy pierwszym locie poprosic kogos o wyzucenie modelu( ty i tak bedziesz mial pewnie sporo rzeczy do roboty w tym czasie) Pierwszy lot wykonac najlepiej z wylaczonym sielnikiem (tylko szybujac) Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 gazem. , mysle ze jak na 50% ustawisz do startu to bedzie w sam raz. Najlepiej ustaw na wyczucie bys czul ze ciagnie go lekko do przodu gdy masz go pod katem 45stopni. Ja mniej wiecej tak chyba na poczatku rzucalem. 2. Jak wykonac poprawny wyrzut. Energiczny wyrzut prosto przed siebie badz troche w dol. NIGDY W GORE. Diem nie gniewaj się ale sam sobie zaprzeczasz.50% i 45 stopni to pewny kret Link to comment Share on other sites More sharing options...
fire Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 diem czemu nie mozna wypuszczać w górę? Jestem beginerem jak coś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Diem nie gniewaj się ale sam sobie zaprzeczasz.50% i 45 stopni to pewny kret Oj, chyba to zle napisalem - chodzilo mi o to by przytrzymal model pod katem 45stopni, ustawil gaz tak by czul ze ciagnie go lekko do gory - chodzi o optymalne dobranie mocy do rzutu. Wyrzut oczywiscie energicznie wprost. Teraz to dobrze napisalem? Nie wiem juz sam czy czytajacy zrozumia o co mi biega Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 O którego ToTo chodzi ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 ZERO edit: w ten sposob na poczatek lepiej modelu nie puszczac - http://www.youtube.com/watch?v=BYzxslih3u4 Fire - chodzi o to by model nabral predkosci i sie nie zwalil. Czemu nie na pelnym gazie? Bo to dziewiczy lot - bedzie zle SC albo cos innego i rozwali go w mak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jędrek Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 Jestem beginerem jak coś. Witam Młodzieży kochana, czy Wy po "polskiemu" nie umiecie napisać ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Motylasty Posted December 27, 2008 Share Posted December 27, 2008 W przypadku ToTo-0 wyważ model, ustaw wszystkie powierzchnie sterowe na zero i spokojnie pierwszy lot możesz wykonać 'szybowcowo" tzn bez włączonego napędu. Model lekko pochyl w dół i "walnij" nim energicznie, aczkolwiek z wyczuciem. Jeśli wszystko jest ok ( symetria, wyważenie i waga modelu ) powinien polecieć prosto. Możesz tak spróbować kilka razy. Później spróbuj z napędem. Gaz na 3/4 lekki wyrzut i model w górę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 Wyrzut mniej więcej tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.